Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.68.2023.1.EJ
Czy wydatki na nabycie Produktów stanowią i będą stanowiły w przyszłości koszt uzyskania przychodów Spółki.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
13 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia czy wydatki na nabycie Produktów stanowią i będą stanowiły w przyszłości koszt uzyskania przychodów Spółki.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
A Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca”) jest polską spółką kapitałową, posiadającą siedzibę oraz zarząd na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wnioskodawca jest zarejestrowanym, zwolnionym podatnikiem podatku od towarów i usług. Głównym przedmiotem faktycznie wykonywanej działalności Wnioskodawcy jest obecnie:
-Działalność paramedyczna (PKD 86.90.D);
-Pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 86.90.E).
Spółka świadczy usługi doradztwa zdrowotnego w zakresie suplementacji, odżywiania i aktywności fizycznej, ukierunkowane na usprawnienie pracy mózgu, zwiększenia wydajności umysłowej i koncentracji.
Oferowane przez Spółkę usługi obejmują w szczególności:
a) opracowywanie spersonalizowanych planów suplementacyjnych, w ramach których rekomendowane są konkretne produkty/zestawy produktów oraz opisywane jest ich dawkowanie i harmonogram stosowania;
b) udzielanie zindywidualizowanych porad treningowych oraz zaleceń odnośnie do zabiegów fizjoterapeutycznych, w tym rekomendowanie konkretnych form treningu oraz rodzajów zabiegów;
c) udzielenie porad dotyczących odżywania, w tym rekomendowanie konkretnych produktów spożywczych oraz diet cateringowych.
W ramach powyższych usług Spółka rekomenduje wyłącznie odpowiednie zweryfikowane przez nią suplementy, produkty spożywcze, diety pudełkowe (catering dietetyczny), plany treningowe i zabiegi fizjoterapeutyczne (dalej łącznie jako: „Produkty”).
Tworzenie dla klientów optymalnych programów suplementacyjnych, żywieniowych oraz treningowych i fizjoterapeutycznych (dalej: „Programy”) wymaga (oraz będzie wymagało w przyszłości) nabywania przez Spółkę różnego rodzaju Produktów, różnych firm i marek, celem poznania ich właściwości oraz weryfikacji ich jakości, skuteczności oraz przydatności do wykorzystania w poszczególnych Programach. Na podstawie własnych analiz Spółka wybiera i wkomponowuje do Programów wyłącznie te Produkty, które gwarantują najlepsze rezultaty. Układane dla klientów Spółki Programy zawierają rekomendacje odnośnie do nabycia Produktów konkretnej firmy lub marki.
Koszty związane z nabywaniem Produktów są niezbędne dla świadczenia usług możliwie najwyższej jakości. Wydatki na weryfikowane Produkty mają realne przełożenie na wysoką cenę oferowanych przez Spółkę usług. Ceny indywidualnych Programów zwiększających wydajność pracy mózgu oraz wytrzymałość psychiczną sięgają kwoty (...) PLN.
Spółka zbudowała swoją renomę na świadczeniu wysokiej jakości wyspecjalizowanych usług doradztwa w zakresie optymalizacji funkcji kognitywnych. Spółka nie byłaby w stanie zbudować silnej pozycji na rynku oraz generować wysokich przychodów, gdyby w ramach swoich usług nie polecała odpowiednio zweryfikowanych Produktów o najwyższej jakości i skuteczności.
Spółka prowadzi dokumentację każdego klienta, która zawiera informacje o przedstawionych mu zaleceniach i rekomendacjach odnośnie do stosowania określonych Produktów. Dokumentacja ta jest prowadzona i archiwizowana w formie cyfrowej - dokumenty w formacie PDF, arkusze z wytycznymi oraz bazy danych.
