Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.282.2023.1.IG

Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze zrealizowanym zadaniem.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 czerwca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 30 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze zrealizowanym zadaniem.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Gmina (zwana dalej Gminą) jako Partner projektu nr (…) zrealizowała zadanie pn. (…) (zwane dalej Zadaniem).

Projekt (…) realizowany był w partnerstwie Lokalnej Organizacji Turystycznej (…) z Gminą A, Gminą B, Gminą C, Gminą D i Gminą E.

Projekt realizowany był w ramach RPO WZ na lata 2014-2020 w ramach działania: (…) Rozwój zasobów endogenicznych, priorytet inwestycyjny: Wspieranie wzrostu gospodarczego sprzyjającego zatrudnieniu poprzez rozwój potencjału endogenicznego jako elementu strategii terytorialnej dla określonych obszarów, w tym poprzez przekształcanie upadających regionów przemysłowych i zwiększenia dostępu do określonych zasobów naturalnych i kulturalnych oraz ich rozwój. Cel szczegółowy (…): Rozwój lokalnego rynku pracy opartego o endogeniczny potencjał. Kategoria interwencji: Ochrona, rozwój i promowanie publicznych walorów turystycznych. Typ projektu: Wsparcie projektów z zakresu infrastruktury turystyki aktywnej i uzdrowiskowej, bazującej na endogenicznych potencjałach obszaru, mającej charakter prozatrudnieniowy - budowa, rozbudowa, przebudowa i modernizacja infrastruktury aktywnej.

Koszt zadania Gminy wyniósł (…) zł. Dofinasowanie dla Gminy wg projektu (…) ma wynieść (…) zł. W ramach Zadania VAT jest kosztem kwalifikowalnym.

Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towaru i usług, a faktury VAT dokumentujące realizację Zadania wystawiane były na Gminę.

W ramach Zadania wykonano:

zagospodarowanie terenu plaży w postaci:

  • utwardzenie terenu z kostki betonowej - drogi, chodniki, parkingi, place, miejsca na kontener na odpady stałe;
  • zewnętrzne oświetlenie terenu w postaci 8 słupów z oprawami typu parkowego;
  • placu zabaw z nawierzchnią piaskową;
  • siłowni terenowej;
  • miejsce pod ognisko;
  • dwa boiska do siatkówki;
  • pola namiotowe o nawierzchni naturalnej;
  • stanowiska dla camperów;
  • elementy małej architektury: betonowy kosz na śmieci z wkładem, 16 ławek z oparciem, 4 stoły rekreacyjne z ławkami, system monitoringu wizyjnego oparty na 5 kamerach i 3 kamerach zamontowanych na jednym słupie oświetlenia zewnętrznego.

Budynek zaplecza plaży wraz z wiatą:

  • budynek zaplecza plaży mieści: sanitariaty i umywalnie dla kobiet, mężczyzn, również dla osób niepełnosprawnych, kuchnię i pomieszczenia obsługi, pomieszczenia magazynowe i hangar na łodzie, punkt małej gastronomii;
  • wiata rekreacyjna (zadaszenie) w stalowo - drewnianej konstrukcji przy budynku zaplecza.

Projekt (…) skierowany jest do szerokiej grupy docelowej a jego końcowymi beneficjentami mają być mieszkańcy i przedsiębiorcy, w tym przedsiębiorcy prowadzący usługi gastronomiczne. Dla mieszkańców realizacja projektu zgodnie z założeniami jest szansą na rozwój ekonomiczny i pozyskanie nowych miejsc pracy, a dla przedsiębiorców szansą na rozwój działalności i zysk ekonomiczny. Projekt po zrealizowaniu daje możliwość podniesienia oferty turystycznej i kulturalnej regionu objętego projektem, a tym samym zwiększyć atrakcyjność powstałego miejsca. Celem realizowanego Zadania jest zwiększenie atrakcyjności Gminy poprzez utworzenie bazy turystycznej oraz miejsc rekreacji nad jeziorem (…).

Zagospodarowanie terenu umożliwi skorzystanie przez turystów oraz mieszkańców gminy czy okolic m.in. z plaży, pola namiotowego, stanowisk caravaningu, placu zabaw, siłowni i całej powstałej infrastruktury. Głównym celem inwestycji jest rozwój turystyki oraz zwiększenie atrakcyjności poprzez poszerzenie oferty turystycznej Gminy. Zadanie skierowane jest zarówno do społeczności lokalnej jak i pozamiejscowej. Powstałe mienie w ramach ww. Zadania nie będzie wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Utworzone w ramach Zadania mienie jest miejscem ogólnodostępnym dla wszystkich mieszkańców, jak i również dla innych osób odwiedzających miasto. Wstęp jest darmowy. Nie są i nie będą pobierane żadne opłaty z tytułu korzystania z wytworzonego mienia.

Gmina w ramach zadań własnych wynikających z art. 7 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) zrealizowała Zadanie. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki w tym terenów rekreacji i urządzeń sportowych.

