Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.42.2023.4.KD
Określenie stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 stycznia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 9 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy określenia stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwania – pismami z 15 marca 2023 r. (wpływ 20 marca 2023 r.) oraz z 24 kwietnia 2023 r. (wpływ 27 kwietnia 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pan podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Jest Pan również wspólnikiem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) oraz jednoosobowej działalności gospodarczej (dalej: JDG ) dodatkowo zatrudniony jest w Spółce na podstawie umowy o pracę na etat, dodatkowo otrzymuje wynagrodzenie członka zarządu.
Przedmiotem działalności Spółki, oraz JDG jest w szczególności świadczenie usług „wynajmu i dzierżawy pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych” (PKD 77.39.Z.) oraz „wynajmu i dzierżawy maszyn i urządzeń budowlanych” (77.32.Z.), z którymi związane są kody Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej: PKWiU) odpowiednio: 77.39.19.0 „Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn i urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, bez obsługi” oraz PKWiU 77.32.10.0 „Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi”.
JDG dodatkowo specjalizuje się w pracach związanych z 43.99.Z - Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane. Wykonuje Pan prace remontowe, uzyskuje dochód z dokonywania wpisów do ksiąg konserwacji maszyn - podnośników oraz dochód z naprawy i konserwacji maszyn i urządzeń.
Spółka oraz JDG dysponuje maszynami i urządzeniami znajdującymi zastosowanie w pracach budowlanych, malarskich i porządkowych, takimi jak: podnośniki koszowe, dalej łącznie jako: Sprzęt.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczone są usługi z wykorzystaniem Sprzętu z obsługą zatrudnionych pracowników lub wynajmuje Pan sam Sprzęt, bez obsługi. Jeżeli Sprzęt wynajmowany jest bez obsługi, najemcy są odpowiedzialni za zapewnienie wykwalifikowanego personelu do prowadzenia prac w wykorzystaniem Sprzętu.
Przychody osiągane przez Pana w ramach JDG opodatkowane są w formie zryczałtowanego podatku dochodowego, zgodnie z ustawą z 20 listopada 2021 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U z 2022 r., poz. 2540 ze zm., dalej: ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym).
W odniesieniu do prowadzonej przez Pana działalności w formie JDG nie występują negatywne przesłanki do opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
W uzupełnieniu wniosku z 15 marca 2023 r. wskazał Pan, że jest wspólnikiem w Spółce i członkiem zarządu od 31 października 2018 r. oraz posiada Pan udziały od 23 grudnia 2020 r. JDG prowadzona jest od 5 lutego 2021 r. Jednoosobową działalność gospodarczą prowadzi Pan w zakresie: 77.32.Z - Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych, 85.59.B - Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane, 43.99.Z - Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane oraz 33.12.Z - Naprawa i konserwacja maszyn. Jest Pan zatrudniony w Spółce na podstawie umowy o pracę od 1 listopada 2014 r.
Zakres Pana obowiązków wykonywanych na podstawie umowy o pracę przedstawia się następująco:
-organizacja ważnych potkań,
-negocjacje,
-zarządzanie zespołem,
-nadzór nad wykonaniem prac,
-koordynacja wdrożenia nowych pracowników,
-nawiązanie współpracy z różnymi komórkami firmy,
-dbanie o prawidłową komunikację,
-przydzielanie zadań,
-przygotowanie dokumentacji,
-rozliczanie efektywności działań,
-rozliczanie czasu pracy,
-rozwiązywanie problemów,
-monitorowanie systemu magazynowanego,
-dbanie o zachowanie najwyższych standardów działań przez pracowników,
-kontrola w zakresie zapewniania dostępności osobom w biurze do wyposażenia i materiałów do pracy,
-rozmowy z pracownikami i opracowanie kierunku działań.
