Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.337.2023.1.NW
Zwolnienie z zapłaty podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 przy sprzedaży nieruchomości.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 czerwca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 2 czerwca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT przy planowanej sprzedaży nieruchomości zabudowanej nr (…).
Uzupełnili go Państwo pismem z 30 czerwca 2023 r. (wpływ 4 lipca 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Powiat zamierza zbyć prawo własności do nieruchomości w drodze przetargu nieograniczonego ustnego.
Przedmiot sprzedaży: prawo własności do nieruchomości oznaczonej jako działka nr (…), gmina (…), dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą nr (…) – dalej jako Nieruchomość.
Powiat nabył Nieruchomość z mocy prawa z dniem 1 stycznia 1999 r. na podstawie art. 60 ust. 1 i 3 w związku z art. 48 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, co zostało stwierdzone decyzją Wojewody z dnia 9 lipca 2004 r.
Nieruchomość od czasu nabycia przez Powiat wykorzystywana była jako siedziba Domu Dziecka, a następnie Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza, w celu realizacji zadań własnych Powiatu.
Nieruchomość ta oznaczona jest w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr (…), obręb (…), o pow. 4,3796 ha, użytek Lz – grunty zadrzewione i zakrzewione o pow. 3,9857 ha oraz Bi – inne tereny zabudowane o pow. 0,3939 ha. Zgodnie z danymi ewidencyjnymi Nieruchomość zabudowana jest czterema budynkami sklasyfikowanymi jako:
·pozostałe budynki niemieszkalne (2 budynki),
·budynek transportu i łączności,
·budynek produkcyjny, usługowy i gospodarczy dla rolnictwa.
Powiat w latach 2021-2023 nie czynił nakładów na ulepszenie Nieruchomości, w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dokonywane były jedynie wydatki na remonty Nieruchomości.
Zgodnie z zaświadczeniem z dnia 9 maja 2023 r. dla nieruchomości położonej gmina (…), oznaczonej numerem ewidencyjnym (…) nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z obowiązującym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy, działka znajduje się w terenie oznaczonym jako „tereny zieleni parkowej”.
Gmina nie posiada Gminnego Programu Rewitalizacji, w związku z czym nieruchomość nie znajduje się w obszarze rewitalizacji, ani w obszarze specjalnej strefy rewitalizacji. Dla nieruchomości nie wydano decyzji o warunkach zabudowy, która spowodowałaby zmianę zagospodarowania terenu.
Zgodnie z informacją od Wójta Gminy, Nieruchomość wpisana jest do gminnej ewidencji zabytków – pod numerem ewidencyjnym działki (…) widnieją dwa obiekty: A i B.
W uzupełnieniu do wniosku z 30 czerwca 2023 r. wskazali Państwo, że w:
·budynku oznaczony numerem ewidencyjnym 1 – budynek sklasyfikowany jako pozostałe budynki niemieszkalne, doszło do pierwszego zasiedlenia,
·budynku oznaczony numerem ewidencyjnym 2 – budynek sklasyfikowany jako pozostałe budynki niemieszkalne, doszło do pierwszego zasiedlenia,
·budynku oznaczony numerem ewidencyjnym 3 – budynek sklasyfikowany jako budynki transportu i łączności, doszło do pierwszego zasiedlenia,
·budynku oznaczony numerem ewidencyjnym 4 – budynek sklasyfikowany jako budynki produkcyjne, usługowe i gospodarcze dla rolnictwa, doszło do pierwszego zasiedlenia.
Ponadto w stosunku do każdego z czterech budynków znajdujących się na nieruchomości gruntowej od pierwszego zasiedlenia do dnia dokonania, w wyniku planowanej sprzedaży nieruchomości, dostawy upłynie okres dłuższy niż 2 lata.
Pytanie
Czy sprzedaż prawa własności nieruchomości jest zwolniona z podatku od towarów i usług?
Państwa stanowisko w sprawie
W Państwa ocenie na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.) – dalej uptu, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają: odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 uptu przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
Jednocześnie zgodnie z art. 29a ust. 8 uptu w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.
Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 uptu zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:
a)dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
b)pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.
Zgodnie z art. 2 pkt 14 uptu pierwsze zasiedlenie – rozumie się przez to oddanie do użytkowania pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi lub rozpoczęcie użytkowania na potrzeby własne budynków, budowli lub ich części, po ich:
a)wybudowaniu lub
b)ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.
