Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.65.2023.1.AKA
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że stanowisko Państwa Uniwersytetu w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 stycznia 2023 r. wpłynął wniosek Państwa Uniwersytetu z 31 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „…”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Uniwersytet ... w okresie ... – ... będzie realizował projekt pn. „...ʺ. Umowa na wykonanie zadania została podpisana pomiędzy Europejską Agencją Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska oraz koordynatorami ze strony polskiej: Biurem ..., Uniwersytetem ... im. ... w ..., ... Wartość budżetu projektu ... PLN, w tym dla Uniwersytetu ... im. ... w ...: ... PLN, źródło finansowania projektu Komisja Europejska - CINEA (umowa Project ... z dnia ... r.) i NFOŚiGW (umowa z NFOŚiGW nr ... z dnia ...).
Głównym celem zaplanowanego do realizacji projektu jest stworzenie warunków do wdrożenia Priorytetowych Ram Działań dla sieci Natura 2000 w Polsce .... Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację szeregu działań zaplanowanych do zrealizowania w ramach niniejszego projektu. W ramach projektu dla ... na obszarach Natura 2000 planuje się określenie działań ochrony czynnej i ich przeprowadzenie wraz z wyznaczeniem na 100% .... Na obszarach Zielonej Infrastruktury istotnie wpływających na spójność i integralność sieci Natura 2000 zostanie zaproponowany kierunek działań ochronnych poprzedzony zmapowaniem, określeniem stanu i wyznaczeniem stref buforowych. Partnerzy projektu będą prowadzili monitoring efektów przeprowadzonych zadań ochrony czynnej .... Osiągnięcie ww. celu nastąpi poprzez realizację celów bezpośrednich i szczegółowych. Początkowym bezpośrednim celem planowanym do osiągnięcia w ramach projektu będzie ochrona, jak również przywrócenie ważnych funkcji ...
Projekt zakłada, że cel pierwszy cel bezpośredni zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
1.określenie kierunków postępowania zmierzających do zachowania lub poprawy stanu ...; [...] [(...)] -.... - Page [20];
2.poprawa stanu siedlisk ...;
3.odtworzenie warunków hydrologicznych poprzez ...;
4.zmniejszenie utraty różnorodności biologicznej lub jej zwiększenie w obrębie siedlisk ... (...) w efekcie zabiegów ochrony czynnej - sparametryzowanie miar odzwierciedlających różnorodność biologiczną objętych działaniami na terenie zajmowanym przez siedliska - planuje się podjęcie działań zmierzających do poprawy różnorodności biologicznej oraz określenie miar różnorodności biologicznej na większości siedlisk ... na obszarach Natura 2000 a na wybranych obszarach siedlisk (stanowiących ok. 5% wszystkich obszarów) będzie wykonana szczegółowa weryfikacja osiągniętych efektów przeprowadzonych działań;
5.zahamowanie negatywnych zmian lub ... na obszarach Natura 2000 - na wybranych obszarach siedlisk (stanowiących ok. 5% wszystkich obszarów) będzie wykonana szczegółowa weryfikacja osiągniętych efektów przeprowadzonych działań i określenie wytycznych do dalszych działań również na innych obszarach;
6.ograniczenie procesu mineralizacji materii organicznej oraz zmniejszenie emisji CO2 i potęgowania efektu cieplarnianego na siedliskach ... na obszarach Natura 2000 na wybranych obszarach siedlisk (stanowiących ok. 5% wszystkich obszarów) będzie wykonana szczegółowa weryfikacja osiągniętych efektów przeprowadzonych działań wraz z określeniem niezbędnych działań;
7.ochrona obszarów ... przed zanieczyszczeniem amunicją ołowiową w myśl rozporządzenia REACH (ang. Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals) - podjęcie działań zmierzających do zmniejszenia ... na obszarach Natura 2000 na wybranych obszarach siedlisk (stanowiących ok. 5% wszystkich obszarów) będzie wykonana szczegółowa weryfikacja osiągniętych efektów przeprowadzonych działań;
8.weryfikacja powierzchni oraz stanu siedlisk ..., których powierzchnia wynosi min. 1 ha ze strefą buforową ujętych w Załączniku I Dyrektywy Siedliskowej;
9.wyznaczenie stref buforowych dla siedlisk przyrodniczych ... ujętych w Załączniku I Dyrektywy siedliskowej wraz z określeniem koniecznych działań w tych strefach;
10.dostarczenie danych umożliwiających opracowanie raportów o stanie siedlisk gatunków i siedlisk przyrodniczych - zgromadzenie informacji pozwalającej na określenie ich aktualnego stanu w kontekście zmian zachodzących na skutek różnego rodzaju antropogenicznych i naturalnych oddziaływań i prognozowanych zagrożeń, a także dotychczasowych sposobów ochrony.