Wydatki na Produkty, poza ich związkiem z tworzeniem Programów, są także związane z realizacją strategii marketingowej Spółki. Wiedza uzyskana z testowania różnego rodzaju Produktów jest wykorzystywana przy tworzeniu treści publikowanych na blogu Spółki, w mediach społecznościowych, newsletterze, a także treści do podcastów audio, webinarów video i wykładów stacjonarnych. Jakość upublicznianych treści dotyczących różnych suplementów, diet, treningów, zabiegów fizjoterapeutycznych przekłada się na wzrost zainteresowania usługami Spółki.
Aby zwiększyć atrakcyjność wpisów na bloga i innych treści marketingowych, Spółka planuje tworzyć m.in.:
-subiektywne rankingi/analizy porównawcze konkretnych Produktów;
-wpisy przedstawiające zalety i wady poszczególnych Produktów dla poszczególnych grup odbiorców;
-wpisy relacjonujące proces zachodzenia zmian w organizmie na poszczególnych etapach suplementacji/diety/treningów itd.
Spółka planuje także zintensyfikować swoje działania w obszarze współpracy z firmami, których Produkty poleca. Docelowo Spółka zamierza uzyskiwać przychody również z reklamy Produktów, które spełniają odpowiednie standardy jakości. Formy płatnej współpracy generującej przychody z reklam mogą obejmować zamieszczanie reklam na stronie internetowej Spółki, polecenie Produktów danej firmy w treści wpisu blogowego, w mediach społecznościowych, newsletterze itp. (płatne lokowanie produktów). Obecnie Spółka uczestniczy także w kilku programach partnerskich, w ramach których przekazuje swoim klientom kody rabatowe na konkretne Produkty.
Nabywane przez Spółkę Produkty są poddawane weryfikacji i analizie przez osoby zatrudnione przez Spółkę na podstawie umowy zlecenie, umowy o dzieło oraz umowy o współpracę (B2B), w tym przez właściciela Spółki. Osoby te uczestniczą w opracowywaniu Programów oraz treści marketingowych dotyczących suplementacji, żywienia i aktywności fizycznej/fizjoterapii.
Pytanie
Czy wydatki na nabycie Produktów stanowią i będą stanowiły w przyszłości koszt uzyskania przychodów Spółki?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka jest uprawniona do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na Produkty.
Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.
Aby dany wydatek mógł być uznany za koszt uzyskania przychodów powinien zatem wykazywać związek z przychodem, tj. musi być racjonalny, gospodarczo uzasadniony i celowy, oraz nie może być wymieniony w katalogu zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy CIT.
Dodatkowo, zgodnie z praktyką stosowania tego przepisu, w celu zakwalifikowania wydatku jako kosztu uzyskania przychodu powinien on spełniać także następujące przesłanki:
- powinien być poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika;
- powinien być definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie może być podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona;
- powinien pozostawać w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą ukierunkowaną na uzyskanie przychodów, tj. wydatek powinien, przynajmniej potencjalnie, wpływać na wielkość uzyskiwanych lub spodziewanych przychodów z tej działalności;
- powinien być należycie udokumentowany, tj. podatnik musi posiadać dowody potwierdzające fakt poniesienia wydatku oraz występowanie związku przyczynowo-skutkowego z przychodem.
Kosztowa kwalifikacja konkretnego wydatku u konkretnego podatnika musi przy tym uwzględniać profil i charakter prowadzonej działalności gospodarczej.
Zdaniem Spółki, ponoszone przez nią wydatki na Produkty spełniają wyżej opisane warunki uznania za koszt uzyskania przychodu. Wydatki te są celowe, racjonalne w kontekście specyfiki jej usług oraz wykazują oczywisty związek przyczynowo-skutkowy z generowanymi przez Spółkę przychodami. Nabywane Produkty są bezpośrednio związane z prowadzoną przez Spółkę działalnością doradztwa zdrowotnego, ponieważ wpływają na treść rekomendacji, zaleceń i porad suplementacyjnych, żywieniowych i treningowych, przedstawianych w ramach sprzedawanych przez Spółkę usług.
