Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.252.2023.2.IO
Zastosowania stawki 0% dla dostawy wyposażenia przekazanego do placówek oświatowych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 24 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla dostawy monitorów interaktywnych, które będą przekazane dla szkół podstawowych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (…) jako jednostka samorządu terytorialnego wykonuje zadania publiczne określone przepisami prawa. Gmina (…) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.
Zgodnie z brzmieniem art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 40), do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb lokalnej wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. oświaty.
Gmina (…) posiada status organu prowadzącego szkoły na podstawie ustawy Prawo oświatowe. Do zadań organu prowadzącego należy wyposażanie szkół we wszelkie urządzenia służące procesowi edukacyjnemu, w tym wyposażenie szkół w monitory interaktywne dla uczniów. W celu obsługi szkół Gmina (…) powołała jednostkę budżetową Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…). Wszystkie jednostki budżetowe, w tym szkoły oraz w/w Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Gminie (…) są scentralizowane w VAT. Wszystkie faktury wystawiane są w taki sposób, iż Nabywcą jest Gmina (…) ul. (…) NIP: (…), a Odbiorcą konkretna jednostka budżetowa.
Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…) realizuje umowę powierzenia grantu Grant 1 w ramach projektu grantowego pn. (…).
Opis inwestycji:
Przedmiotem umowy jest zakup ośmiu monitorów interaktywnych dla czterech szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina (…) w celu realizacji zajęć dydaktycznych w tych szkołach. Do wymienionych monitorów będzie zastosowana 0% stawkę VAT zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług (VAT).
Faktury wystawiane będą z następującym oznaczeniem: Nabywca Gmina (…) NIP: (…), Odbiorca: Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…), (…). Na fakturze nie wystąpią więc szkoły podstawowe, dla których Gmina (…) jest organem prowadzącym.
Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
W dniu zakupu monitory interaktywne zostaną przekazane do poszczególnych szkół na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
W odpowiedzi na wezwanie Organu, pismem z 1 czerwca 2023 r. uzupełnili Państwo opis sprawy w następującym zakresie:
1. Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli oraz wszystkie szkoły, jako jednostki organizacyjne gminy podlegają centralizacji VAT. Wszelkie faktury zakupu wystawiane są w taki sposób, iż Nabywcą jest Gmina (…), NIP: (…), a Odbiorcą konkretna jednostka budżetowa.
W celu uproszczenia zakupu w ramach umowy zakupu monitorów interaktywnych ze środków unijnych Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…) będzie zamawiającym i w dniu zakupu przekaże sprzęt do szkół.
2. Przetarg jest na etapie przygotowania - aktualnie wyszacowana została wartość zamówienia.
3. Dokonujący dostawy monitorów interaktywnych będzie w posiadaniu zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, dla której sprzęt będzie zakupiony.
4. Kopia dokumentów o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy o podatku od towarów i usług zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego.
5. Monitory interaktywne, które zostaną zakupione stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 ustawy o podatku od towarów i usług.
Pytanie
Czy na zakupione przez Gminę (…), w imieniu której działa Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…) monitory interaktywne można zastosować preferencyjną stawkę podatku VAT 0%, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 i art. 83 ust. 14 ustawy o podatku od towarów i usług w przypadku przekazania dla szkół podstawowych, dla których Gmina (…) jest organem prowadzącym?
Państwa stanowisko w sprawie
W ocenie Gminy (…) w omawianym przypadku istnieje możliwość zastosowania 0% stawki podatku VAT dla zakupu monitorów z przeznaczeniem dla szkół. Potwierdzeniem niniejszego stanowiska jest następująca argumentacja:
Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług ,,Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych’’ oraz zgodnie z art. 83 ust. 14 wyżej wymienionej ustawy ,,Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem: posiadania stosowanego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a.’’
W przypadku opisanym we wniosku powyższe przepisy prawne, mają jak najbardziej zastosowanie, ponieważ Gmina (…) realizując zadanie, zakupi wyposażenie, które będzie przekazane protokołem zdawczo-odbiorczym do placówek oświatowych na terenie Gminy (…).
