Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.81.2023.1.BS

Czy koszty wdrożenia i realizacji Programu, w tym ponoszone w ramach Programu koszty związane z nabyciem akcji własnych od Osób Uprawnionych, będą stanowić dla Spółki koszty uzyskania przychodu, które należy przyporządkować do tzw. innych źródeł przychodów oraz rozpoznawać jako koszty podatkowe w momencie ich poniesienia, zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

9 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 lutego 2023 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy koszty wdrożenia i realizacji Programu, w tym ponoszone w ramach Programu koszty związane z nabyciem akcji własnych od Osób Uprawnionych, będą stanowić dla Spółki koszty uzyskania przychodu, które należy przyporządkować do tzw. innych źródeł przychodów oraz rozpoznawać jako koszty podatkowe w momencie ich poniesienia, zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca (dalej: „Spółka”) pełni funkcję spółki holdingowej w ramach grupy podmiotów powiązanych kapitałowo, prowadzącej działalność m.in. w branży produktów spożywczych (dalej: „Grupa Kapitałowa”).

Grupę Kapitałową tworzą Wnioskodawca oraz podmioty od niego zależne, w stosunku do których Wnioskodawca jest jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust 1 pkt 37 ustawy o rachunkowości (dalej: „Spółki Zależne”).

Program motywacyjny w Grupie Kapitałowej

Wnioskodawca, dążąc do zwiększenia i zapewnienia mechanizmów motywujących kluczową kadrę menadżerską do podejmowania działań zapewniających wzrost wyników finansowych Spółki, jak również do związania kluczowej kadry menadżerskiej ze Spółką, zamierza wdrożyć program motywacyjny (dalej: „Program” lub „Program motywacyjny”).

Program będzie adresowany do wybranych, kluczowych osób zajmujących kierownicze stanowiska - w tym m.in. do osób pełniących kluczowe funkcje kierownicze w Spółce - zatrudnionych w Grupie Kapitałowej na podstawie umów o pracę, kontraktów menedżerskich lub powołanych do zarządów, uzyskujących świadczenia i inne należności z tytułów określonych w art. 12, art. 13 pkt 7 lub art. 13 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „Osoby Uprawnione”). W ramach Programu Osoby Uprawnione będą mogły nabyć lub objąć akcje Spółki na preferencyjnych warunkach (zob. dalsze uwagi).

Celem Programu będzie zarówno zwiększenie motywacji, jak również długoterminowe związanie kluczowej kadry menedżerskiej z Grupą Kapitałową.

Wnioskodawca dokona warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego na podstawie uchwały Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy podjętej zgodnie z art. 448 § 2 pkt 3 kodeksu spółek handlowych (dalej: „KSH”). Jednocześnie Wnioskodawca wyemituje warranty subskrypcyjne, o których mowa w art. 453 § 2 KSH (dalej: „Warranty”). Jeden Warrant będzie upoważniał do objęcia jednej akcji Spółki (akcji nowej emisji).

Program będzie przyznawać Osobom Uprawnionym prawo do:

- do nieodpłatnego nabycia Warrantów uprawniających do objęcia akcji nowej emisji Spółki,

- do objęcia, w wyniku wykonania prawa z Warrantów, akcji nowej emisji Spółki po preferencyjnej cenie (Spółka sfinansuje część ceny emisyjnej z utworzonego w tym celu kapitału rezerwowego, na którym znajdować będą się środki pochodzące z zysku).

Realizacja powyższych praw będzie mogła nastąpić po spełnieniu warunków i kryteriów (dalej: „KPI”) określonych w Regulaminie lub innych dokumentach określających zasady Programu. Uczestnictwo w Programie w poszczególnych latach będzie dobrowolne, a przystąpienie do niego będzie potwierdzone stosowną umową zawartą między Spółką a daną Osobą Uprawnioną.

Do czasu dopuszczenia akcji Spółki do obrotu na rynku regulowanym, Osoby Uprawnione będą mogły zbywać akcje - co do zasady na rzecz Spółki (co ma na celu ograniczenie kręgu akcjonariuszy).