W przypadku siedlisk przyrodniczych chodzi tu o stan i zmiany zachodzące w zasięgu ich występowania, zajmowanej powierzchni oraz strukturze i funkcji, a w przypadku gatunków - o stan i zmiany zachodzące w ich zasięgach, wielkości i strukturze populacji oraz powierzchni i jakości siedlisk, z którymi są związane. Planowana jest weryfikacja i ewentualna korekta 17 metodyk monitoringu siedlisk z Załącznika I DS (...) oraz ewentualnie dla gatunków, których siedliska będą zdiagnozowane podczas realizacji projektu.
Kolejnym celem bezpośrednim planowanym w ramach projektu będzie zaproponowanie działań ochrony czynnej mających na celu utrzymanie bądź polepszenie stanu zachowania siedlisk przyrodniczych objętych projektem na wyznaczonych obszarach Zielonej Infrastruktury wywierających istotny wpływ na stan zachowania obszarów Natura 2000 zgodnie z Priorytetowymi Ramami Działań (PAF) dla Sieci Natura 2000 w Polsce na lata 2021-2027. Cel zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
1.ocenę stanu oraz zmapowanie siedlisk przyrodniczych ... z załącznika I Dyrektywy Siedliskowej (...) na wyznaczonych obszarach Zielonej Infrastruktury istotnie wpływających na integralność i spójność sieci Natura 2000;
2.sformułowanie szczegółowych wytycznych dotyczących zadań ochrony czynnej dla siedlisk przyrodniczych z załącznika I Dyrektywy Siedliskowej (...) na wyznaczonych obszarach Zielonej Infrastruktury;
3.określenie wytycznych i sposobów gospodarowania w strefie buforowej oraz zlewni zasilającej siedliska ... na obszarze Zielonej Infrastruktury (...). [...] [(...)] - .... Part B - Page [21].
Jako trzeci cel bezpośredni przewidziano stworzenie nowoczesnego, wielofunkcyjnego i stabilnego systemu zarządzania zasobami przyrody w skali Polski, pozwalającego na dokonywanie szeregu analiz na potrzeby prawa krajowego i unijnego, jak również pozwalającego na większą efektywność działań organów ochrony przyrody, w szczególności Generalnego Dyrektora ..., jak i Regionalnych Dyrektorów .... Cel zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
1.połączenie funkcjonalne baz wraz z ich asystą, co w konsekwencji pozwoli na lepsze wykorzystanie dostępnych nowoczesnych technologii oraz zwiększy stabilność systemów;
2.zharmonizowanie danych przyrodniczych, co wpłynie na realizację celów Strategii Bioróżnorodności UE do 2030 r. - planowana jest modernizacja i integracja co najmniej 4 baz, tj.: Systemu Natura 2000 wraz z integracją systemu Geoserwis i CROFP, Systemu Zarządzania Ochroną Przyrody (SZOP) i integracja z systemem Natura 2000 oraz ....., Systemu Centralnego Rejestru Form Ochrony Przyrody i ..... ... oraz Systemu Inwazyjnych Gatunków Obcych w Polsce. Ostatnim, lecz nie mniej ważnym celem bezpośrednim planowanym do osiągnięcia będzie podnoszenie świadomości w zakresie konieczności ochrony różnorodności biologicznej ... oraz ich funkcji i znaczenia dla całego społeczeństwa. Planowana jest krajowa integracja jednostek edukacyjnych, szkół, państwowych jednostek organizacyjnych, instytutów badawczych, agencji wykonawczych, które ze względu na prowadzoną działalność, mogłyby przyczynić się do rozpowszechnienia wiedzy i promocji efektów projektu.
