Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 3 sierpnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.430.2023.2.ID
Określenie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 czerwca 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 2 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 19 lipca 2023 r. (wpływ 19 lipca 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Od 1 lipca 2021 r. prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą (…) w zakresie działalności związanej z doradztwem w zakresie informatyki.
Przeważający rodzaj działalności został określony symbolem PKD 62.02.Z – Działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki. 18 listopada 2021 r. wystąpił Pan do Ośrodka Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego o wskazanie klasyfikacji świadczonych przez Pana usług. 21 stycznia 2022 r. została wydana decyzja Nr (...), zgodnie z którą świadczone przez Pana usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 62.02 – Usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki.
Świadczone przez Pana usługi związane są z bezpieczeństwem informacji. W szczególności zakres świadczonych przez Pana usług obejmuje:
a)identyfikację, ocenę i analizę ryzyka związanego z bezpieczeństwem informacji dla systemów IT, infrastruktury IT, wewnętrznych procesów biznesowych oraz umów z dostawcami usług IT,
b)analizę dokumentacji informatycznej i biznesowej (polityki, procedury), pod kątem identyfikacji i oceny ryzyk bezpieczeństwa informacji,
c)analizę zgodności powyższej dokumentacji z regulacjami wewnętrznymi, wymaganiami regulacyjnymi, wymaganiami standardów i norm międzynarodowych oraz dobrymi praktykami związanymi z bezpieczeństwem informacji,
d)analizę umów z dostawcami zewnętrznymi świadczącymi usługi IT oraz analizę dokumentacji systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez tych dostawców w celu identyfikacji i oceny ryzyk bezpieczeństwa informacji,
e)ograniczanie ryzyk bezpieczeństwa informacji poprzez proponowanie i monitorowanie działań zwiększających cyberbezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo informacji,
f)aktualizację i doskonalenie procesu zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa informacji,
g)przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa informacji w zakresie zgodności z normą (…),
h)usługi konsultingowe w zakresie bezpieczeństwa informacji w tym opracowywanie dokumentacji (polityki, procedury) zwiększającej poziom bezpieczeństwa informacji w organizacjach, doradztwo we wdrożeniach tej dokumentacji.
W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan, że zgodnie z art. 3 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych posiada Pan nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce. Dla celów działalności gospodarczej prowadzi Pan dokumentację podatkową w formie ewidencji przychodów. Wniosek dotyczy roku podatkowego 2023.
Począwszy od 2022 r. przychody z prowadzonej działalności opodatkowuje Pan wg stawki 8,5%.
Świadczone przez Pana usługi sklasyfikowane są pod kodem PKWiU 62.02 – Usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki, zgodnie z decyzją Nr (...) wydaną przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego.
W ramach świadczonych usług wykonuje Pan następujące czynności:
- identyfikację, ocenę i analizę ryzyka związanego z bezpieczeństwem informacji dla systemów IT, infrastruktury IT, wewnętrznych procesów biznesowych oraz umów z dostawcami usług IT,
- analizę dokumentacji informatycznej i biznesowej (polityki, procedury), pod kątem identyfikacji i oceny ryzyk bezpieczeństwa informacji,
- analizę zgodności powyższej dokumentacji z regulacjami wewnętrznymi, wymaganiami regulacyjnymi, wymaganiami standardów i norm międzynarodowych oraz dobrymi praktykami związanymi z bezpieczeństwem informacji,
- analizę umów z dostawcami zewnętrznymi świadczącymi usługi IT oraz analizę dokumentacji systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez tych dostawców w celu identyfikacji i oceny ryzyk bezpieczeństwa informacji,
- ograniczanie ryzyk bezpieczeństwa informacji poprzez proponowanie i monitorowanie działań zwiększających cyberbezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo informacji,
- aktualizację i doskonalenie procesu zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa informacji,
- przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa informacji w zakresie zgodności z normą (…),
- usługi konsultingowe w zakresie bezpieczeństwa informacji w tym opracowywanie dokumentacji (polityki, procedury) zwiększającej poziom bezpieczeństwa informacji w organizacjach oraz doradztwo we wdrożeniach tej dokumentacji.
Jednocześnie oświadcza Pan, że świadczone przez Pana usługi w ramach PKWiU 62.02 nie są związane z wytwarzaniem, rozwojem oraz implementacją oprogramowania, doradztwem w zakresie oprogramowania, a także doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego.
Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych złożył Pan w terminie określonym w art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oświadcza Pan, że do wykonywanej przez Pana działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Prowadzona przez Pana działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Spełnia Pan warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Nie uzyskuje Pan przychodów ze świadczenia usług związanych z wydawaniem: pakietów gier komputerowych (PKWiU ex 58.21.10.0), z wyłączeniem publikowania gier komputerowych w trybie on-line, pakietów oprogramowania systemowego (PKWiU 58.29.1), pakietów oprogramowania użytkowego (PKWiU 58.29.2), oprogramowania komputerowego pobieranego z Internetu (PKWiU ex 58.29.3), z wyłączeniem pobierania oprogramowania w trybie on-line.
