Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.91.2023.2.AR
Czy w odniesieniu do zryczałtowanego podatku dochodowego należnego od przychodu Komplementariusza, powstałego w wyniku wydania przez Spółkę na jego rzecz Majątku w związku z Rozwiązaniem Spółki bez likwidacji, możliwe będzie zastosowanie zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT, pozwalającej Komplementariuszowi na pomniejszenie tego podatku o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy w odniesieniu do zryczałtowanego podatku dochodowego należnego od przychodu Komplementariusza, powstałego w wyniku wydania przez Spółkę na jego rzecz Majątku w związku z Rozwiązaniem Spółki bez likwidacji, możliwe będzie zastosowanie zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT, pozwalającej Komplementariuszowi na pomniejszenie tego podatku o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie Organu – 17 maja 2023 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
X spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w K. (dalej: „Spółka”) podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2587, dalej: „ustawa o CIT”).
Wspólnikami Spółki (dalej: „Wspólnicy”) są:
1)Pan A - działający jako komplementariusz;
2)Pani B - działająca jako komandytariusz;
3)spółka Y sp. z o.o. - działająca jako komplementariusz (dalej: „Komplementariusz”, lub „Wnioskodawca”);
Komplementariusz podlega w Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy o CIT.
Ze względów natury biznesowej, w przyszłości planowane jest zakończenie działalności Spółki w trybie art. 58 § 1 w związku z art. 67 § 1 oraz w związku z art. 103 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1467, dalej: „KSH”), tj. w inny sposób niż poprzez przeprowadzenie postępowania likwidacyjnego, a mianowicie w drodze podjęcia jednomyślnej uchwały Wspólników w sprawie zakończenia działalności Spółki (dalej: „Rozwiązanie bez likwidacji"). W konsekwencji podjęcia przedmiotowej uchwały dojdzie do podziału majątku Spółki pomiędzy jej Wspólników (w tym Komplementariusza), w sposób między nimi uzgodniony, tj. w proporcji do udziału w zysku Spółki poszczególnych Wspólników. Planowane jest, iż po spłacie zobowiązań Spółki na jej majątek składać się będą przede wszystkim środki pieniężne oraz ewentualnie inne rzeczowe składniki majątkowe. W związku z tym, w wyniku dokonanego podziału majątku Spółki, Komplementariusz otrzyma przypadającą na niego określoną część majątku Spółki (dalej: „Majątek”).
Dodatkowo w uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie z 15 maja 2023 r. wskazaliście Państwo, że przystąpiliście jako wspólnik, a zatem objęliście „udziały" w X spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. przed 1 maja 2021 r., tj. dniem, w którym spółka ta stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.
Pytanie
Czy w odniesieniu do zryczałtowanego podatku dochodowego należnego od przychodu Komplementariusza, powstałego w wyniku wydania przez Spółkę na jego rzecz Majątku w związku z Rozwiązaniem Spółki bez likwidacji, możliwe będzie zastosowanie tzw. kredytu podatkowego, tzn. zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT, pozwalającej Komplementariuszowi na pomniejszenie tego podatku o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany?
Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)
Zdaniem Wnioskodawcy, w odniesieniu do zryczałtowanego podatku dochodowego należnego od przychodu Komplementariusza w wyniku wydania przez Spółkę na jego rzecz Majątku, w związku z Rozwiązaniem Spółki bez likwidacji możliwe będzie zastosowanie tzw. kredytu podatkowego, tj. zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT, pozwalającej Komplementariuszowi na pomniejszenie tego podatku o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Uzasadnienie stanowiska
W myśl art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT, przepisy tej ustawy mają zastosowanie m.in. do spółek komandytowych. Jednocześnie, zgodnie z art. 4a pkt 21 lit. c ustawy o CIT, ilekroć w ustawie o CIT mowa jest o „spółce" oznacza to m.in. spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 (tj. spółki komandytowe), mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jak wynika natomiast z art. 4a pkt 19 ustawy o CIT, „udział w zyskach osób prawnych" oznacza również udział w zyskach spółek, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT, tj. m.in. spółek komandytowych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Zgodnie z 7b ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy o CIT, za przychody z zysków kapitałowych uważa się wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3 tej ustawy (tj. między innymi spółki komandytowej).
