Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.189.2023.2.MAZ

Brak możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% przy wykonywaniu opisanych usług hotelowych na rzecz sił zbrojnych jednego z krajów NATO

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Pana wniosek z 10 maja 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% przy wykonywaniu opisanych usług hotelowych na rzecz sił zbrojnych jednego z krajów NATO, wpłynął 15 maja 2023 r. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 24 lipca 2023 r. (wpływ 27 lipca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od maja 2007 r. w zakresie PKD 55.10.Z Hotele i podobne obiekty zakwaterowania i jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.

Będzie świadczył usługi hotelowe na rzecz gości będący członkami sił zbrojnych jednego z państw NATO. W takim przypadku Wnioskodawca planuje zastosować stawkę VAT 0%, przy wystawianiu faktury za wykonaną usługę. Przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, będzie on w posiadaniu niezbędnych dokumentów określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023, tj.:

-świadectwa zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, w którym dane Wnioskodawcy są wpisane zarówno jako wykonawcy, jak i dostawcy oraz zamieszczone są informacje dotyczące towarów lub usług,

-zamówienia dotyczącego towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją).

W uzupełnieniu wniosku z 24 lipca 2023 r. odpowiedział Pan na następujące pytania Organu w zakresie opisu zdarzenia przyszłego:

1.Czy usługi hotelowe świadczy Pan na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, o których mowa w art. 2 lit. a Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2153 i 2154), przebywających na terytorium kraju, a usługi nabywane przez te siły lub na ich rzecz są przeznaczone do wyłącznego użytku służbowego tych sił lub też do zaopatrzenia ich wojskowej usługowej działalności wspierającej, o której mowa w art. 24 tej umowy, jeżeli siły te biorą udział we wspólnych działaniach obronnych?

2.W przypadku odpowiedzi negatywnej na pytanie nr 1 – prosimy o podanie, na rzecz sił zbrojnych jakiego kraju świadczy Pan usługi hotelowe?

3.Czy w przypadku, gdy świadczy Pan usługi hotelowe na rzecz sił zbrojnych kraju, innych niż siły zbrojne Stanów Zjednoczonych, świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz. UE L 77 z 23.03.2011, str. 1, z późn. zm.), dla tych towarów i usług, będzie wypełnione odpowiednio na potrzeby podatku i potwierdzone przez właściwe władze państwa członkowskiego przeznaczenia?

4.Czy świadectwo zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego będzie wypełnione przez siły zbrojne Stanów Zjednoczonych, a pole 4 tego świadectwa wypełni Minister Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej lub jego upoważniony przedstawiciel?

5.Czy Minister Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej lub jego upoważniony przedstawiciel wyda pojedyncze poświadczenie, o którym mowa w art. 2 ust. 2 lit. b Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego zwolnień podatkowych dla celów oficjalnych, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r.?

6.Czy w przypadku wydania pojedynczego poświadczenia, kopia tego poświadczenia dołączona będzie do wypełnionego świadectwa i przekazana dostawcy towarów lub usługodawcy wraz z zamówieniem dotyczącym towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją), do którego odnosi się świadectwo?

W uzupełnieniu wniosku udzielił Pan następujących odpowiedzi na powyższe pytania:

Ad 1.Nie, usługi nie są świadczone na rzecz sił Zbrojnych USA.

Ad 2.Usługi hotelowe są świadczone na rzecz sił zbrojnych NATO (zamawiającym jest Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii).

Ad 3.Tak, świadectwo będzie wypełnione odpowiednio na potrzeby podatku i potwierdzone przez właściwe władze państwa członkowskiego przeznaczenia.

Ad 4.Nie, ponieważ świadczy Pan usługi hotelowe na rzecz NATO, a nie sił zbrojnych USA.

Ad 5.Nie, Minister Obrony Narodowej RP nie wyda pojedynczego oświadczenia, o którym mowa w ustawie.

Ad 6.Nie dotyczy.

Pytanie

Czy przy wykonywaniu wyżej opisanych usług i przy spełnieniu wymaganych warunków Wnioskodawca będzie mógł zastosować stawkę VAT 0%?

Pana stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy będzie miał on możliwość zastosowania stawki VAT 0%, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023.

§ 6. [0% stawka podatku dla dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz organizacji międzynarodowej, przedstawicielstwa dyplomatycznego, sił zbrojnych NATO i USA]

1.Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz:

7)sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, o których mowa w art. 2 lit. a Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2153 i 2154), zwanej dalej „Umową o wzmocnionej współpracy obronnej”, przebywających na terytorium kraju, jeżeli towary lub usługi nabywane przez te siły lub na ich rzecz są przeznaczone do wyłącznego użytku służbowego tych sił lub też do zaopatrzenia ich wojskowej usługowej działalności wspierającej, o której mowa w art. 24 tej umowy, jeżeli siły te biorą udział we wspólnych działaniach obronnych.