Powiat nabył prawo własności do przedmiotowej nieruchomości z mocy prawa z dniem 1 stycznia 1999 r. na podstawie art. 60 ust. 1 i 3 w związku z art. 48 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, co zostało stwierdzone decyzją Wojewody z dnia 9 lipca 2004 r.
Nieruchomość od czasu nabycia przez Powiat wykorzystywana była jako siedziba Domu Dziecka, a następnie Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej, w celu realizacji zadań własnych Powiatu.
Pierwsze zasiedlenie w rozumieniu przepisów uptu, miało miejsce przed nabyciem prawa własności do nieruchomości przez Powiat, zatem przed dniem 1 stycznia 1999 r. W latach 2021-2023 nie były dokonywane również przez Powiat wydatki na ulepszenie nieruchomości, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiące co najmniej 30% wartości początkowej.
Mając powyższe na uwadze nie zachodzi żadna z przesłanek wyłączających zwolnienie od podatku dostawy budynków, budowli lub ich części na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 uptu.
Z tego względu, sprzedaż prawa własności do nieruchomości oznaczonej jako działka nr (…), gmina (…), dla której Sąd Rejonowy prowadzi księgę wieczystą nr (…) w Państwa ocenie jest zwolniona z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 uptu.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), dalej jako „ustawa”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy:
Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, (…)
Wyjaśnić należy, że nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usługi w rozumieniu art. 7 ust. 1 oraz art. 8 ust. 1 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).
Oznacza to, że organ będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Powiat zamierza zbyć prawo własności do nieruchomości oznaczonej jako działka nr (…). Nieruchomość ta oznaczona jest w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr (…), obręb (…), o pow. 4,3796 ha, użytek Lz – grunty zadrzewione i zakrzewione o pow. 3,9857 ha oraz Bi – inne tereny zabudowane o pow. 0,3939 ha. Działka jest zabudowana czterema budynkami sklasyfikowanymi jako: pozostałe budynki niemieszkalne (2 budynki), budynek transportu i łączności, budynek produkcyjny, usługowy i gospodarczy dla rolnictwa.
Państwa wątpliwości w przedstawionej sprawie dotyczą wskazania, czy sprzedaż prawa własności do nieruchomości oznaczonej jako działka nr (…) będzie korzystała ze zwolnienia od podatku VAT.
W analizowanym przypadku na wstępie należy zaznaczyć, że działając w ramach stosunku cywilnoprawnego wystąpią Państwo w roli podatnika w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, a ww. czynność – zdefiniowana jako dostawa towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.
Czynność, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, może korzystać ze zwolnienia od tego podatku. Zakres i zasady zwolnienia dostawy towarów zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.
I tak na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy:
Zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:
a.dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim;
b.pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.
Jak wynika z powyższego uregulowania, zwolnienie wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy stosuje się w odniesieniu do dostawy całości lub części budynków, budowli, jeżeli w stosunku do nich powstało pierwsze zasiedlenie, przy czym okres pomiędzy pierwszym zasiedleniem, a dostawą nie jest krótszy niż 2 lata.
Wykluczenie z tego zwolnienia następuje w sytuacjach, gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz w sytuacji, gdy od momentu pierwszego zasiedlenia do chwili sprzedaży nie minęły co najmniej 2 lata.
W myśl art. 2 pkt 14 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o pierwszym zasiedleniu – rozumie się przez to oddanie do użytkowania pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi lub rozpoczęcie użytkowania na potrzeby własne budynków, budowli lub ich części, po ich:
a.wybudowaniu lub
b.ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.
Z powyższego przepisu wynika, że pierwszym zasiedleniem jest pierwsze zajęcie budynku, budowli lub ich części do użytkowania. Zatem, aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do zajęcia budynku, budowli lub ich części, ich używania, w tym na potrzeby własne. Pierwsze zasiedlenie budynku, budowli lub ich części ma więc miejsce zarówno w sytuacji, w której po wybudowaniu budynek, budowlę lub ich część oddano w najem, jak i w przypadku wykorzystywania budynku, budowli lub ich części na potrzeby własnej działalności gospodarczej podatnika bowiem w tym przypadku dochodzi do korzystania z budynku, budowli lub ich części.
W przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy ustawodawca umożliwia podatnikom – po spełnieniu określonych warunków – skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu.