Jednocześnie w analizowanym przypadku w związku z faktem, iż Wnioskodawca przystąpił do Spółki przed dniem, w którym Spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, przy wyliczeniu przychodu Wnioskodawcy z tytułu rozwiązania Spółki bez przeprowadzania likwidacji (z tytułu podziału majątku Spółki) należy w ocenie Wnioskodawcy wziąć pod uwagę treść przepisów przejściowych, przewidzianych w ustawie z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 2123 z późn. zm.; dalej: ustawa nowelizująca).
Zgodnie z art. 13 ust. 2 powołanej ustawy nowelizującej:
„Jeżeli udziały w spółce komandytowej lub spółce jawnej zostały nabyte lub objęte przez wspólnika przed dniem, w którym spółka ta stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, przychód wspólnika z tytułu:
1)umorzenia udziałów lub wystąpienia ze spółki,
2)odpłatnego zbycia tych udziałów,
3)ich wniesienia do innej spółki, tytułem wkładu niepieniężnego,
4)likwidacji spółki
- pomniejsza się o wydatki na nabycie lub objęcie udziału w takiej spółce oraz o określoną zgodnie z art. 8 ustawy zmienianej w art. 1 albo art. 5 ustawy zmienianej w art. 2 część odpowiadającą uzyskanej przez wspólnika przed dniem, w którym spółka komandytowa lub spółka jawna stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, nadwyżce przychodów nad kosztami ich uzyskania, pomniejszonej o wypłaty dokonane z tytułu udziału w spółce i o wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodu".
Co istotne, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, podatek dochodowy od określonych w art. 7b ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT przychodów z dywidend oraz innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu (dochodu).
Ww. zryczałtowany podatek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, obowiązane są jako płatnicy pobierać osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami (a zatem również spółki komandytowe, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Polski), z uwzględnieniem odliczeń wskazanych w art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT (art. 26 ust. 1 ustawy o CIT).
Biorąc pod uwagę ww. regulacje, na gruncie ustawy o CIT wypłaty dokonywane przez spółkę (będącą spółką komandytową) na rzecz jej wspólników, obejmujące należności z tytułu udziału w zyskach, jak również majątek przysługujący wspólnikom w związku z likwidacją takiej spółki, stanowią przychody z zysków kapitałowych. Przychód uzyskiwany przez wspólników (w tym przez komplementariuszy) z ww. tytułu podlega przy tym opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 19%. Pobór przedmiotowego podatku spoczywa każdorazowo na spółce (jako na płatniku).
Jednocześnie, w stosunku do komplementariusza spółki komandytowej zastosowanie znajduje wynikające z art. 22 ust. 1a ustawy o CIT uprawnienie do obniżenia podatku z tytułu udziału w zysku tej spółki o kwotę odpowiadającą iloczynowi jego procentowego udziału w tym zysku i podatku należnego od dochodu spółki komandytowej, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany (tzw. kredyt podatkowy). Kwota takiego pomniejszenia nie może jednak przekroczyć kwoty podatku, obliczonego zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o CIT (art. 22 ust. 1b ustawy o CIT).
W świetle powyższych przepisów, Komplementariusz ma zatem uprawnienie do skorzystania z ww. kredytu podatkowego, obliczonego w sposób określony w art. 22 ust. 1a - 1e ustawy o CIT, w odniesieniu do podatku od przychodu (dochodu) uzyskanego ze Spółki i obejmującego wypłacone na jego rzecz zyski tego podmiotu, jak również przysługujący mu udział w jej majątku likwidacyjnym.
W powyższym zakresie należy wskazać, że w wyżej powołanych przepisach ustawy o CIT (art. 22 ust. 1a - 1e) wskazane zostały rodzaje przychodów uzyskiwanych przez podatnika (komplementariusza spółki komandytowej), do których opodatkowania znajduje zastosowanie wspomniana instytucja kredytu podatkowego. Zgodnie z ich brzmieniem, ww. przepisy regulują m. in. skutki podatkowe „likwidacji spółki komandytowej” i wypłaty na rzecz komplementariusza przysługujących mu składników majątku likwidacyjnego. Jednocześnie, zarówno w ustawie o CIT, jak i w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 (dalej: „ustawa o PIT”) ustawodawca nie wprowadził przepisów, które regulowałyby wprost podatkowe skutki rozwiązania spółki komandytowej, przeprowadzonego w sposób inny niż poprzez przeprowadzenie postępowania likwidacyjnego.
Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, Spółka działa w formie spółki komandytowej. Zgodnie z art. 102 KSH, spółka komandytowa jest spółką osobową mającą na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą, w której wobec wierzycieli za zobowiązania spółki co najmniej jeden wspólnik odpowiada bez ograniczenia (komplementariusz), a odpowiedzialność co najmniej jednego wspólnika (komandytariusza) jest ograniczona.
W świetle art. 103 § 1 KSH w sprawach nieuregulowanych w Dziale III KSH, do spółki komandytowej stosuje się odpowiednio przepisy o spółce jawnej, chyba że ustawa stanowi inaczej. W związku z tym, rozwiązanie spółki komandytowej może nastąpić w przypadkach wymienionych w art. 58 KSH. Jak wynika natomiast z art. 67 § 1 KSH, w przypadkach określonych w art. 58 należy przeprowadzić likwidację spółki, chyba że wspólnicy uzgodnili inny sposób zakończenia działalności spółki.
Biorąc pod uwagę brzmienie powyższych przepisów, przeprowadzenie postępowania likwidacyjnego nie jest obowiązkowym etapem zakończenia bytu prawnego spółki komandytowej. Jednocześnie, zarówno rozwiązanie spółki w tzw. trybie uproszczonym, tj. bez przeprowadzania likwidacji, jak i rozwiązanie spółki z przeprowadzeniem postępowania likwidacyjnego, mają taki sam skutek prawny, tzn. powodują ustanie bytu prawnego spółki komandytowej. W konsekwencji, opisane w opisie zdarzenia przyszłego planowane Rozwiązanie Spółki bez likwidacji, które odbędzie się w trybie art. 58 § 1 w związku z art. 67 § 1 oraz w związku z art. 103 § 1 KSH, będzie miało taki sam skutek, jaki miałoby przeprowadzenie wobec Spółki postępowania likwidacyjnego, tj. będzie skutkować ustaniem bytu prawnego Spółki i wydaniem jej pozostałego po uregulowaniu zobowiązań Majątku Wspólnikom.
Biorąc powyższe pod uwagę, zdaniem Wnioskodawcy zastosowanie przepisów, regulujących opodatkowanie wydania na rzecz komplementariusza przysługujących mu składników majątku likwidacyjnego (art. 13 ust. 2 ustawy nowelizującej w związku z art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT) nie powinno być ograniczone jedynie do sytuacji, gdy spółka jest rozwiązywana w wyniku przeprowadzenia likwidacji w rozumieniu przepisów KSH. Regulacje te należy odnieść do szerzej rozumianej sytuacji otrzymania przez podatnika (komplementariusza spółki komandytowej) składników majątku spółki jako należności przysługujących mu, jako wspólnikowi tej spółki, w związku z procesem zakończenia jej działalności (rozwiązaniem spółki komandytowej). W konsekwencji, w drodze analogii powinny mieć one również zastosowanie w przypadku wydania na rzecz komplementariusza spółki komandytowej majątku w związku z rozwiązaniem tej spółki i tym samym zakończeniem jej bytu prawnego w trybie art. 58 § 1 w związku z art. 67 § 1 oraz w związku z art. 103 § 1 KSH, tj. w inny sposób niż poprzez przeprowadzenie postępowania likwidacyjnego.
W powyższym zakresie istotny jest w szczególności fakt, że charakter wydania składników majątku spółki komandytowej, która uległa rozwiązaniu w trybie przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego oraz w trybie bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, jest z perspektywy ustawy o CIT w istocie tożsamy. W konsekwencji nie może ulegać wątpliwości, iż z uwagi na brak w ustawie o CIT i w ustawie o PIT przepisów, które regulowałyby wprost podatkowe skutki wydania na rzez wspólnika spółki komandytowej składników jej majątku w efekcie rozwiązania takiej spółki bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, należy w drodze analogii stosować przepisy regulujące skutki podatkowe wydania na rzecz wspólników spółki komandytowej składników majątku likwidacyjnego.