Zgodnie z art. 3 pkt 1 lit. a ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, za papiery wartościowe dla celów tej ustawy uznaje się wyemitowane na podstawie właściwych przepisów prawa polskiego lub obcego: akcje, prawa poboru, prawa do akcji, warranty subskrypcyjne, kwity depozytowe, obligacje, listy zastawne, certyfikaty inwestycyjne, inne zbywalne papiery wartościowe, w tym inkorporujące prawa majątkowe odpowiadające prawom wynikającym z akcji lub z zaciągnięcia długu.

Jak wspomniano powyżej, Spółka zamierza dokonać warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego na podstawie art. 448 § 2 pkt 3 KSH oraz emisji warrantów subskrypcyjnych. Zgodnie z art. 453 § 2 KSH, w celu podwyższenia kapitału zakładowego spółka akcyjna może emitować papiery wartościowe imienne lub na okaziciela uprawniające ich posiadacza do zapisu lub objęcia akcji, z wyłączeniem prawa poboru (warranty subskrypcyjne).

Mając na uwadze powyższe, zdaniem Wnioskodawcy, warranty subskrypcyjne, które wyemituje Spółka będą stanowiły papiery wartościowe, o których mowa w art. 3 pkt 1 lit. a ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.

Koszty związane z Programem

Przez cały okres trwania Programu Spółka będzie ponosiła wszelkie koszty obsługi Programu związane z jego wdrożeniem oraz bieżącym funkcjonowaniem. Wśród tych kosztów będą między innymi koszty dofinansowania objęcia akcji nowej emisji przez Osoby Uprawnione oraz koszty odkupu akcji własnych Spółki od Osób Uprawnionych.

Pytanie

Czy koszty wdrożenia i realizacji Programu, w tym ponoszone w ramach Programu koszty związane z nabyciem akcji własnych od Osób Uprawnionych, będą stanowić dla Spółki koszty uzyskania przychodu, które należy przyporządkować do tzw. innych źródeł przychodów oraz rozpoznawać jako koszty podatkowe w momencie ich poniesienia, zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e UPDOP?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, koszty wdrożenia i realizacji Programu, w tym ponoszone w ramach Programu koszty związane z nabyciem akcji własnych od Osób Uprawnionych, będą stanowić dla Spółki koszty uzyskania przychodu, które należy przyporządkować do tzw. innych źródeł przychodów oraz rozpoznawać jako koszty podatkowe w momencie ich poniesienia, zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „UPDOP”.

Uzasadnienie

Wydatki związane z Programem jako koszty uzyskania przychodów:

Zgodnie z art. 15 ust. 1 zd. 1 UPDOP, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub ich zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Zgodnie z ogólnie przyjętą wykładnią powyższego przepisu, za koszt uzyskania przychodu może zostać uznany jedynie taki wydatek, który spełnia łącznie następujące warunki:

- jest poniesiony przez podatnika, tj. pokryty z zasobów majątkowych podatnika;

- jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona;

- pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą;

- poniesiony został w celu uzyskania przychodów, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów;

- został właściwie udokumentowany;

- nie znajduje się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 UFDOP nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.

Zdaniem Wnioskodawcy, wydatki ponoszone w związku z wdrożeniem i funkcjonowaniem Programu, w tym w szczególności koszty związane z nabyciem akcji własnych Spółki od Osób Uprawnionych, będą spełniały wszystkie powyższe warunki.

Powyższe, w opinii Wnioskodawcy, wynika w pierwszej kolejności z faktu, że wydatki związane z Programem zostaną faktycznie poniesione przez Spółkę, tj. będą pokryte z zasobów majątkowych Spółki - w tym z kapitału rezerwowego Spółki utworzonego z zysku za lata ubiegłe.