Faktury VAT dokumentujące wydatki związane z realizacją Zadania wystawione były na Gminę. Jest to zadanie własne Gminy o charakterze publicznym i stanowi promocję regionu. Będzie to miejsce niewykorzystywane do działalności gospodarczej, a użytkowanie go będzie nieodpłatne. Towary i usługi nabywane w związku z realizacją Zadania nie będą służyć Gminie do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towaru i usług, a Gminie nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizowanej Inwestycji.

Pytanie

Czy Gminie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją Zadania?

Państwa stanowisko w sprawie

Gminie nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją Zadania.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z pewnymi zastrzeżeniami, które nie mają zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Dla oceny możliwości skorzystania z prawa do odliczenia, w każdym przypadku istotne jest więc ustalenie, czy towary i usługi, przy zakupie których naliczono VAT:

  • zostały nabyte przez podatnika tego podatku oraz
  • pozostają w bezspornym związku z wykonywanymi przez niego czynnościami opodatkowanymi.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni lub pośredni związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku VAT wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy o VAT, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu tej ustawy.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o VAT za podatników uznaje się osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza, w myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie natomiast z ust. 6 tej regulacji, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z przytoczonego stanu faktycznego wynika, iż faktury VAT dokumentujące wydatki związane z realizacją ww. Inwestycji zostaną wystawione na Wnioskodawcę, a mienie powstałe w wyniku realizacji projektu nie będzie wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W związku z powyższym Gmina nie będzie miała prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT, gdyż będzie wykonywać zadania publiczne. Nabywając towary i usługi niezbędne do zrealizowania ww. projektu w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy nie będzie działać w charakterze podatnika podatku VAT oraz nie będą spełnione przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Tak skonstruowana zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Wskazać również należy, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Na mocy art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W świetle art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Na podstawie art. 6 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych.

Z opisu sprawy wynika, że jako Partner projektu (…) zrealizowali Państwo zadanie pn. (…)”. Są Państwo czynnym podatnikiem podatku od towaru i usług, a faktury VAT dokumentujące realizację Zadanie wystawiane były na Państwa.

W ramach Zadania wykonano: zagospodarowanie terenu plaży w postaci utwardzenia terenu z kostki betonowej - drogi, chodniki, parkingi, place, miejsca na kontener na odpady stałe, zewnętrznego oświetlenia terenu w postaci 8 słupów z oprawami typu parkowego, placu zabaw z nawierzchnią piaskową, siłowni terenowej, miejsca pod ognisko, dwóch boisk do siatkówki, pola namiotowe o nawierzchni naturalnej, stanowiska dla camperów, elementów małej architektury: betonowy kosz na śmieci z wkładem, 16 ławek z oparciem, 4 stoły rekreacyjne z ławkami, system monitoringu wizyjnego oparty na 5 kamerach i 3 kamerach zamontowanych na jednym słupie oświetlenia zewnętrznego. Budynek zaplecza plaży wraz z wiatą: budynek zaplecza plaży mieści: sanitariaty i umywalnie dla kobiet, mężczyzn, również dla osób niepełnosprawnych, kuchnię i pomieszczenia obsługi, pomieszczenia magazynowe i hangar na łodzie, punkt małej gastronomii, wiatę rekreacyjną (zadaszenie) w stalowo - drewnianej konstrukcji przy budynku zaplecza.

Końcowymi beneficjentami mają być mieszkańcy i przedsiębiorcy, w tym przedsiębiorcy prowadzący usługi gastronomiczne. Dla mieszkańców realizacja projektu zgodnie z założeniami jest szansą na rozwój ekonomiczny i pozyskanie nowych miejsc pracy, a dla przedsiębiorców szansą na rozwój działalności i zysk ekonomiczny. Projekt po zrealizowaniu daje możliwość podniesienia oferty turystycznej i kulturalnej regionu objętego projektem, a tym samym zwiększyć atrakcyjność powstałego miejsca. Celem realizowanego Zadania jest zwiększenie atrakcyjności Gminy poprzez utworzenie bazy turystycznej oraz miejsc rekreacji nad jeziorem (…).

Faktury VAT dokumentujące wydatki związane z realizacją Zadania wystawione były na Państwa. Będzie to miejsce niewykorzystywane do działalności gospodarczej, a użytkowanie go będzie nieodpłatne. Towary i usługi nabywane w związku z realizacją Zadania nie będą służyć Państwu do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towaru i usług.

Państwa wątpliwości dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków, które zostały poniesione na realizację Zadania.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W przedmiotowej sprawie nie został spełniony warunek związku ponoszonych wydatków z wykonywaniem czynności opodatkowanych, ponieważ – jak wskazali Państwo w opisie sprawy - będzie to miejsce niewykorzystywane do działalności gospodarczej, a użytkowanie go będzie nieodpłatne. Towary i usługi nabywane w związku z realizacją Zadania nie będą służyć Państwu do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towaru i usług.

Tym samym, nie przysługiwało Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją opisanego Zadania, gdyż nie został spełniony jeden z warunków określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, jakim jest związek nabytych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Dodatkowo informuję, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczenia wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00