Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.21.2023.2.RM

Korekta deklaracji w związku z błędnym wykazaniem importu towarów.

 Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 stycznia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy korekty deklaracji VAT-7. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 22 lutego 2023 r. (wpływ za pośrednictwem ePUAP 22 lutego 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Rozliczają Państwo import towarów zgodnie z art. 33a ustawy (import uproszczony).

Kwoty w deklaracji VAT-7 są deklarowane na podstawie zestawień otrzymywanych od obsługujących spółkę agencji celnych.

Na początku listopada, otrzymali Państwo z agencji celnej zestawienie odpraw uproszczonych, w którym nie została wykazana następująca odprawa: Wpis w rej. (...) netto (...), VAT (...).

Po złożeniu deklaracji VAT-7 za 10/2022, otrzymali Państwo informację, że Naczelnik (...) Urzędu Celno-Skarbowego w X w dniu (…) listopada 2022 r. wydał decyzję (…), na mocy której zostały zmienione dane spółki importującej (odbiorcy). Pierwotnie odbiorcą była spółka A Sp. z o.o., decyzją zmieniono dane odbiorcy na B Sp. z o.o.

Spółka B Sp. z o.o. ujęła w/w odprawę w pliku JPK VAT-7 za miesiąc 11/2022 (w dacie wydania decyzji).

W uzupełnieniu wniosku w odpowiedzi na pytania dotyczące wskazania:

1) okresu (daty), w którym przeprowadzona została transakcja, której dotyczy wskazana we wniosku decyzja Naczelnika (...) Urzędu Celno-Skarbowego w X,

2) czy posiadają Państwo dokument celny dotyczący transakcji będącej przedmiotem zapytania oraz kiedy Państwo otrzymali ten dokument,

3) czy transakcja, której dotyczy ww. decyzja organu celno-skarbowego stanowi import towarów, w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy o VAT,

4) kiedy agencja celna dokonała zgłoszenia celnego (należy podać dokładną datę),

5) kto jest faktycznym nabywcą towarów będących przedmiotem transakcji, której dotyczy ww. decyzja organu celno-skarbowego, tj. czy nabywcą towarów jest spółka B Sp. z o.o. czy A Sp. z o.o.,

6) kto jest faktycznym importerem towarów – spółka B Sp. z o.o. czy A Sp. z o.o.,

7) z jakiego powodu w zestawieniu odpraw uproszczonych otrzymanych od agencji celnej nie została wykazana odprawa „Wpis w rej. (...) netto (...),VAT (...)”,

8) jak należy rozumieć informację wskazaną przez Państwa w stanie faktycznym, że decyzją organu celno-skarbowego „zostały zmienione dane spółki importującej (odbiorcy) - z jakiego powodu/z czego wynika ww. zmiana danych dotyczących spółki importującej (odbiorcy), tj. czy zmiana ta spowodowała zmianę strony dokonującej importu towaru, w wyniku której status importera towaru nabywa inny podmiot, tj. Państwa Spółka,

9) czy w wyniku ww. decyzji organu celno-skarbowego doszło do importu towarów rozliczanego w procedurze szczególnej (import uproszczony wg art. 33a ustawy o VAT) na Państwa rzecz, czy jednak jest to dla Państwa import towarów w procedurze zwykłej i czy w wyniku tej zmiany powstał obowiązek zapłaty podatku VAT - jeśli tak, to który z podmiotów był zobowiązany do jego zapłaty i kiedy został zapłacony (należy podać konkretną datę),

10) kiedy powstał dług celny z tytułu importu towarów i na którym podmiocie - na spółce B Sp. z o.o. czy na spółce A Sp. z o.o. - ciążył obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości,

11)co zostało dokładnie przez Państwa Spółkę wykazane w pliku JPK za październik 2022 r. (skoro w stanie faktycznym zostało przedstawione, że przedmiotowe odprawy nie zostały wykazane/ujęte w zgłoszeniu celnym),

12)co dokładnie Spółka wykazała w JPK za listopad 2022 r., tj. import towarów w procedurze uproszczonej, o której mowa w art. 33a ustawy o VAT, czy import w procedurze zwykłej, na podstawie wydanej decyzji,

wskazali Państwo następująco:

1) Transakcja została przeprowadzona w październiku 2022 roku.