W odniesieniu do drugiej z ww. przesłanek wskazać należy, że Spółka nie otrzyma zwrotu środków wydanych na obsługę Programu, w tym na sfinansowanie nabycia akcji własnych od Osób Uprawnionych (ani od tych osób, ani od żadnego innego podmiotu). W konsekwencji Spółka poniesie całkowity ekonomiczny ciężar przedmiotowych wydatków.

Jednocześnie, wskazane wydatki zostaną poniesione w celu uzyskania przychodów, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów. Należy bowiem podkreślić, iż możliwość nabycia akcji Spółki w ramach Programu będzie mieć przede wszystkim znaczenie motywacyjne dla Osób Uprawnionych, przyczyniając się do zwiększenia efektywności działalności Spółki (jako że Osoby Uprawnione mają realny wpływ na wyniki finansowe Spółki i tym samym na możliwość generowania przez nią przychodów). Dodatkowo, Program skierowany do ww. grona osób, które w ramach Programu staną się akcjonariuszami Spółki, spowoduje długoterminowe związanie tych osób ze Spółką, co z kolei zagwarantuje stabilność i ciągłość działań w dążeniu do realizacji strategii biznesowej przyjętej przez Wnioskodawcę. Tym samym, koszty ponoszone przez Spółkę w związku z utworzeniem i funkcjonowaniem Programu mają ewidentny związek z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą oraz ewentualnym (spodziewanym) wzrostem przychodów, który w ocenie Wnioskodawcy ma być efektem wzrostu zaangażowania Osób Uprawnionych w rozwój Spółki. W tym miejscu Wnioskodawca pragnie dodatkowo wskazać, iż zgodnie z obowiązującym podejściem warunkiem koniecznym dla zaliczenia danego wydatku do kosztów podatkowych nie jest wystąpienie przychodu, lecz podjęcie przez podatnika działań w celu jego potencjalnego osiągnięcia, zachowania bądź zabezpieczenia. W świetle powyższego, dla zaliczenia danego wydatku do kosztów podatkowych wystarczające jest wykazanie choćby pośredniego związku tego wydatku z przychodami podatnika.

Wprowadzenie Programu, którego celem jest m.in. zwiększenie motywacji Osób Uprawnionych do osiągania lepszych wyników finansowych, ma niewątpliwie charakter działania nakierowanego na wzrost przychodów Spółki, co z kolei świadczy również o związku ponoszonych przez Spółkę wydatków na wdrożenie i funkcjonowanie Programu z prowadzoną działalnością gospodarczą. Udział w Programie minimalizuje również ryzyko „utraty” Osób Uprawnionych jako cennych pracowników lub współpracowników Spółki lub Grupy Kapitałowej. Wstępne założenia Programu zakładają bowiem, że aby skorzystać z możliwości objęcia akcji Spółki Osoba Uprawniona będzie musiała pozostawać w stosunku zatrudnienia lub innym stosunku cywilnoprawnym (np. kontrakt menedżerski) lub pozostawać członkiem zarządu Spółki lub Spółki Zależnej. Tym samym w analizowanym przypadku spełnione są również kolejne warunki uznania wydatku za koszt uzyskania przychodu, wskazane w punktach 3 i 4 powyżej.

Dalsza analiza okoliczności przedstawionych we wniosku również prowadzi do konkluzji, iż koszty związane z wdrożeniem i funkcjonowaniem Programu będą spełniały kolejne przesłanki do zakwalifikowania ich na gruncie UPDOP jako kosztów uzyskania przychodu Spółki. Przedmiotowe wydatki zostaną bowiem właściwie udokumentowane m.in. poprzez udokumentowanie Programu oraz zawarcie umów z Osobami Uprawnionymi.

W odniesieniu do ostatniej z przesłanek należy podkreślić, iż wydatki związane z Programem nie zostały wymienione w katalogu wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 UPDOP nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.

Mając na uwadze powyższe, wydatki, które Wnioskodawca będzie ponosił w związku z Programem, w szczególności koszty związane z nabyciem akcji własnych od Osób Uprawnionych, będą spełniały wszystkie warunki konieczne do ich zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki na podstawie art. 15 ust. 1 UPDOP.