Wydatki na Produkty umożliwiają uzyskanie przez Spółkę wiedzy na temat właściwości, jakości, efektywności Produktów, która jest potrzebna do komponowania skutecznych i bezpiecznych Programów. Spółka poddaje weryfikacji i analizie różnego rodzaju Produkty, aby zwiększyć efektywność i jakość porad zdrowotnych udzielanych klientom. Jedynym celem ponoszenia wydatków na Produkty jest tworzenie przez Spółkę optymalnych planów suplementacyjnych, żywieniowych i treningowych dopasowanych do potrzeb jej klientów.
Celowość ponoszenia wydatków na Produkty znajduje potwierdzenie w generowaniu przez Spółkę wysokich przychodów ze sprzedaży Programów (ceny Programów sięgają 1800 PLN). Spółka nie byłaby w stanie osiągać takich wyników finansowych, gdyby jej zalecenia zdrowotne nie były poparte dogłębnymi analizami i szeroko zakrojonymi czynnościami weryfikacyjnymi. Testowanie i weryfikowanie rekomendowanych Produktów stanowi o skuteczności i wysokiej jakości usług Spółki, za które ręczy ona wypracowaną na rynku renomą. Ma bezpośrednie przełożenie na popularność jej usług i poziom sprzedaży Programów.
Czynności w zakresie weryfikowania Produktów celem ich optymalnego wkomponowania do Programów można zdaniem Wnioskodawcy, przyrównać w pewnych aspektach do działalności o charakterze badawczo-rozwojowym. Ich efektem jest tworzenie zindywidualizowanych zestawów suplementów, składników odżywczych i elementów aktywności fizycznej o właściwościach poprawiających pracę mózgu. Działania analityczne i weryfikacyjne Spółki są ukierunkowane na wykreowanie autorskich kompleksowych rozwiązań prozdrowotnych dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Bez nabywania Produktów niemożliwe byłoby opracowywanie przez Spółkę sprzedawanych Programów.
Poza bezpośrednim związkiem z tworzeniem przez Spółkę Programów w ramach jej podstawowej działalności, wydatki na Produkty są także związane z tematyką i treścią materiałów marketingowych udostępnianych przez Spółkę. Wiedza uzyskana z testowania różnego rodzaju Produktów jest wykorzystywana przy przygotowywaniu treści publikowanych na blogu Spółki, w mediach społecznościowych, newsletterze, a także treści do podcastów audio, webinarów video i wykładów stacjonarnych.
Nabywanie różnego rodzaju Produktów jest konieczne, aby Spółka mogła przygotowywać m.in. subiektywne rankingi/analizy porównawcze konkretnych Produktów, wpisy przedstawiające zalety i wady poszczególnych Produktów z perspektywy osoby testującej, a także wpisy relacjonujące proces zachodzenia zmian w organizmie na poszczególnych etapach suplementacji, diety czy treningów itd. Tego rodzaju zestawienia, artykuły są skutecznym narzędziem marketingowym pozwalającym uatrakcyjnić przekaz i zwiększyć zasięgi wśród potencjalnych klientów.
Jakość upublicznianych treści dotyczących różnych suplementów, diet, treningów, zabiegów fizjoterapeutycznych przekłada się na wzrost zainteresowania usługami Spółki. Atrakcyjne treści prezentowane w materiałach marketingowych pozwalają dotrzeć do możliwie najszerszej grupy potencjalnych odbiorców usług Spółki, a tym samym racjonalnym jest oczekiwanie, że mogą mieć wpływ na zintensyfikowanie sprzedaży usług i zwiększenie przychodów Spółki.