2) Spółka posiada dokument odprawy (w załączeniu). Dokument otrzymali Państwo w dniu zgłoszenia przez agencję celną odprawy.

3) Transakcja dotyczy importu towarów, zdefiniowanego w art. 2 pkt 7 ustawy o VAT.

4) Spółka korzysta z importu uproszczonego zgodnie z art. 33a ustawy.

5) Agencja celna dokonała zgłoszenia w dniu 5 października 2022 r.

6) Faktycznym nabywcą towarów była spółka B Sp. z o.o.

7) Faktycznym importerem była spółka B Sp. z o.o.

8) Odprawa (...) nie została wykazana w zestawieniu odpraw uproszczonych dla spółki B, ponieważ została wykazana w zestawieniu odpraw na spółkę A. Zestawienie było wystawione przed wydaniem decyzji zmieniającej przez (...) Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego w X, czyli w stanie prawnym aktualnym na moment wydania zestawienia.

9) Wydanie decyzji zmieniającej odbiorcę było konieczne, ponieważ producent odprawił towar na danych spółki A, która nie była faktycznym importerem towaru. Producent źle wystawił dokumenty do importu. Wszystkie opłaty dotyczące tej odprawy były dokonane przez spółkę B, która była rzeczywistym importerem towaru. Zmiana dotyczy samych danych formalnych, importerem od początku był ten sam podmiot - spółka B Sp. z o.o.

10)Obie spółki rozliczają import towarów zgodnie z art. 33a ustawy o VAT (tzw. import uproszczony). W wyniku ww. decyzji organu celno-skarbowego nie dochodzi do zmiany procedury importu z uproszczonej na zwykłą.

11)Dług celny powstał w październiku 2022 r. Po korekcie zgłoszenia celnego obowiązek uiszczenia cła ciążył na spółce B Sp. z o.o.

12)W spółce B, w pliku JPK za 10/2022, ta konkretna odprawa nie została ujęta. Ujęta została inna odprawa - szczegółowe informacje zawarte są w załączniku.

13)W pliku JPK za 11/2022 Spółka wykazała odprawę za listopad (szczegóły w załączniku) + odprawę (...) z miesiąca października (w dacie wydania decyzji).

Pytania

Która z poniższych tez jest prawidłowa, czy w celu sprostowania powyższej sytuacji:

1)powinni Państwo dokonać korekty pierwotnej deklaracji VAT-7 za miesiąc 10/2022, czy

2)korekta powinna zostać ujęta w deklaracji VAT-7 za miesiąc 11/2022 (w dacie wydania decyzji zmieniającej odbiorcę), czy

3)korekta powinna zostać ujęta w deklaracji VAT-7 za miesiąc 12/2022 (w dacie wpływu w/w decyzji)?

W uzupełnieniu wniosku doprecyzowali Państwo, że celem złożenia wniosku o interpretację indywidualną jest uzyskanie informacji, czy Spółka postąpiła prawidłowo wykazując przedmiotową odprawę w pliku JPK _VAT za miesiąc 11/22. Jeśli w ocenie organu, postępowanie Spółki jest nieprawidłowe, to proszą Państwo o wskazanie w jakim miesiącu przedmiotowy import powinien zostać ujęty.

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, w celu sprostowania powyższej sytuacji, odprawa powinna być ujęta w pliku JPK VAT-7, za miesiąc 11/2022, zarówno w zakresie podatku należnego, jak i naliczonego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają:

1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2)eksport towarów;

3)import towarów na terytorium kraju;

4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z powołanego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają wymienione czynności, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia jest terytorium kraju.