Cel zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
1.podniesienie świadomości społecznej min. o 20% w zakresie: potrzeb ochrony obszarów Natura 2000 i Zielonej Infrastruktury poprzez organizację Festiwali ....na terenie całej Polski przy współudziale PGL Lasy Państwowe, Ministerstwa Środowiska i Klimatu - osiągnięcie miernika zostanie zmierzone poprzez przeprowadzenie badań sondażowych;
2.utworzenie sieci edukatorów w zakresie ...:
-430 funkcjonujących w każdym z nadleśnictw wchodzących w skład Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe;
-16 edukatorów funkcjonujących w każdym Wojewódzkim Ośrodku Doradztwa Rolniczego;
3.zwiększenie wiedzy rolników o min. 20% na temat funkcji i znaczenia siedlisk ... na gruntach rolnych poprzez organizację szkoleń i spotkań przy współudziale Wojewódzkich Ośrodków Doradztwa Rolniczego działających w ramach Centrum Doradztwa Rolniczego w ......;
4.stworzenie nowej platformy (aplikacji) informacyjno-edukacyjnej w oparciu o nowoczesne metody teleinformatyczne;
5.zaangażowanie w prowadzenie działań ochrony czynnej lokalnych NGOS w celu zwiększania ich wiedzy oraz przekazywania dobrych praktyk wypracowanych w ramach projektu, aby organizacje mogły je wykorzystywać w przyszłości podczas realizowania innych, mniejszych projektów;
6.zwiększenie wiedzy dzieci i młodzieży o 20% na temat siedlisk ... objętych projektem poprzez opracowanie nowoczesnych narzędzi służących do organizacji zajęć dydaktycznych w formie tradycyjnej oraz w formie zajęć studyjnych – osiągnięcie miernika zostanie zmierzone poprzez przeprowadzenie badań sondażowych.
7.uruchomienie przez Uniwersytet ... w ... studiów podyplomowych z zakresu siedliskoznawstwa ze szczególnym uwzględnieniem ... oraz ich funkcji i znaczenia dla całego społeczeństwa. Planowana jest krajowa integracja jednostek – program studiów zostanie oparty o wiedzę i doświadczenia z realizowanego projektu i będzie skierowany przede wszystkim dla ekspertów chcących pełnić funkcję edukatora, ale także dla wszystkich zainteresowanych tematyką studiów.
Działania edukacyjne realizowane w ramach projektu będą ogólnodostępne a uczestnictwo w nich będzie bezpłatne. Działania w tym etapie będą polegały na kontynuacji Festiwali ... przy współudziale partnerów, tj. Ministerstwo Środowiska i Klimatu oraz PGL „Lasy Państwowe”. Przez okres trwania projektu (10 lat) planowana jest organizacja 17 festiwali (zgodnie z podziałem na Regionalne Dyrekcje Lasów Państwowych). Planuje się organizację 3 festiwali rocznie. Każdy z festiwali będzie miał jedną główną lokalizację na terenie jednego z wybranych nadleśnictw RDLP (w szczególności tych, gdzie znajdują się ...), na których będą odbywać się wydarzenia towarzyszące. Przed organizacją każdego z festiwali niezwykle istotne będą działania promocyjne w poszczególnych regionach w różnego rodzaju kanałach komunikacyjnych (plakaty, reklamy w mediach, social media). Natomiast w ramach każdego festiwalu planuje się organizację następujących wydarzeń:
a)dni otwarte ...:
-oprowadzanie po ... przez edukatorów dla uczestników we wszystkich lokalizacjach festiwalu,
-przyrodnicze warsztaty edukacyjne dla różnych grup uczestników (dzieci, młodzież, osoby dorosłe, seniorzy) we wszystkich lokalizacjach festiwalu,
-wykłady edukacyjne o tematyce projektowej oraz okołoprojektowej (np. tematyka historyczna, przemysłowa itp.) we wszystkich lokalizacjach festiwalu,
-wystawa fotografii przyrodniczej we wszystkich lokalizacjach festiwalu,
-spotkania z gośćmi festiwalu (przyrodnicy, naukowcy, historycy);
b)festiwal filmów przyrodniczych w kinach plenerowych na terenie nadleśnictw (ewentualnie w kinach, z którymi nawiązana zostanie współpraca):
-wyświetlany film dokumentalny o projekcie nakręcony ze środków projektu,
-kilka innych wybranych filmów przyrodniczych z tematyki projektowej,
c)koncert festiwalowy w głównej lokalizacji festiwalu.