Pełny przedmiot działalności Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością obejmuje:
-77.32.Z - wynajem i dzierżawę maszyn i urządzeń budowlanych,
-43.11.Z - rozbiórkę i burzenie obiektów budowlanych,
-43.12.Z - przygotowanie terenu pod budowę,
-43.29.Z - wykonywanie pozostałych instalacji budowlanych,
-43.31.Z – tynkowanie,
-43.32.Z- zakładanie stolarki budowlanej,
-43.33.Z - posadzkarstwo; tapetowanie i oblicowywanie ścian,
-43.34.Z - malowanie i szklenie,
-43.39.Z - wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych,
-43.91.Z - wykonywanie konstrukcji i pokryć dachowych,
-43.99.Z - pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane,
-77.39.Z - wynajem i dzierżawę pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych.
Pana udział w zyskach Spółki wynosi 30%.
Oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów w formie ryczałtu ewidencjonowanego złożył Pan 5 lutego 2021 r. wraz z założeniem działalności gospodarczej.
Prowadzona jednoosobowa działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W odniesieniu do Pana zachowane są warunki określone w art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Czynności wykonywane w ramach działalności gospodarczej nie odpowiadają czynnościom wykonywanym w ramach stosunku pracy.
Złożony wniosek dotyczy 2022 r. i lat następnych.
Formą opodatkowania stosowaną w roku poprzedzającym rok podatkowy stanowiącym przedmiot zapytania był ryczałt ewidencjonowany. Usługi wynajmu sprzętu bez obsługi wykonuje Pan dla Spółki ..... Sp. z o.o., NIP .... Świadczy Pan ww. usługi dla Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w której jest wspólnikiem.
Oprócz opisanych we wniosku czynności uzyskuje Pan inne dochody podlegające opodatkowaniu: z wynajmu mieszkań i lokali użytkowych na osobę fizyczną.
W uzupełnieniu wniosku z 24 kwietnia 2023 r. wskazał Pan, że w pierwotnym wniosku o interpretację wytapiał błąd, wniosek dotyczy jednoosobowej działalności gospodarczej, nie prowadzi Pan spółki jawnej.
Pytanie
Przy zastosowaniu jakiej stawki powinien Pan opodatkować przychody ze świadczenia usług wynajmu Sprzętu bez obsługi, osiągane za pośrednictwem JDG?
Pana stanowisko w sprawie
Pana zdaniem, przychody z wynajmu Sprzętu bez obsługi, osiągane za pośrednictwem JDG powinny być opodatkowane według stawki 8,5%.
Świadczone przez Pana usługi wynajmu Sprzętu zostały sklasyfikowane w ramach Działu 77 PKWiU - Wynajem i dzierżawa: PKWiU 77.32.10.0 - Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi oraz PKWiU - 77.39.19.0 - Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn i urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, bez obsługi.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, „działalność usługowa” to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r., poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r., poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przy zastosowaniu stawki 8,5% podlegają przychody z działalności usługowej, w tym przychody z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Zdaniem Pana, świadczone usługi wynajmu Sprzętu bez obsługi (PKWiU 77.32.10 i PKWiU 77.39.19.0), wykonywane w ramach działalności gospodarczej, nie są objęte dyspozycją pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, w związku z czym – jako działalność usługowa - podlegają zastosowaniu przewidzianemu w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym i tym samym przychody z tej działalności podlegają opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym przy zastosowaniu stawki 8,5%.
Powyższe stanowisko zgodne jest ze stanowiskiem przedstawianym przez organy podatkowe w wydawanych interpretacjach indywidualnych, przykładowo w:
-interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 maja 2022 r., Nr 0115-KDIT1.4011.154.2022.1.AS, w której wskazano:
Przedmiotem Pana działalności gospodarczej są usługi wynajmu rusztowań bez ich wznoszenia i demontażu oraz usługi wynajmu sprzętu budowlanego bez obsługi. Świadczenie usług wynajmu rusztowań bez ich wznoszenia i demontażu oraz wynajmu sprzętu budowlanego bez obsługi są sklasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług zgodnie z PKWIU 77.32.10 Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi. (...)