W związku z tym, zdaniem Wnioskodawcy, do przychodu Komplementariusza powstałego w wyniku wydania na jego rzecz Majątku w związku z Rozwiązaniem Spółki bez likwidacji, uzasadnione będzie zastosowanie w drodze analogii zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT. Oznacza to, że w odniesieniu do podatku należnego od przychodu Komplementariusza powstałego na skutek wydania na jego rzecz Majątku możliwe będzie odliczenie kwoty odpowiadającej iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Na marginesie Wnioskodawca wskazuje, że w wydawanych indywidualnych interpretacjach podatkowych Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej niejednokrotnie zajmował stanowisko, zgodnie z którym przepisy ustaw podatkowych (ustawy o PIT oraz ustawy o CIT) dotyczące skutków podatkowych „likwidacji osoby prawnej lub spółki” nie dają podstaw do ograniczenia zakresu ich stosowania jedynie do sytuacji, gdy spółka jest rozwiązywana po przeprowadzeniu likwidacji w rozumieniu przepisów KSH.
Przykładowo w indywidualnej interpretacji z 22 grudnia 2022 r., Znak: 0115-KDIT1 4011.685.2022.1 MR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej nie zgodził się ze stanowiskiem wnioskodawcy, że w przypadku uzyskania przez komplementariusza spółki komandytowej majątku spółki w naturze stosownie do posiadanego udziału, które nastąpi wskutek zakończenia działalności spółki komandytowej bez przeprowadzenia likwidacji, majątek ten nie podlega opodatkowaniu na gruncie ustawy o PIT, gdyż brak jest przepisu prawnego stanowiącego podstawę opodatkowania takiej czynności. W przywołanej interpretacji Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził bowiem, że:
„Należy również zaznaczyć, że na gruncie przepisów prawa handlowego likwidacja spółki osobowej (spółki komandytowej) jest rozumiana jako postępowanie mające na celu zakończenie działalności spółki, którego przeprowadzenie umożliwia zgłoszenie wniosku o wykreślenie spółki z rejestru (a tym samym jej rozwiązanie). Przepisy prawa handlowego dopuszczają przy tym możliwość zakończenia działalności spółki osobowej w sposób inny niż tak rozumiana likwidacja spółki. Treść i cel powołanych wyżej przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie dają podstaw do ograniczenia zakresu ich stosowania jedynie do sytuacji, gdy spółka jest rozwiązywana po przeprowadzeniu likwidacji w rozumieniu przepisów Kodeksu spółek handlowych. Regulacje te odnoszą się do szerzejrozumianej sytuacji otrzymania przez podatnika składników majątku jako należności przysługujących mu - jako wspólnikowi spółki - w związku z procesem zakończenia działalności tej spółki (jej rozwiązaniem)."
Podobne wnioski sformułowane zostały w indywidualnej interpretacji podatkowej z 26 sierpnia 2022 r., Znak: 0111- KDWB.4010.28.2022.2.AZE, w której Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgodził się ze stanowiskiem wnioskodawcy, że przepisy ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 2123), odnoszące się do skutków podatkowych "likwidacji spółki”, znajdą zastosowanie niezależnie od tego, czy spółka komandytowa zostanie rozwiązana z przeprowadzeniem likwidacji, czy też bez przeprowadzania tego postępowania, tj. w drodze jednomyślnej uchwały wspólników.
Biorąc powyższe pod uwagę, zdaniem Wnioskodawcy, za prawidłowe należy uznać stanowisko, zgodnie z którym w odniesieniu do zryczałtowanego podatku dochodowego należnego od przychodu Komplementariusza w wyniku wydania przez Spółkę na jego rzecz Majątku w związku z Rozwiązaniem Spółki bez likwidacji, możliwe będzie zastosowanie instytucji kredytu podatkowego, tj. zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a - 1e ustawy o CIT, pozwalającej Komplementariuszowi na pomniejszenie tego podatku o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że są Państwo Komplementariuszem w spółce komandytowej. Udziały w ww. spółce komandytowej objęliście Państwo przed dniem, w którym spółka ta stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Zarówno spółka komandytowa jak i Państwo podlegacie w Rzeczypospolitej Polskiej nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy o CIT. Ze względów natury biznesowej, w przyszłości planowane jest zakończenie działalności spółki komandytowej w trybie art. 58 § 1 w związku z art. 67 § 1 oraz w związku z art. 103 § 1 KSH, tj. w drodze podjęcia jednomyślnej uchwały Wspólników w sprawie zakończenia działalności Spółki. W konsekwencji podjęcia przedmiotowej uchwały dojdzie do podziału majątku spółki komandytowej pomiędzy jej Wspólników (w tym Komplementariusza), w sposób między nimi uzgodniony, tj. w proporcji do udziału w zysku spółki komandytowej poszczególnych Wspólników. Planowane jest, iż po spłacie zobowiązań Spółki na jej majątek składać się będą przede wszystkim środki pieniężne oraz ewentualnie inne rzeczowe składniki majątkowe. W związku z tym, w wyniku dokonanego podziału majątku Spółki, Komplementariusz otrzyma przypadającą na niego określoną część majątku Spółki.