Wnioskodawca pragnie wskazać, że zaprezentowane powyżej stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacjach organów podatkowych, przykładowo w:

- interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 22 marca 2018 r., Znak: 0114-KDIP2.1.4010.17.2018.1.KS, z której wynika, że: „Program akcji pracowniczych, będący przedmiotem wniosku, poprzez płynące z niego korzyści dla pracowników Spółki - uczestników Programu, może przyczynić się do polepszenia motywacji do pracy, a tym samym efektywności wykonywanej przez nich pracy, zaś warunki uczestnictwa w Programie i wymóg ciągłego zatrudnienia przez okres min. 3 lat dodatkowe wiąże pracownika ze Spółką. Wszystko to niesie za sobą skuteczniejszą realizację celów biznesowych Wnioskodawcy, a zatem, zorganizowany przez Akcjonariusza program akcji pracowniczych, będzie pozytywnie wpływał na poziom przychodów Wnioskodawcy. W konsekwencji ponoszone przez Wnioskodawcę koszty związane z uczestnictwem pracowników w Programie, będą dla niego stanowić koszt uzyskania przychodu, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych”;

- interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 18 marca 2020 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.612.2019.1.MBD, w której wskazano, że „koszty obsługi Programu, które będzie ponosić Wnioskodawca, będą pozostawać w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez Wnioskodawcę, a ich poniesienie będzie pozostawać w związku przyczynowym z powstaniem lub realną szansą powstania przychodów podatkowych i nie są to koszty wymienione w art. 16 ust. 1 ustawy o PDOP”;

- interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 7 marca 2018 r., Znak: 0111-KDIB1-2.4010.12.2018.2.PH, w której odstępując od uzasadnienia prawnego na podstawie art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej organ uznał za prawidłowe następujące stanowisko wnioskodawcy: „Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z ponownym nabyciem akcji wydawanych członkom kadry zarządzającej w ramach programu motywacyjnego stosownie do art. 15 ust. 1 UPDOP”.

Moment rozpoznania kosztów

Zdaniem Wnioskodawcy, koszty dotyczące wdrożenia i funkcjonowania Programu, jako tzw. koszty pracownicze czy też koszty motywacyjne (realizacja Programu będzie elementem systemu wynagradzania obowiązującego w Grupie Kapitałowej), będą stanowić koszty przyporządkowane do przychodów uzyskiwanych z innych źródeł przychodów (działalności operacyjnej). Jednocześnie wydatki te będą kosztami innymi niż bezpośrednio związane z przychodami, ponieważ nie będą przyczyniać się bezpośrednio do wygenerowania określonego przychodu, a jedynie pośrednio będą wpływać na możliwość wygenerowania dodatkowych przychodów operacyjnych Spółki (koszty pośrednie). Powyższe oznacza, że dla celów podatkowych koszty takie będą rozpoznawane zgodnie z art. 15 ust. 4d i ust. 4e UPDOP.

Zgodnie z art. 15 ust. 4d UPDOP, koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, są potrącalne w dacie ich poniesienia. Jeżeli koszty te dotyczą okresu przekraczającego rok podatkowy, a nie jest możliwe określenie, jaka ich część dotyczy danego roku podatkowego, w takim przypadku stanowią koszty uzyskania przychodów proporcjonalnie do długości okresu, którego dotyczą.

Z kolei art. 15 ust 4e UPDOP stanowi, że za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4f-4h, uważa się dzień, na który ujęto koszt w księgach rachunkowych (zaksięgowano) na podstawie otrzymanej faktury (rachunku), albo dzień, na który ujęto koszt na podstawie innego dowodu w przypadku braku faktury (rachunku), z wyjątkiem sytuacji, gdy dotyczyłoby to ujętych jako koszty rezerw albo biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów.