Przy tym, w myśl art. 2 pkt 1 ustawy:

Przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy:

Towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 2 pkt 7 ustawy:

Przez import towarów należy rozumieć przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej.

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jednocześnie w myśl art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne na których ciąży obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości, albo zastosowano preferencyjną, obniżoną lub zerową stawkę celną.

Jak stanowi art. 26a ust. 1 ustawy:

Miejscem importu towarów jest terytorium państwa członkowskiego, na którym towary znajdują się w momencie ich wprowadzenia na terytorium Unii Europejskiej.

W myśl art. 26a ust. 2 ustawy:

W przypadku gdy towary zostaną objęte z momentem ich wprowadzenia na terytorium Unii Europejskiej jedną z następujących procedur:

1)uszlachetniania czynnego,

2)odprawy czasowej z całkowitym zwolnieniem od należności celnych przywozowych,

3)składowania celnego,

4)tranzytu, w tym także składowaniem czasowym przed objęciem towarów jedną z procedur celnych,

5)wolnego obszaru celnego

- miejscem importu takich towarów jest terytorium państwa członkowskiego, na którym towary te przestaną podlegać tym procedurom.

Natomiast na podstawie art. 5 pkt 15, 18 i 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z 9 października 2013 r. ustanawiającego Unijny Kodeks Celny (Dz. Urz. UE L 269 z 10 października 2013 r. str. 1 ze zm.) – zwanym dalej UKC:

„zgłaszający” oznacza osobę, która składa zgłoszenie celne, deklarację do czasowego składowania, przywozową deklarację skróconą, wywozową deklarację skróconą, zgłoszenie do powrotnego wywozu lub powiadomienie o powrotnym wywozie we własnym imieniu, albo osobę, w której imieniu takie zgłoszenie, deklaracja lub powiadomienie są składane;

„dług celny” oznacza nałożony na określoną osobę obowiązek zapłaty stosownej kwoty należności celnych przywozowych lub wywozowych, określonej dla danych towarów na mocy obowiązujących przepisów prawa celnego;

„dłużnik” oznacza każdą osobę odpowiedzialną za dług celny.

Stosownie do art. 77 UKC:

1)Dług celny w przywozie powstaje w wyniku objęcia towarów nieunijnych podlegających należnościom celnym przywozowym jedną z następujących procedur celnych:

a.dopuszczenia do obrotu, w tym na mocy przepisów o końcowym przeznaczeniu;

b.odprawy czasowej z częściowym zwolnieniem z należności celnych przywozowych.

2)Dług celny powstaje w chwili przyjęcia zgłoszenia celnego.

3)Dłużnikiem jest zgłaszający. W przypadku przedstawicielstwa pośredniego dłużnikiem jest również osoba, na której rzecz dokonuje się zgłoszenia celnego. (...)

Natomiast art. 173 UKC stanowi, że:

1) Zgłaszający, na wniosek, za zgodą organu celnego może po przyjęciu zgłoszenia celnego sprostować jedną lub kilka jego danych. Sprostowanie nie może powodować, że zgłoszenie celne będzie dotyczyć towarów innych niż te, których dotyczyło pierwotnie.

2) Sprostowanie nie jest możliwe, jeżeli wnioskowano o nie po tym, jak organy celne:

a.poinformowały zgłaszającego o zamiarze przeprowadzenia rewizji towarów;

b.stwierdziły nieprawidłowość danych zawartych w zgłoszeniu celnym;

c.zwolniły towary.

3) Na wniosek zgłaszającego, w terminie trzech lat od daty przyjęcia zgłoszenia celnego, można wyrazić zgodę na sprostowanie zgłoszenia celnego po zwolnieniu towarów, co umożliwi zgłaszającemu spełnienie obowiązków wynikających z objęcia towarów daną procedurą celną.