Według art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy:
Zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem, że:
a.w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
b.dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.
Należy zaznaczyć, że jeżeli nie zostaną spełnione przesłanki zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 lub pkt 10a ustawy – należy przeanalizować możliwość skorzystania ze zwolnienia od podatku w oparciu o przepis art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy:
Zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Zwolnienie od podatku określone w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczy wszystkich towarów – zarówno nieruchomości, jak i ruchomości – przy nabyciu (imporcie lub wytworzeniu), których nie przysługiwało podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT i wykorzystywanych – niezależnie od okresu ich używania przez podatnika – wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku VAT.
Kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga art. 29a ust. 8 ustawy, w myśl którego:
W przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.
Co do zasady zatem, grunt będący przedmiotem sprzedaży podlega opodatkowaniu według takiej stawki podatku od towarów i usług, jaką opodatkowane są budynki/budowle na nim posadowione. Oznacza to, że w sytuacji, gdy budynki, budowle lub ich części korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, również sprzedaż gruntu korzysta ze zwolnienia od podatku.
Analiza przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, regulujących wyżej wskazane prawo do zwolnienia od podatku dostaw budynków, budowli lub ich części, prowadzi do konkluzji, że w odniesieniu do tych towarów może wystąpić jedna z ww. podstaw do zastosowania zwolnienia od tego podatku. Istotne jest wobec tego każdorazowe kompleksowe zbadanie okoliczności towarzyszących dostawie ww. obiektów. Stosowanie zwolnień od podatku ma charakter wyjątkowy i nie podlega ani wykładni rozszerzającej, ani zawężającej, natomiast możliwość wychodzenia poza wykładnię literalną jest niedopuszczalna. W efekcie podatnik uprawniony będzie do zastosowania ww. preferencji, gdy charakter świadczonych przez niego czynności, w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości, wyczerpuje znamiona ujęte w treści przepisu statuującego jego prawo do zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.
Jak Państwo wskazali, przedmiotowa nieruchomość zabudowana jest czterema budynkami sklasyfikowanymi jako: pozostałe budynki niemieszkalne (2 budynki), budynek transportu i łączności, budynek produkcyjny, usługowy i gospodarczy dla rolnictwa.
W celu ustalenia czy w odniesieniu do dostawy ww. budynków zastosowanie znajdzie zwolnienie od podatku, należy w pierwszej kolejności rozstrzygnąć, czy i kiedy doszło do ich pierwszego zasiedlenia.
Z opisu sprawy wynika, że Nieruchomość od czasu nabycia (1 stycznia 1999 r.), przez Powiat wykorzystywana była jako siedziba Domu Dziecka, a następnie Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza w celu realizacji zadań własnych Powiatu. W odniesieniu do każdego z czterech budynków znajdujących się na Nieruchomości gruntowej doszło do pierwszego zasiedlenia. Od pierwszego zasiedlenia do dnia dokonania, w wyniku planowanej sprzedaży Nieruchomości, dostawy upłynie okres dłuższy niż 2 lata. W stosunku do przedmiotowych budynków Powiat nie czynił nakładów na ulepszenie Nieruchomości, w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Analizując powyższe informacje w kontekście definicji pierwszego zasiedlenia należy stwierdzić, że planowana dostawa Nieruchomości, która zabudowana jest czterema budynkami sklasyfikowanymi, jako: pozostałe budynki niemieszkalne (2 budynki), budynek transportu i łączności, budynek produkcyjny, usługowy i gospodarczy dla rolnictwa nie będzie następowała w ramach pierwszego zasiedlenia. Od pierwszego zajęcia (używania) budynków upłynął już bowiem okres dłuższy niż dwa lata.
W rezultacie, względem tych budynków spełnia się przesłanki do zastosowania zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, a w konsekwencji do dostawy ww. budynków zwolnienie to będzie miało zastosowanie.
W związku z tym, że dostawa przedmiotowych budynków będzie korzystała ze zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, dalsza analiza zwolnień – wynikająca z przepisów art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy oraz art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy – jest bezprzedmiotowa.
W konsekwencji, planowana sprzedaż prawa własności do nieruchomości zabudowanej czterema budynkami, oznaczonej jako działka nr (…) będzie korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy w związku z art. 29a ust. 8 ustawy.
Tym samym, Państwa stanowisko uznano za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwo w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right