Jak wynika z powyższego, koszty, które nie pozostają w bezpośrednim związku z przychodami powinny być uznane za koszty uzyskania przychodów w dacie ich poniesienia na podstawie art. 15 ust. 4d i 4e UPDOP. Dla celów podatkowych momentem poniesienia kosztów pośrednich będzie moment ujęcia przedmiotowych wydatków w księgach jako kosztów na podstawie odpowiedniego dowodu księgowego. Wnioskodawca powinien zatem rozpoznawać wydatki związane z Programem jako koszty podatkowe w momencie ich poniesienia, tj. w momencie ich ujęcia w księgach rachunkowych jako kosztów na podstawie odpowiednich dowodów księgowych.

Jednocześnie, jak już wspomniano, wydatki te stanowią koszty pracownicze/motywujące osoby współpracujące ze Spółką, pośrednio wpływające na możliwość wygenerowania dodatkowych przychodów operacyjnych przez Spółkę. Tym samym, wydatki będące przedmiotem niniejszego wniosku nie są związane z żadnym z przychodów wymienionych w art. 7b ust. 1 UPDOP, a zatem nie stanowią kosztów związanych ze źródłem przychodów z zysków kapitałowych.

Powyższe stanowisko zostało potwierdzone przez m.in. w następujących interpretacjach Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:

- z dnia 18 marca 2020 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.612.2019.1.MBP, w której wskazano, że „koszty obsługi Programu, dotyczące pracowników Wnioskodawcy i osób wykonujących działalność osobistą na rzecz Wnioskodawcy (tj. Osób Uprawnionych uzyskujących od Wnioskodawcy przychody ze stosunku pracy z art. 12 lub art. 13 ustawy o PDOF), Wnioskodawca powinien rozpoznać na podstawie wskazanych powyżej przepisów w momencie poniesienia, tj. w momencie ujęcia w księgach rachunkowych kosztów/wydatków na podstawie odpowiednich dowodów księgowych”;

- z dnia 7 marca 2018 r., Znak: 0111-KDIB1-2.4010.12.2018.2.PH, w której organ uznał w całości za prawidłowe następujące stanowisko wnioskodawcy: „wydatki na nabycie akcji wydawanych członkom kadry zarządzającej w ramach programu motywacyjnego stanowić będą koszty uzyskania przychodów inne niż bezpośrednio związane z przychodami potrącane w dacie ich poniesienia stosownie do art. 15 ust. 4d-4e UPDOP”;

- z dnia 18 marca 2020 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.612.2019.2.DK, w której organ potwierdził stanowisko wnioskodawcy, że: „wskazane koszty obsługi Programu jako tzw. koszty pracownicze będą stanowić koszty przyporządkowane do przychodów uzyskiwanych z działalności operacyjnej jako koszty inne niż bezpośrednio związane z przychodami (koszty pośrednie), gdyż nie przyczyniają się bezpośrednio do wygenerowania określonego przychodu, a jedynie pośrednio wpływają na możliwość wygenerowania dodatkowych przychodów operacyjnych. (...) Jednocześnie nie będą to koszty związane ze źródłem przychodów z zysków kapitałowych, o których mowa w art. 7b UPDOP, gdyż nie są w tym przepisie wymienione”.

Reasumując, w opinii Wnioskodawcy, wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z wdrożeniem i funkcjonowaniem Programu oraz udziałem Osób Uprawnionych w Programie, w tym wydatki związane z nabyciem akcji własnych od Osób Uprawnionych, będą stanowić dla Spółki Holdingowej koszty uzyskania przychodu przyporządkowane do innych źródeł przychodów (działalności operacyjnej). Jednocześnie wskazane wydatki będą stanowiły koszty pośrednie, które Spółka powinna rozpoznawać dla celów podatkowych w momencie ich poniesienia, stosownie do art. 15 ust. 4d i 4e UPDOP (tj. w momencie ich ujęcia w księgach rachunkowych jako kosztów na podstawie odpowiednich dowodów księgowych).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanego przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych należy stwierdzić, iż zostały one wydane w indywidualnych sprawach podmiotów, które o ich wydanie wystąpiły, zatem nie są one wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00