3.Przepis ust. 1 stosuje się, pod warunkiem że podmiot dokonujący dostawy towarów lub świadczący usługi przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy posiada:

2)w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7 - wypełnione odpowiednio świadectwo zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku do Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego zwolnień podatkowych dla celów oficjalnych, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 817 i 818), dla tych towarów i usług;

3)zamówienie dotyczące towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją), do których odnosi się świadectwo określone odpowiednio w pkt 1 i 2.

Względem przedmiotowych świadczeń można zastosować preferencyjną stawkę VAT w wysokości 0%. Warunkiem zastosowania stawki 0% jest jednak to, aby podatnik dokonujący dostawy towaru lub usługi dla państwa należącego do NATO otrzymał wypełnione dla potrzeb podatku świadectwo zwolnienia, o którym mowa w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) Nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r., ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, potwierdzone przez władze państwa członkowskiego przeznaczenia, jak również otrzymał zamówienie dotyczące towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją), do których odnosi się świadectwo.

Zdaniem Podatnika, spełniając wyżej wymienione wymogi (posiadanie świadectwa zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, w którym dane Wnioskodawcy są wpisane zarówno jako wykonawcy, jak i dostawcy oraz zamieszczone są informacje dotyczące towarów lub usług oraz zamówienie dotyczące towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją), będzie mógł on zastosować stawkę 0%.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Stosownie do art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 931, ze zm.; dalej jako: „ustawa” lub „ustawa o VAT”):

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2) eksport towarów;

3) import towarów na terytorium kraju;

4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Jak stanowi art. 2 pkt 2 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o państwie członkowskim - rozumie się przez to państwo członkowskie Unii Europejskiej, a także Irlandię Północną w zakresie określonym w Protokole w sprawie Irlandii/Irlandii Północnej do Umowy o wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.Urz. UE L 29 z 31.01.2020, str. 7, z późn. zm.).

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W świetle art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów (...).

Zarówno dostawa towarów jak i świadczenie usług mieszczą się w definicji sprzedaży, określonej w art. 2 pkt 22 ustawy, zgodnie z którym:

Sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 28e ustawy:

Miejscem świadczenia usług związanych z nieruchomościami, w tym usług świadczonych przez rzeczoznawców, pośredników w obrocie nieruchomościami, usług zakwaterowania w hotelach lub obiektach o podobnej funkcji, takich jak ośrodki wczasowe lub miejsca przeznaczone do użytku jako kempingi, użytkowania i używania nieruchomości oraz usług przygotowywania i koordynowania prac budowlanych, takich jak usługi architektów i nadzoru budowlanego, jest miejsce położenia nieruchomości.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 146ee ust. 1 ustawy o VAT (w brzmieniu obowiązującym od 30 października 2022 r.):

Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, w roku 2023 może obniżać stawki podatku do wysokości 0%, 5% lub 8% dla dostaw niektórych towarów i świadczenia niektórych usług albo dla części tych dostaw lub części świadczenia usług oraz określać warunki stosowania obniżonych stawek.

Na podstawie delegacji ustawowej określonej ww. przepisem art. 146ee ust. 1 ustawy, wydane zostało rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023 (Dz.U. z 2022 r., poz. 2495, ze zm.; dalej jako: „rozporządzenie z 2 grudnia 2022 r.”), obowiązujące od 1 stycznia 2023 r.

W świetle § 6 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 2 grudnia 2022 r.:

Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się również do dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych Państwa-Strony Traktatu Północnoatlantyckiego innego niż państwo członkowskie przeznaczenia - do celów służbowych tych sił lub towarzyszącego im personelu cywilnego lub też w celu zaopatrzenia ich mes lub kantyn, jeżeli siły te biorą udział we wspólnych działaniach obronnych.

Zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia z dnia 2 grudnia 2022 r.:

Przepisy ust. 1 pkt 4 i 5 stosuje się, pod warunkiem że dostawa towarów lub świadczenie usług są dokonywane z przeznaczeniem do innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego przeznaczenia.