Przedmiotem Państwa wątpliwości jest kwestia ustalenia czy w odniesieniu do zryczałtowanego podatku dochodowego należnego od przychodu Komplementariusza, powstałego w wyniku wydania przez spółkę komandytową na Państwa rzecz Majątku w związku z rozwiązaniem ww. spółki komandytowej bez likwidacji, możliwe będzie zastosowanie zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a-1e ustawy o CIT, pozwalającej Państwu jako Komplementariuszowi na pomniejszenie tego podatku o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Odnosząc się do Państwa wątpliwości w pierwszej kolejności wskazać należy, że na mocy art. 102 Kodeksu spółek handlowych (ustawa z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych Dz.U. z 2022 r. poz. 1467 ze zm., dalej: „KSH”),
spółka komandytowa jest spółką osobową mającą na celu prowadzenie przedsiębiorstwa pod własną firmą, w której wobec wierzycieli za zobowiązania spółki co najmniej jeden wspólnik odpowiada bez ograniczenia (komplementariusz), a odpowiedzialność co najmniej jednego wspólnika (komandytariusza) jest ograniczona.
Zgodnie natomiast z art. 103 § 1 KSH ,
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym dziale do spółki komandytowej stosuje się odpowiednio przepisy o spółce jawnej, chyba że ustawa stanowi inaczej.
W myśl art. 58 § 1. KSH,
Rozwiązanie spółki powodują:
1) przyczyny przewidziane w umowie spółki;
2) jednomyślna uchwała wszystkich wspólników;
3) ogłoszenie upadłości spółki;
4) śmierć wspólnika lub ogłoszenie jego upadłości;
5) wypowiedzenie umowy spółki przez wspólnika lub wierzyciela wspólnika;
6) prawomocne orzeczenie sądu.
Jak stanowi art. 67 § 1 KSH:
W przypadkach określonych w art. 58 należy przeprowadzić likwidację spółki, chyba że wspólnicy uzgodnili inny sposób zakończenia działalności spółki.
Jednocześnie wskazać należy, że na mocy art. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 2123, dalej: „Ustawa nowelizująca”) przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych mają, co do zasady, zastosowanie również do spółek komandytowych.
Zgodnie bowiem ze znowelizowanym brzmieniem art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT,
Przepisy ustawy mają również zastosowanie do spółek komandytowych i spółek komandytowo-akcyjnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W związku z powyższym uległa również zmianie definicja spółki, która, od dnia 1 stycznia 2021 r. zgodnie z art. 4a pkt 21 lit. c ustawy o CIT brzmi następująco,
Ilekroć w ustawie jest mowa o spółce - oznacza to spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i 1a, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgodnie jednak z art. 12 ust. 1 Ustawy nowelizującej,
w przypadku spółek komandytowych oraz spółek jawnych, które z dniem 1 stycznia 2021 r. uzyskały status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, oraz w zakresie uzyskanych przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatników podatku dochodowego od osób fizycznych przychodów i poniesionych kosztów związanych z uczestnictwem w tej spółce, w tym z tytułu objęcia (nabycia) i zbycia udziałów tej spółki, wystąpienia z tej spółki lub jej likwidacji, przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się począwszy od dnia 1 stycznia 2021 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
Jak wynika z art. 12 ust. 2 Ustawy nowelizującej,
spółka komandytowa może postanowić, że przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się do tej spółki oraz przychodów i kosztów związanych z uczestnictwem w tej spółce począwszy od dnia 1 maja 2021 r. W takim przypadku spółka komandytowa uzyskuje status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych z dniem 1 maja 2021 r.
W myśl art. 12 ust. 5 ustawy nowelizującej:
do przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów spółek, o których mowa w ust. 1, nie zalicza się przychodów oraz kosztów, które na podstawie art. 8 ustawy zmienianej w art. 1 lub art. 5 ustawy zmienianej w art. 2 stanowiły przychody lub koszty wspólników takiej spółki.