Ponadto, wydatki na Produkty mogą przełożyć się w przyszłości na generowanie przychodów z reklam. Spółka planuje bowiem zintensyfikować swoje działania w obszarze współpracy z firmami, których Produkty poleca w ramach swoich usług. Do powstania przychodów z działalności reklamowej mogą prowadzić następujące działania Spółki: zamieszczanie reklam na stronie internetowej, polecanie Produktów danej firmy w treści wpisu blogowego, w mediach społecznościowych, newsletterze, uczestniczenie w programach partnerskich, w ramach których Spółka przekazuje swoim klientom kody rabatowe na konkretne Produkty itp. W powyższym obszarze działań reklamowych występuje wyraźny związek pomiędzy wydatkami na zakup Produktów a potencjalnymi przychodami z reklamy.
Odnośnie kwestii należytego dokumentowania wydatków Wnioskodawca wskazuje, że posiada dokumentację potwierdzającą ponoszenie wydatków na Produkty oraz związek tych wydatków z jego działalnością. Związek ten potwierdzają rekomendacje, zalecenia, porady odnośnie do stosowania Produktów konkretnych firm/marek opisane w prowadzonej dla klientów dokumentacji cyfrowej, a także publicznie dostępne materiały marketingowe odnoszące się do konkretnych Produktów (np. wpisy na bloga i w mediach społecznościowych).
Podsumowując:
- Wydatki na Produkty wpływają na generowanie przychodu ze sprzedaży usług doradztwa zdrowotnego w zakresie optymalizacji pracy mózgu. Mają bezpośrednie przełożenie na wysoką jakość tych usług. Są niezbędne do komponowania skutecznych Programów w zakresie suplementacji, żywienia oraz treningów i fizjoterapii.
- Nabywane Produkty są także wykorzystywane do opracowywania atrakcyjnych treści marketingowych, które przekładają się na zwiększenie rozpoznawalności Spółki oraz zintensyfikowanie sprzedaży jej usług.
- Wydatki na Produkty mogą również przyczynić się do generowania przez Spółkę przychodów z reklamowania Produktów rekomendowanych w ramach tworzonych przez nią Programów i treści marketingowych.
Związek wydatków na Produkty z działalnością gospodarczą i przychodami Spółki należy zatem uznać za bezsporny. Są one celowe, ekonomicznie racjonalne i obiektywnie służą generowaniu przychodów. W konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje możliwość rozpoznania wydatków na Produkty w kosztach uzyskania przychodu, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zasady kwalifikowania wydatków do kosztów uzyskania przychodów określają przepisy art. 15 oraz art. 16 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2587 ze zm., dalej: „updop”).
Zgodnie z art. 15 ust. 1 updop:
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu.
Kosztem uzyskania przychodów będzie zatem taki wydatek, który spełnia łącznie następujące warunki:
- został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi on zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika,
- jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona,
- pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą,
- poniesiony został w celu uzyskania przychodów, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów,
- został właściwie udokumentowany,
- nie może znajdować się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 ww. ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.
Na mocy powołanej regulacji, podatnik ma prawo do odliczenia dla celów podatkowych wszelkich wydatków, pod warunkiem, że nie zostały one wymienione w art. 16 ust. 1 updop oraz że wykaże ich związek z prowadzoną działalnością, a ich poniesienie ma lub może mieć wpływ na możliwość powstania przychodu. Przepis ten konstytuuje, więc zasadę, stosownie do której, pomiędzy kosztem podatkowym oraz przychodami podatnika musi wystąpić związek przyczynowo-skutkowy.
Należy przy tym zauważyć, że definicja sformułowana przez ustawodawcę ma charakter ogólny. Z tego względu, każdorazowy wydatek poniesiony przez podatnika powinien podlegać indywidualnej analizie w celu dokonania jego kwalifikacji prawnej. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy ustawa wyraźnie wskazuje jego przynależność do kategorii kosztów uzyskania przychodów lub wyłącza możliwość zaliczenia go do tego rodzaju kosztów. W pozostałych przypadkach, należy zaś zbadać o istnienie związku przyczynowego pomiędzy poniesieniem kosztu a powstaniem przychodu lub realną szansą powstania przychodów podatkowych, bądź też zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła ich uzyskiwania.