Mając na uwadze, że świadczone usługi wynajmu sprzętu budowlanego bez obsługi i wynajmu rusztowań bez ich wznoszenia i demontażu nie są objęte pkt 1-4 oraz 6-8 ww. ustawy, podlegają więc opodatkowaniu stawką 8,5% przewidzianą w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
-interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 9 lipca 2021 r., Nr 0112-KDIL2-2.4011.327.2021.2.AG, w której wskazano:
Natomiast, jak wynika z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) omawianej ustawy podatkowej, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8. (...)
Odnosząc się do usług wynajmu sprzętu bez obsługi, zakwalifikowanych przez Wnioskodawcę jako PKWIU 77.39.19.0 - Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn i urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, bez obsługi, należy wskazać, że co do zasady przychody z działalności usługowej, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne mogą być opodatkowane stawką w wysokości 8,5%.
-interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 5 lipca 2021 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.389.2021.2.MM, w której wskazano:
Odnosząc się do usług wynajmu sprzętu bez obsługi, zakwalifikowanych przez Wnioskodawcę, jako PKWIU 77.39.19.0 - Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn i urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, bez obsługi, wskazać należy, że co do zasady - przychody z działalności usługowej w myśl art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne mogą być opodatkowane stawką w wysokości 8,5%.
Tym samym Pana zdaniem, stanowisko należy uznać za prawidłowe.
W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan, że Pana zdaniem, świadczone usługi wynajmu Sprzętu bez obsługi (PKWiU 77.32.10 i PKWiU 77.39.19.0), wykonywane w ramach prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej, nie są objęte dyspozycją pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, w związku z czym - jako działalność usługowa - podlegają zastosowaniu przewidzianemu w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym i tym samym przychody z tej działalności świadczone w ramach:
-PKD 77.39.Z i 77.32.Z - podlegają opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym przy zastosowaniu stawki 8,5%,
-PKD 43.99.Z pozostałe prace remontowe - podlegają opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym przy zastosowaniu stawki 5,5%,
-dokonywania wpisów do ksiąg konserwacji maszyn - podlegają opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym przy zastosowaniu stawki 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania, o czym stanowi art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a) prowadzenia aptek,
b) (uchylona)
c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d) (uchylona)
e) (uchylona)
f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c) samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
6) (uchylony).
W myśl art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została natomiast przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ww. ustawy:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy przy tym wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU. Przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik.
Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Jak wynika z opisu sprawy przedmiotem Pana jednoosobowej działalności gospodarczej jest w szczególności świadczenie usług „wynajmu i dzierżawy pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych” (PKD 77.39.Z.) oraz „wynajmu i dzierżawy maszyn i urządzeń budowlanych” (77.32.Z.), z którymi związane są kody PKWiU odpowiednio: 77.39.19.0 „Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn i urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych, bez obsługi” oraz PKWiU 77.32.10.0 „Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej, bez obsługi”.
Mając na uwadze, że świadczone przez Pana w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej usługi wynajmu sprzętu bez obsługi nie są objęte dyspozycją art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, podlegają więc opodatkowaniu stawką 8,5% przewidzianą w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi rozstrzygnięcie tylko i wyłącznie w zakresie sprawy objętej pytaniem. A zatem, nie odnosi się do innych kwestii zawartych w Pana stanowisku, które nie były przedmiotem zapytania.
Interpretacja indywidualna jest wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniej klasyfikacji wg PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji (zasady formalnego przyporządkowania towaru lub usługi do grupowania statystycznego nie są przepisami prawa podatkowego).
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na stanie faktycznym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Odnosząc się do powołanych przez Pana interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte dotyczą konkretnych, indywidualnych spraw podjętych w określonych stanach faktycznych (zdarzeniach przyszłych) i są wiążące tylko w tych sprawach, w których zostały wydane.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ..... Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right