Jednocześnie według treści art. 13 ust. 2 ustawy nowelizującej,
Jeżeli udziały w spółce komandytowej lub spółce jawnej zostały nabyte lub objęte przez wspólnika przed dniem, w którym spółka ta stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, przychód wspólnika z tytułu:
1) umorzenia udziałów lub wystąpienia ze spółki,
2) odpłatnego zbycia tych udziałów,
3) ich wniesienia do innej spółki, tytułem wkładu niepieniężnego,
4) likwidacji spółki
‒ pomniejsza się o wydatki na nabycie lub objęcie udziału w takiej spółce oraz o określoną zgodnie z art. 8 ustawy zmienianej w art. 1 albo art. 5 ustawy zmienianej w art. 2 część odpowiadającą uzyskanej przez wspólnika przed dniem, w którym spółka komandytowa lub spółka jawna stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, nadwyżce przychodów nad kosztami ich uzyskania, pomniejszonej o wypłaty dokonane z tytułu udziału w spółce i o wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodu.
Wskazany przepis odnosi się do udziałów w spółce komandytowej lub spółce jawnej nabytych lub objętych przez wspólnika przed dniem, w którym spółka ta stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.
Zauważyć należy, że z dniem 1 stycznia 2021 r. lub 1 maja 2021 r. spółki komandytowe stały się zatem odrębnymi, samodzielnymi podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. A zatem spółka komandytowa przestała być spółką transparentną podatkowo. W konsekwencji, działalność prowadzona przez spółkę komandytową odpowiednio od powyższych dat nie może być traktowana jak działalność prowadzona przez wspólnika. Zaś wspólnicy tych spółek (w tym komplementariusze) będący podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, uzyskują z tytułu uczestnictwa w tych spółkach przychody z zysków kapitałowych, o których mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.
Stosownie do art. 7b ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: Ustawa o CIT),
Za przychody z zysków kapitałowych uważa się przychody z udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4b, stanowiące przychody faktycznie uzyskane z tego udziału, w tym:
a)dywidendy, nadwyżki bilansowe w spółdzielniach oraz otrzymane przez uczestników funduszy inwestycyjnych lub instytucji wspólnego inwestowania dochody tego funduszu lub tej instytucji, w przypadku gdy statut przewiduje wypłacanie tych dochodów bez odkupywania jednostek uczestnictwa albo wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
b)przychody z umorzenia udziału (akcji) lub ze zmniejszenia ich wartości,
c)przychody z wystąpienia wspólnika ze spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, które następuje w inny sposób niż określony w lit. b,
d)przychody ze zmniejszenia udziału kapitałowego wspólnika w spółce, o której mowa w art. 1 ust. 3, które następuje w inny sposób niż określony w lit. b,
e)wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3,
f)równowartość zysku osoby prawnej oraz spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, przeznaczonego na podwyższenie jej kapitału zakładowego, równowartość nadwyżki bilansowej spółdzielni przeznaczonej na podwyższenie funduszu udziałowego oraz równowartość kwot przekazanych na ten kapitał (fundusz) z innych kapitałów (funduszy) takiej osoby prawnej lub spółki,
g)dopłaty otrzymane w przypadku połączenia lub podziału podmiotów przez osoby posiadające prawo do uczestnictwa w zysku podmiotu przejmowanego, łączonego lub dzielonego lub
h)przychody wspólnika spółki dzielonej, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie - majątek przejmowany na skutek podziału lub majątek pozostający w spółce, nie stanowią zorganizowanej części przedsiębiorstwa,
i)zapłata, o której mowa w art. 12 ust. 4d,
j)wartość niepodzielonych zysków w spółce oraz wartość zysku przekazanego na inne kapitały niż kapitał zakładowy w spółce przekształcanej - w przypadku przekształcenia spółki w spółkę niebędącą osobą prawną, z tym że przychód określa się na dzień przekształcenia,
k)odsetki od udziału kapitałowego, wypłacane na rzecz wspólnika przez spółkę, o której mowa w art. 1 ust. 3,
l)odsetki od pożyczki udzielonej osobie prawnej lub spółce, o której mowa w art. 1 ust. 3, jeżeli wypłata odsetek od takiej pożyczki lub ich wysokość uzależnione są od osiągnięcia zysku przez tę osobę prawną lub spółkę lub od wysokości tego zysku (pożyczka partycypacyjna),
m)przychody uzyskane w następstwie przekształceń, łączenia lub podziałów podmiotów, w tym:
−przychody osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, przejmującej w następstwie łączenia lub podziału majątek lub część majątku innej osoby prawnej lub spółki,
−przychody wspólnika spółki łączonej lub dzielonej,
−przychody spółki dzielonej,
n)przychód ze zmniejszenia kapitału akcyjnego w prostej spółce akcyjnej.
Zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT,
Podatek, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, wynosi
19% podstawy opodatkowania.
W myśl art. 22 ust. 1 ustawy o CIT,
Podatek dochodowy od określonych w art. 7b ust. 1 pkt 1 przychodów z dywidend oraz innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu (dochodu).
Jednocześnie zgodnie z art. 22 ust. 1a ustawy o CIT,
Zryczałtowany podatek, obliczony zgodnie z ust. 1, od przychodów uzyskiwanych przez komplementariusza z tytułu udziału w zyskach spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1, pomniejsza się o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału komplementariusza w zysku tej spółki i podatku należnego od dochodu tej spółki, obliczonego zgodnie z art. 19, za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Z art. 22 ust. 1c ustawy o CIT wynika, że:
Przepisy ust. 1a i 1b stosuje się również w przypadku, gdy przychód z tytułu udziału w zysku spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1, za dany rok podatkowy zostanie uzyskany przez komplementariusza w innym roku niż rok następujący po danym roku podatkowym, jednak nie dłużej niż przez 5 kolejnych lat podatkowych, licząc od końca roku podatkowego następującego po roku, w którym zysk został osiągnięty.
Zgodnie z art. 22 ust. 1d ustawy o CIT,
Przepis ust. 1c stosuje się odpowiednio do podatku dochodowego od przychodów (dochodów) komplementariusza z likwidacji spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1, albo z jego wystąpienia z takiej spółki.
Natomiast zgodnie z art. 22 ust. 1e ustawy o CIT,
W przypadku komplementariusza uzyskującego przychody z tytułu prawa do udziału w zysku w więcej niż jednej spółce, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1, pomniejszenie, o którym mowa w ust. 1a, przysługuje w odniesieniu do podatku od przychodów uzyskiwanych odrębnie z każdej z tych spółek.
Stosownie do treści art. 26 ust. 1 ustawy o CIT,
Osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b, 2d i 2e, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Przy weryfikacji warunków zastosowania stawki podatku innej niż określona w art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1, zwolnienia lub warunków niepobrania podatku, wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik jest obowiązany do dochowania należytej staranności. Przy ocenie dochowania należytej staranności uwzględnia się charakter, skalę działalności prowadzonej przez płatnika oraz powiązania w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 płatnika z podatnikiem.
Należy mieć także na uwadze postanowienia zawarte w art. 26 ust. 2e ustawy o CIT, zgodnie z którym:
Jeżeli łączna kwota należności wypłacanych z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz art. 22 ust. 1 na rzecz podmiotu powiązanego, przekroczyła w roku podatkowym obowiązującym u wypłacającego te należności łącznie kwotę 2 000 000 zł na rzecz tego samego podatnika, osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami są obowiązane jako płatnicy pobrać, z zastrzeżeniem ust. 2g, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat według stawki podatku określonej w art. 21 ust. 1 pkt 1 lub art. 22 ust. 1 od nadwyżki ponad kwotę 2 000 000 zł:
1)z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e;
2)bez możliwości niepobrania podatku na podstawie właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, a także bez uwzględniania zwolnień lub stawek wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Ponadto, w myśl art. 26 ust. 3 ustawy o CIT:
Płatnicy, o których mowa w ust. 1, przekazują kwoty podatku w terminie do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zgodnie z ust. 1, 2-2b, 2d i 2e pobrano podatek, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby podatnika wykonuje swoje zadania, albo - w przypadku dochodu, o którym mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. f - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby płatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników wymienionych w art. 3 ust. 2 oraz podatników będących osobami uprawnionymi z papierów wartościowych zapisanych na rachunkach zbiorczych, których tożsamość nie została płatnikowi ujawniona w trybie przewidzianym w ustawie, o której mowa w art. 4a pkt 15, na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania. Płatnicy są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa w:
1)art. 3 ust. 1 - informację o wysokości pobranego podatku,
2)art. 3 ust. 2, oraz urzędowi skarbowemu - informację o dokonanych wypłatach i pobranym podatku
- sporządzone według ustalonego wzoru.
