Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 22-11-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 22-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2023-03-28

Czy gmina może zwrócić się z prośbą do Zakładu Gospodarki Komunalnej o rozliczanie VAT przez kolejne lata po przekazaniu inwestycji

PROBLEM

Gmina rozbudowała i zmodernizowała swoją kanalizację, którą posiada i zarządza (pobiera z niej pożytki). W związku z tym wystąpiła o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej w sprawie możliwości odliczenia podatku VAT od inwestycji z uwzględnieniem przepisów dotyczących Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, który jest zakładem budżetowym. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jest odpowiedzialny za sprzedaż opodatkowaną i po zakończeniu inwestycji, inwestycja zostanie przekazana na jego stan. Gmina otrzymała zgodę na odliczenie VAT. W związku z tym, czy po przekazaniu inwestycji możemy napisać do pismo do Zakładu Gospodarki Komunalnej, aby przez kolejne 9 lat (pierwszy rok został już skorygowany) to on rozliczał VAT, dokonywał korekt itp.? Jeśli tak, czy można to zrobić pismem informującym?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00