Wyposażenie, o którym mowa w niniejszym wniosku mieści się w wykazie towarów, tj. w załączniku Nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług; po podpisaniu umowy z Dostawcą wyposażenia, który zostanie wybrany w wyniku przeprowadzonego postępowania o zamówienie publiczne, zostanie wydany stosowny dokument przez organ nadzorujący, tj. Gminę (…) potwierdzający zamówienie dostawy wyposażenia dla placówek oświatowych.
Gmina (…) działa poprzez Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…), który jest realizatorem projektu i faktura wystawiona przez wykonawcę będzie wystawiona na Gminę (…), to zakupione monitory zostaną przekazane bezpłatnie w użytkowanie do placówek oświatowych co jest ważne przy prowadzeniu różnego rodzaju zajęć dydaktycznych.
Według Gminy (…) nie ma znaczenia, kto kupi towar, w tym przypadku jest to Gmina działająca poprzez Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…), a istotnie znaczenie ma fakt, że towar zostaje przeznaczony i przekazany dla placówek oświatowych na terenie Gminy (…). W celach rozliczeniowych VAT to Gmina (…) jest podatnikiem bez względu jaką jednostką jest odbiorca widniejący na fakturze.
Za prawidłowością stanowiska przemawia poniższa argumentacja.
Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne.
Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT:
Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:
a) dla placówek oświatowych,
b) dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym - przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:
Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
W załączniku nr 8 do ustawy - ,,Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy’’ wymieniono między innymi:
1. Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:
Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
1) posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
2) posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Ponadto stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:
Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust 14, do właściwego urzędu skarbowego.
Jednocześnie zaznaczyć należy że w myśl art. 43 ust. 9 ustawy:
Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Gmina (…) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.
Faktury będą wystawiane na Gminę (…) Odbiorca Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…) jako realizatora projektu. Na fakturze nie wystąpią więc jednostki edukacyjne - szkoły.
Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy o VAT.
Z powyższego wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy jest opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.
Dokonując zatem analizy przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego w kontekście powołanych przepisów mających zastosowanie w sprawie należy wskazać, że monitory interaktywne wskazane we wniosku stanowić będą towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy i ich sprzedaż po spełnieniu określonych w przepisach ustawy warunków może korzystać z opodatkowania stawką podatku w wysokości 0%.
Przy czym należy wskazać, że aby na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, miała zastosowanie stawka podatku w wysokości 0%, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy wymieniono katalog placówek oświatowych. Ponadto unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego.
Przedmiot zamówienia bezpośrednio zostanie dostarczony do placówek oświatowych, po czym zostanie podpisany protokół zdawczo - odbiorczy mówiący o przekazaniu w nieodpłatne użytkowanie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zostanie poinformowany o konieczności przekazania kopii dokumentów o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.
Skoro zatem dostawa wskazanych we wniosku monitorów interaktywnych będzie dokonywana na rzecz placówek oświatowych i jeśli wykonawca będzie posiadać stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, a kopia zamówienia zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego, to spełnione zostaną warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie wskazanego we wniosku ww. wyposażenia, wykonawca będzie uprawniony do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na wstępie należy zauważyć, że zostali Państwo uznani za podmiot zainteresowany wydaniem interpretacji indywidualnej z uwagi na wyjaśnienie, że są Państwo zamawiającym w rozumieniu przepisów prawa zamówień publicznych.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej „podatkiem”, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
W myśl art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W świetle art. 41 ust. 1 ustawy:
Stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Zgodnie z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy:
W okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%: stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2, art. 110 i art. 138i ust. 4, wynosi 23%.
Oprócz stawki podstawowej, na wybrane grupy towarów i usług, ustawodawca przewidział także stawki preferencyjne, przy czym wszelkie preferencje dotyczące wysokości opodatkowania stanowią wyjątek od ogólnej zasady i dlatego zastosowanie niższej niż podstawowa stawka podatku, może być zrealizowane wyłącznie w granicach określonych przepisami ustawy o podatku od towarów i usług i wydanych na podstawie delegacji ustawowej aktów wykonawczych do tej ustawy.