Stosownie natomiast do art. 33 ust. 1 ustawy:

Podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 1b, są obowiązani do obliczenia i wykazania w:

1) zgłoszeniu celnym albo

2) rozliczeniu zamknięcia, o którym mowa w art. 175 rozporządzenia 2015/2446, w przypadkach, o których mowa w art. 324 lub art. 325 rozporządzenia 2015/2447

- kwoty podatku, z uwzględnieniem obowiązujących stawek, z zastrzeżeniem art. 33b.

W myśl art. 33a ust. 1 ustawy:

Podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny może rozliczyć kwotę podatku należnego z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej składanej za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu tych towarów.

Przy czym, jak stanowi art. 33a ust. 6a ustawy:

W przypadku gdy podatnik nie rozliczył w całości lub w części podatku należnego z tytułu importu towarów na zasadach określonych w ust. 1, może dokonać korekty deklaracji podatkowej w terminie 4 miesięcy, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu tych towarów.

Jednocześnie, na podstawie art. 33a ust. 7 ustawy:

Podatnik, który wybrał rozliczenie podatku należnego z tytułu importu towarów na zasadach określonych w ust. 1 i nie rozliczył tego podatku w całości lub w części na tych zasadach w terminie, o którym mowa w ust. 6a, traci prawo do rozliczania w deklaracji podatkowej podatku należnego z tytułu importu towarów wykazanego w zgłoszeniu celnym, w odniesieniu do którego nie rozliczył w całości podatku w deklaracji podatkowej. Podatnik jest obowiązany do zapłaty kwoty podatku wraz z odsetkami naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu do poboru kwoty należności celnych przywozowych wynikających z długu celnego.

W myśl art. 19a ust. 9 ustawy:

Obowiązek podatkowy z tytułu importu towarów powstaje z chwilą powstania długu celnego, z zastrzeżeniem ust. 10a i 11.

Oznacza to, że w przypadku gdy na podstawie przepisów celnych powstaje dług celny w związku z dopuszczeniem towarów do obrotu wówczas także, co do zasady, powstanie obowiązek podatkowy w podatku VAT z tytułu importu tych towarów.

Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy:

Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c, art. 133 i art. 138g ust. 2.

W myśl art. 99 ust. 7c ustawy:

Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, zawierają dane niezbędne do rozliczenia podatku, obliczenia jego wysokości, w tym wysokości podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego, a także dane dotyczące podatnika.

Natomiast jak wskazuje art. 99 ust. 11c ustawy:

Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, są składane zgodnie z wzorem dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), który obejmuje deklarację i ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3. Dokument elektroniczny, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest przesyłany w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej i zgodnie z wymaganiami określonymi w tych przepisach.

Stosownie do art. 99 ust. 13a i 13b ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi i udostępni na elektronicznej platformie usług administracji publicznej wzór dokumentu, o którym mowa w ust. 11c.

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych, o których mowa w ust. 7c, wraz z objaśnieniami co do sposobu wypełniania i miejsca składania deklaracji podatkowych, o których mowa w ust. 1-3, oraz niezbędnymi pouczeniami, uwzględniając konieczność prawidłowego rozliczenia podatku oraz kontroli tego obowiązku przez organ podatkowy.

Zatem od 1 października 2020 r. dotychczasowe deklaracje VAT-7 i VAT-7K i informacja o ewidencji zostały zastąpione przez przesyłany łącznie jeden dokument elektroniczny JPK_VAT, w formie JPK_V7M lub JPK_V7K. Elementy nowego JPK_VAT określa rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 1988 ze zm.).

Z treści wniosku wynika, że rozliczają Państwo import towarów korzystając z procedury uproszczonej, na podstawie art. 33a ustawy. Kwoty w deklaracji VAT-7 są deklarowane na podstawie zestawień otrzymywanych od obsługujących Państwa agencji celnych. W październiku 2022 r. dokonali Państwo importu towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 7 ustawy. Transakcja ta nie została wykazana w deklaracji VAT-7 za październik 2022 r. ponieważ nie znajdowała się na wykazie odpraw otrzymanym z agencji celnej.