Stosownie do § 6 ust. 3 rozporządzenia z 2 grudnia 2022 r.:

Przepis ust. 1 stosuje się, pod warunkiem że podmiot dokonujący dostawy towarów lub świadczący usługi przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy posiada:

1) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-6 - wypełnione odpowiednio na potrzeby podatku świadectwo zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku II do rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz. UE L 77 z 23.03.2011, str. 1, z późn. zm.) zwane dalej „świadectwem”, dla tych towarów i usług, potwierdzone przez właściwe władze:

a)państwa, na którego terytorium podmioty wskazane w ust. 1 pkt 1-3 i 6 posiadają siedzibę lub przedstawicielstwo,

b)państwa członkowskiego przeznaczenia - w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 i 5;

2) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 7 - wypełnione odpowiednio świadectwo zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, o którym mowa w załączniku do Porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego zwolnień podatkowych dla celów oficjalnych, podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 817 i 818), dla tych towarów i usług;

3) zamówienie dotyczące towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją), do których odnosi się świadectwo określone odpowiednio w pkt 1 i 2.

Z opisu sprawy wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie hoteli i podobnych obiektów zakwaterowania, i jest Pan zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca świadczy usługi hotelowe na rzecz sił zbrojnych NATO (zamawiającym jest Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii). Wnioskodawca wskazał, że przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, będzie w posiadaniu niezbędnych dokumentów określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie obniżonych stawek podatku od towarów i usług w roku 2023, tj.:

-świadectwa zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, w którym dane Wnioskodawcy są wpisane zarówno jako wykonawcy, jak i dostawcy oraz zamieszczone są informacje dotyczące towarów lub usług,

-zamówienia dotyczącego towarów lub usług (wraz z ich specyfikacją).

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% przy wykonywaniu opisanych usług hotelowych na rzecz sił zbrojnych jednego z krajów NATO.

Zauważyć należy, że zastosowanie obniżonej do wysokości 0% stawki podatku możliwe jest do dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych państwa-strony Traktatu Północnoatlantyckiego innego niż państwo członkowskie przeznaczenia, co wynika z regulacji zawartej w § 6 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 2 grudnia 2022 r. Przy tym należy mieć na uwadze treść § 6 ust. 2 rozporządzenia z dnia 2 grudnia 2022 r., który ogranicza możliwość skorzystania – na podstawie wskazanego § 6 ust. 1 pkt 4 – z obniżonej do wysokości 0% stawki podatku. Zastosowanie tej obniżonej stawki jest możliwe pod warunkiem że dostawa towarów lub świadczenie usług są dokonywane z przeznaczeniem do innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego przeznaczenia. Powyższe oznacza, że dla zastosowania stawki podatku obniżonej do wysokości 0% nie jest wystarczające spełnienie przez podmiot dokonujący dostawy towarów lub świadczący usługi warunków w zakresie posiadania – przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy:

1.wypełnionego na potrzeby podatku świadectwa zwolnienia z podatku VAT lub podatku akcyzowego (wskazanego w § 6 ust. 3 pkt 1 lit. b rozporządzenia z 2 grudnia 2022 r.);

2.zamówienia dotyczącego towarów lub usług (wskazanego § 6 ust. 3 pkt 3 rozporządzenia z 2 grudnia 2022 r.).

Odnosząc się do przedstawionych we wniosku okoliczności sprawy należy zauważyć, jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, że będzie Pan świadczył usługi hotelowe na rzecz zamawiającego, którym jest Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii. Jak wynika z art. 28e ustawy, miejscem świadczenia usług hotelowych (usług zakwaterowania w hotelach) jest miejsce położenia nieruchomości. Oznacza to, że usługi hotelowe świadczone przez Pana na rzecz sił zbrojnych państwa będącego stroną Traktatu Północnoatlantyckiego będą opodatkowane na terytorium kraju. Zatem dla tych usług hotelowych nie będzie Pan mógł zastosować stawkę podatku obniżoną do wysokości 0%, ponieważ ich świadczenie następować będzie na terytorium kraju, a nie będzie dokonywane z przeznaczeniem do innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego przeznaczenia. Tym samym nie będzie Pan spełniał warunku wskazanego w § 6 ust. 2 rozporządzenia z dnia 2 grudnia 2022 r. W tym wypadku posiadanie świadectwa zwolnienia z podatku VAT, a także zamówienia dotyczącego świadczonych usług nie będzie miało wpływu na możliwość zastosowania stawki podatku obniżonej do wysokości 0%.

W konsekwencji, w tej sytuacji świadczone przez Pana usługi hotelowe będą podlegały opodatkowaniu według stawki właściwej na terytorium kraju.

Tym samym Pana stanowisko jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zadanego pytania) Wnioskodawcy, w odniesieniu do opisanego zdarzenia przyszłego. Zauważyć bowiem należy, że to wyłącznie Wnioskodawca, w treści składanego wniosku, kształtuje jego zakres przedmiotowy. Zatem kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku, nie mogą być rozpatrzone – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2651, ze zm.; dalej jako: „Ordynacja podatkowa”). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 259, ze zm.; dalej jako: „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00