Obowiązek przesłania tych informacji podatnikom oraz urzędowi skarbowemu nie powstaje w przypadku i w zakresie określonych w ust. 2a zdanie pierwsze.
Odnosząc powyższe uregulowania prawne do przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego i sformułowanej w ww. wniosku Państwa wątpliwości zauważyć należy, że pomimo, iż w art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy o CIT, mowa jest wyłącznie o likwidacji spółki, to powyższe skutki podatkowe znajdą zastosowanie niezależnie od tego czy Spółka komandytowa zostanie rozwiązana z przeprowadzeniem procesu likwidacji, czy bez przeprowadzania tego procesu, tj. w drodze jednomyślnej uchwały wspólników. Należy bowiem zauważyć, że zgodnie z powołanym wyżej art. 103 KSH w związku z art. 58 pkt 2 KSH, jednym z powodów rozwiązania spółki komandytowej jest jednomyślna uchwała wszystkich wspólników. Z kolei, zgodnie z art. 67 § 1 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku rozwiązania spółki, należy przeprowadzić likwidację, „chyba, że wspólnicy uzgodnili inny sposób zakończenia działalności spółki”. Z powyższych przepisów wynika zatem, że przeprowadzenie likwidacji nie jest obowiązkowym etapem rozwiązania spółki komandytowej. Niemniej jednak, zarówno rozwiązanie spółki w tzw. trybie uproszczonym, tj. bez likwidacji jak i rozwiązanie spółki z przeprowadzeniem likwidacji, skutkują ustaniem bytu prawnego spółki komandytowej. Brak jest zatem podstaw do różnicowania konsekwencji podatkowych rozwiązania spółki osobowej (w zakresie opodatkowania wspólnika z tytułu otrzymania Majątku likwidacyjnego) w zależności od tego w jakim trybie zostanie rozwiązana spółka osobowa, tj. czy rozwiązanie nastąpi, z przeprowadzeniem procesu likwidacji czy bez przeprowadzania tegoż procesu. Zarówno bowiem, likwidacja spółki osobowej, jak również jej rozwiązanie (bez likwidacji) mają ten sam skutek w postaci zakończenia bytu prawnego spółki. Różnice występujące jedynie w kwestiach formalnych przeprowadzenia procesu likwidacji.
Uwzględniając powyższe, przychód, który uzyskacie Państwo w związku z rozwiązaniem, bez likwidacji spółki komandytowej i wydaniem przez ww. spółkę komandytową na Państwa rzecz (jako jej Komplementariusza) majątku w związku z jej rozwiązaniem (które będzie miało miejsce w momencie, gdy spółka komandytowa jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych) stanowić będzie dla Państwa przychód z zysków kapitałowych, o którym mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. e (wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją spółki) a co za tym idzie podlegać będzie opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o CIT. Przy czym powstały z ww. tytułu przychód, należy pomniejszyć – zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4 ustawy nowelizującej – o wydatki na nabycie lub objęcie udziału w spółce komandytowej oraz o określoną zgodnie z art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych część odpowiadającą uzyskanej przez wspólnika przed dniem, w którym spółka komandytowa stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, nadwyżce przychodów nad kosztami ich uzyskania, pomniejszonej o wypłaty dokonane z tytułu udziału w spółce i o wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodu.
Tak ustalony przychód, zgodnie z art. 22 ust. 1a – 1d ustawy o CIT, podlegać będzie również pomniejszeniu o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Państwa jako Komplementariusza w zysku spółki komandytowej i podatku należnego od dochodu tej spółki komandytowej obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego ww. przychód z tytułu udziału w zysku zostanie uzyskany.
Uwzględniając powyższe, należy zgodzić się z Państwa stanowiskiem, że w odniesieniu do zryczałtowanego podatku dochodowego należnego od przychodu Komplementariusza w wyniku wydania przez Spółkę na jego rzecz Majątku w związku z Rozwiązaniem Spółki bez likwidacji, możliwe będzie zastosowanie instytucji kredytu podatkowego, tj. zasady przewidzianej w art. 22 ust. 1a - 1e ustawy o CIT, pozwalającej Komplementariuszowi na pomniejszenie tego podatku o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału Komplementariusza w zysku Spółki i podatku należnego od dochodu Spółki, obliczonego zgodnie z art. 19 ustawy o CIT za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).
Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right