Po złożeniu deklaracji VAT-7 za październik 2022 r. uzyskaliście Państwo informację, że (…) listopada 2022 r. Naczelnik (...) Urzędu Celno-Skarbowego w X wydał decyzję, którą zmienił dane spółki importującej (odbiorcy), tj. ze spółki A Sp. z o.o. na B Sp. z o.o. Przedmiotową transakcję wykazali Państwo w pliku JPK za listopad 2022 r.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy postąpili Państwo prawidłowo dokonując rozliczenia podatku VAT z tytułu dokonanego importu towarów w deklaracji za listopad 2022 r.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że jesteście Państwo podatnikiem z tytułu importu towarów, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy. Jak Państwo wskazują - faktycznym nabywcą i importerem towarów była Państwa Spółka (B Sp. z o.o.) i to na Państwu, po korekcie zgłoszenia celnego, ciążył obowiązek uiszczenia cła. Wydanie decyzji zmieniającej odbiorcę było konieczne, ponieważ producent odprawił towar wskazując błędnie w dokumentach dane spółki, która nie była faktycznym importerem towaru, tj. dane spółki A. Zmiana wynikająca z decyzji organu celno-skarbowego (zmiana danych spółki importującej) dotyczyła jedynie danych formalnych i nie spowodowała zmiany strony dokonującej importu towaru. Jak Państwo podkreślają, importerem towarów od początku był ten sam podmiot - spółka B Sp. z o.o. Ponadto z wniosku wynika, że rozliczając import towarów korzystają Państwo z procedury uproszczonej, zgodnie z art. 33a ustawy oraz, że w wyniku decyzji organu celno-skarbowego nie doszło do zmiany procedury uproszczonej na zwykłą. Wskazali Państwo również, że w przypadku transakcji objętej wnioskiem dług celny powstał w październiku 2022 r.

Z powołanego art. 33a ust. 1 ustawy wynika, że podatnik może rozliczyć kwotę podatku należnego z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej składanej za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu tych towarów. Natomiast art. 19a ust. 9 ustawy wskazuje, że w przypadku importu towarów obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powstania długu celnego.

Odnosząc się zatem do Państwa wątpliwości należy stwierdzić, że skoro dług celny powstał w październiku 2022 r., to byliście Państwo zobowiązani do rozliczenia podatku należnego z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej składanej za październik 2022 roku, tj. w deklaracji podatkowej składanej za okres rozliczeniowy, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu towarów. W tej konkretnej sytuacji, gdzie podatnik rozlicza import towarów zgodnie z art. 33a ustawy nie można utożsamiać momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu towarów z momentem wydania przez organ celno-skarbowy dokumentu celnego. Zatem, postąpili Państwo nieprawidłowo wykazując w pliku JPK VAT-7 za listopad 2022 r. (data wydania decyzji przez (...) Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego w X) odprawę (...) z miesiąca października 2022 r.

Tym samym, Państwa stanowisko należy uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Końcowo wskazać należy, że w przypadku gdy podatnik, który wybrał rozliczenie podatku należnego z tytułu importu towarów na zasadach określonych w art. 33a ust. 1 ustawy i nie rozliczył tego podatku w całości lub w części na tych zasadach w terminie 4 miesięcy licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu tych towarów, traci prawo do rozliczania w deklaracji podatkowej podatku należnego z tytułu importu towarów wykazanego w zgłoszeniu celnym, w odniesieniu do którego nie rozliczył w całości podatku w deklaracji podatkowej. W takim przypadku podatnik jest obowiązany do zapłaty kwoty podatku wraz z odsetkami naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu do poboru kwoty należności celnych przywozowych wynikających z długu celnego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00