Podatnik oceniając związek wydatku z prowadzoną działalnością gospodarczą winien zakładać, że dany koszt może obiektywnie przyczynić się do osiągnięcia przychodu. Ponadto, należy mieć na względzie, że podatnik uznając wydatek za koszt uzyskania przychodu odnosi ewidentne korzyści albowiem o ten koszt zmniejsza podstawę opodatkowania. Na nim więc spoczywa ciężar udowodnienia, że określony wydatek jest kosztem uzyskania przychodu.
Uznanie danego wydatku za koszt uzyskania przychodów jest możliwe tylko wtedy, gdy z prawidłowo i rzetelnie udokumentowanych zdarzeń wynika ponad wszelką wątpliwość, że jest to wydatek celowy i racjonalnie uzasadniony. Zatem to podatnik zobowiązany jest wykazać nie tylko fakt poniesienia danego wydatku, ale także jego celowość i racjonalność.
Innymi słowy oznacza to, że dla kwalifikacji prawnej danego kosztu istotne znaczenie ma cel, w jakim został poniesiony. Wydatek zostanie uznany za koszt uzyskania przychodów, jeżeli pomiędzy jego poniesieniem a powstaniem, zwiększeniem bądź też możliwością powstania przychodu istnieje związek przyczynowy.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii ustalenia, czy wydatki na nabycie Produktów stanowią i będą stanowiły w przyszłości koszt uzyskania przychodów Spółki.
Odnosząc się zatem do Państwa wątpliwości wskazać należy, że niniejszej sprawie występuje związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy uzyskanym przez Wnioskodawcę przychodem, a poniesionymi wydatkami na Produkty. Jak wynika z opisu sprawy wydatki na Produkty są celowe, racjonalne w kontekście specyfiki świadczonych usług przez Spółkę. Nabywane Produkty są bezpośrednio związane z prowadzoną przez Spółkę działalnością doradztwa zdrowotnego, ponieważ wpływają na treść rekomendacji, zaleceń i porad suplementacyjnych, żywieniowych i treningowych, przedstawianych w ramach sprzedawanych przez Spółkę usług. Oznacza to, że poniesienie przedmiotowych wydatków jest racjonalnie uzasadnione, jako zmierzające do osiągania przychodów lub powiększania poziomu przychodów osiąganych przez Spółkę.
Ponadto Wydatki na Produkty są także związane z realizacją strategii marketingowej Spółki, bowiem wiedza uzyskana z testowania różnego rodzaju Produktów jest wykorzystywana przy tworzeniu treści publikowanych na blogu Spółki, w mediach społecznościowych, newsletterze, a także treści do podcastów audio, webinarów video i wykładów stacjonarnych. Jakość upublicznianych treści dotyczących różnych suplementów, diet, treningów, zabiegów fizjoterapeutycznych przekłada się na wzrost zainteresowania usługami Spółki.
Dodatkowo Spółka planuje także zintensyfikować swoje działania w obszarze współpracy z firmami, których Produkty poleca. Docelowo Spółka zamierza uzyskiwać przychody również z reklamy Produktów, które spełniają odpowiednie standardy jakości. Formy płatnej współpracy generującej przychody z reklam mogą obejmować zamieszczanie reklam na stronie internetowej Spółki, polecenie Produktów danej firmy w treści wpisu blogowego, w mediach społecznościowych, newsletterze itp.
Mając na uwadze powyższe okoliczności, uznać należy, że pomiędzy zakupem produktów a osiąganiem przez spółkę przychodów istnieje związek przyczynowo-skutkowy, w konsekwencji wydatki na Produkty poniesione przez Wnioskodawcę będą stanowiły koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 updop.
Zatem Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right