Nie uzyskuje Pan przychodów ze świadczenia usług związanych z nadawaniem programów ogólnodostępnych i abonamentowych (PKWiU dział 60), z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Pytanie
Czy wykonywane przez Pana w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej usługi, sklasyfikowane według symbolu PKWiU jako 62.02, podlegają opodatkowaniu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%?
Pana stanowisko w sprawie
Pana zdaniem kwalifikuje się Pan do ryczałtu wg stawki 8,5%, gdyż realizowane przez Pana usługi w ramach PKWiU 62.02, nie są związane z wytwarzaniem, rozwojem, implementacją oraz analizą oprogramowania, doradztwem w zakresie oprogramowania, a także doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego.
Uważa Pan, że realizowane przez Pana usługi w ramach PKWiU 62.02 – Usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki stanowią przychody z działalności usługowej, które powinny być objęte stawką ryczałtu 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Swoje stanowisko podpiera Pan faktem, że świadczone przez Pana usługi nie są związane z wytwarzaniem, rozwojem, implementacją oraz analizą oprogramowania, doradztwem w zakresie oprogramowania, ani doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego. Wykonywana przez Pana w ramach świadczonych usług ocena bezpieczeństwa informacji oraz identyfikacja ryzyk systemów teleinformatycznych oraz wewnętrznych procesów biznesowych jest realizowana na poziomie funkcjonalnym oraz zarządczym. Ocenie podlegają stosowane zabezpieczenia techniczo-organizacyjne, bez dostępu do kodu źródłowego tych systemów. Swoje twierdzenie popiera Pan interpretacją Nr 0113-KDIPT2-1.4011.493.2020.1.MD, dostępną pod adresem ....
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a) uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b) uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a) prowadzenia aptek,
b) uchylona
c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d) – e) uchylona
f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
6) (uchylony).
Stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Według art. 9 ust. 1c ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.
Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W myśl art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
Z opisu stanu faktycznego oraz jego uzupełnienia wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą, polegającą na świadczeniu usług, które są sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod symbolem 62.02 – Usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki. Świadczone usługi to:
- identyfikacja, ocena i analiza ryzyka związanego z bezpieczeństwem informacji dla systemów IT, infrastruktury IT, wewnętrznych procesów biznesowych oraz umów z dostawcami usług IT,
- analiza dokumentacji informatycznej i biznesowej (polityki, procedury), pod kątem identyfikacji i oceny ryzyk bezpieczeństwa informacji,
- analiza zgodności powyższej dokumentacji z regulacjami wewnętrznymi, wymaganiami regulacyjnymi, wymaganiami standardów i norm międzynarodowych oraz dobrymi praktykami związanymi z bezpieczeństwem informacji,
- analiza umów z dostawcami zewnętrznymi świadczącymi usługi IT oraz analiza dokumentacji systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez tych dostawców w celu identyfikacji i oceny ryzyk bezpieczeństwa informacji,
- ograniczanie ryzyk bezpieczeństwa informacji poprzez proponowanie i monitorowanie działań zwiększających cyberbezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo informacji,
- aktualizacja i doskonalenie procesu zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa informacji,
- przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa informacji w zakresie zgodności z normą (…),
- usługi konsultingowe w zakresie bezpieczeństwa informacji w tym opracowywanie dokumentacji (polityki, procedury) zwiększającej poziom bezpieczeństwa informacji w organizacjach oraz doradztwo we wdrożeniach tej dokumentacji.
Wskazał Pan także, że przedmiotem Pana działalności nie są usługi związane z wytwarzaniem, rozwojem oraz implementacją oprogramowania, doradztwem w zakresie oprogramowania a także doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego.
Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że skoro nie świadczy Pan usług związanych z oprogramowaniem oraz usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego, to przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 62.02, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastrzec jednak należy, że gdyby świadczone przez Pana usługi, były jednak związane z doradztwem w zakresie oprogramowania lub związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego, to podlegałyby one opodatkowaniu wg stawki 12%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Nie jestem uprawniony do przyporządkowywania formalnego usług do określonego grupowania klasyfikacyjnego. Kwestie dotyczące zaklasyfikowania usługi do właściwego grupowania statystycznego nie mieszczą się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa. Tak więc interpretację wydano na podstawie wskazanego przez Pana we wniosku grupowania PKWiU oraz przedstawionego opisu sprawy.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Odnosząc się do powołanej przez Pana interpretacji indywidualnej wskazać należy, że rozstrzygnięcie w niej zawarte dotyczy konkretnej, indywidualnej sprawy podjętej w określonym stanie faktycznym (zdarzeniu przyszłym) i jest wiążące tylko w sprawie, w której zostało wydane.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego .... Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right