Na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy:
Stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:
a) dla placówek oświatowych,
b) dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy:
Opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
W załączniku nr 8 do ustawy – „Wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy” wymieniono:
1. Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
2. Drukarki
3. Skanery
4. Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących)
5. Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
W myśl art. 83 ust. 14 ustawy:
Dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
1) posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
2) posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Ponadto stosownie do art. 83 ust. 15 ustawy:
Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.
Jednocześnie zaznaczyć należy że w myśl art. 43 ust. 9 ustawy:
Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Posiadają Państwo status organu prowadzącego szkoły na podstawie ustawy Prawo oświatowe. W celu obsługi szkół powołali Państwo jednostkę budżetową Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…). Wszystkie jednostki budżetowe, w tym szkoły oraz w/w Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Państwa Gminie są scentralizowane w VAT.
Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…) realizuje umowę powierzenia grantu Grant 1 w ramach projektu grantowego pn. (…).
Przedmiotem umowy jest zakup ośmiu monitorów interaktywnych dla czterech szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Państwa Gmina w celu realizacji zajęć dydaktycznych w tych szkołach. W dniu zakupu monitory interaktywne zostaną przekazane do poszczególnych szkół na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli oraz wszystkie szkoły, jako jednostki organizacyjne gminy podlegają centralizacji VAT. Wszelkie faktury zakupu wystawiane są w taki sposób, iż Nabywcą jest Gmina (…), NIP: (…), a Odbiorcą konkretna jednostka budżetowa. W celu uproszczenia zakupu w ramach umowy zakupu monitorów interaktywnych ze środków unijnych Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…) będzie zamawiającym i w dniu zakupu przekaże sprzęt do szkół. Przetarg jest na etapie przygotowania - aktualnie wyszacowana została wartość zamówienia. Dokonujący dostawy monitorów interaktywnych będzie w posiadaniu zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, dla której sprzęt będzie zakupiony. Kopia dokumentów o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy o podatku od towarów i usług zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego. Monitory interaktywne, które zostaną zakupione stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 ustawy o podatku od towarów i usług.
Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których ma zastosowanie przepis art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, ponieważ wymieniono w nim grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia PKWiU, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających.
Z powyższego wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy jest opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy.
W opisie zdarzenia wskazali Państwo, że monitory interaktywne stanowić będą towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy. Zatem ich sprzedaż po spełnieniu określonych w stosownych przepisach ustawy warunków może korzystać z opodatkowania stawką podatku w wysokości 0%.
Przy czym należy wskazać, że aby na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, miała zastosowanie stawka podatku w wysokości 0%, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej. Na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Ponadto unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego.
Jak Państwo wskazali, monitory interaktywne zostaną przekazane do poszczególnych szkół podstawowych na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. W celu uproszczenia zakupu w ramach umowy zakupu monitorów interaktywnych ze środków unijnych Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w (…) będzie zamawiającym i w dniu zakupu przekaże sprzęt do szkół. Przetarg jest na etapie przygotowania - aktualnie wyszacowana została wartość zamówienia. Dokonujący dostawy monitorów interaktywnych będzie w posiadaniu zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, dla której sprzęt będzie zakupiony. Kopia dokumentów o których mowa w art. 83 ust. 14 i 15 ustawy o podatku od towarów i usług zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego. Monitory interaktywne, które zostaną zakupione stanowią towar wymieniony w załączniku nr 8 ustawy o podatku od towarów i usług.
Skoro zatem - zgodnie z informacjami wskazanymi we wniosku – dostawa monitorów interaktywnych, będzie dokonywana na rzecz placówek oświatowych i jeśli dokonujący dostawy będzie posiadać stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, a kopia zamówienia zostanie przekazana do właściwego urzędu skarbowego, to spełnione zostaną warunki, o których mowa w art. 83 ust. 14-15 ustawy i tym samym, przy dostawie wskazanego we wniosku ww. wyposażenia, wykonawca będzie uprawniony do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy.
Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej,
przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej,
przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right