Będą realizowane również wyjazdy studyjne do różnych ośrodków naukowych z rejonu Skandynawii, krajów nadbałtyckich oraz Irlandii i Belgii w celu poznania dobrych praktyk w zakresie ochrony siedlisk przyrodniczych objętych projektem. Wezmą w nich udział członkowie zespołu projektowego.
We wniosku o dofinansowanie został zaplanowany zakup środków trwałych, niskocennych oraz materiałów zużywalnych ujmowanych jednorazowo w kosztach bieżącego okresu. Ponadto ze względu na zaplanowanie szeregu zadań niezbędnych do przeprowadzenia w akredytowanym laboratorium, konieczne będzie przystosowanie pomieszczeń laboratoryjnych, posiadanych przez Uniwersytet ... do odpowiednich warunków pracy. W celu zapewnienia ciągłości wykonywanych oznaczeń laboratoryjnych zostanie przygotowane specjalistyczne pomieszczenie umożliwiające przygotowanie próbek gleby i wody oraz ich przechowywanie.
Powyższe wydatki udokumentowane będą fakturami VAT wystawionymi na Uniwersytet ... im. ... w ..., będący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Projekt nie zakłada komercjalizacji opodatkowanej podatkiem VAT. Towary i usługi nabyte do realizacji zadań będą służyły do czynności niepodlegających opodatkowaniu – projekt ma wymiar naukowo-badawczy, zdobyte wyniki będą prezentowane dzięki wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji, co da możliwość dotarcia do odbiorców w różnym wieku, korzystających z różnych mediów oraz posiadających różny poziom wiedzy na tematy poruszane przez projekt. W tym celu zaplanowano przekazywanie wiedzy i informacji na temat projektu poprzez następujące kanały komunikacji, które zostaną utrzymane również po realizacji projektu podstrona internetowa projektu, tablice informacyjne, platforma i aplikacja informacyjno-edukacyjna, raport laika, festiwale torfowiskowe, sieć współpracy z innymi projektami, małe granty (w tym przypadku po realizacji projektu utrzymane zostaną efekty wypracowane w ramach organizowanych konkursów), social media, publikacje naukowe i publicystyczne. Realizacja projektu wiąże się z ewaluacją naukową zaangażowanych pracowników Uniwersytetu, co bezpośrednio wpływa na awanse naukowe. Ilość publikacji naukowych oraz stopnie naukowe pracowników Uniwersytetu bezpośrednio wpływają na wielkość subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału dydaktycznego i badawczego. Dodatkowo wartość nakładów na wydatki związane z realizacją działań B+R raportowane są w rocznym sprawozdaniu GUS PNT 01/s, co bezpośrednio wpływa na wielkość przyznanej ww. subwencji, która stanowi przychód nieopodatkowany. Po zakończeniu projektu możliwe jest wykorzystanie zakupionych podczas realizacji projektu środków trwałych oraz akredytowanego laboratorium do realizacji wyłącznie projektów finansowych z dotacji, która stanowi przychód nieopodatkowany lub czynności zwolnionych – prezentowanie wyników projektu podczas odpłatnych zajęć dydaktycznych, które prowadzone będą na studiach niestacjonarnych oraz studiach podyplomowych, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o VAT.
Pytanie
Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Uniwersytetowi ... w ... przysługuje obniżenie kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego od zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem, zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (publikacja Dz. U. z 2016 r. poz. 710 z późn. zm.) podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wyłącznie w zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Projekt oraz uzyskane efekty wiązać się będą z:
1.przychodem niepodlegającym opodatkowaniu w postaci zwiększonej subwencji (zajęcia dydaktyczne na studiach stacjonarnych, ewaluacja naukowa, publikacje, wykazanie wydatków w kategorii B+R),
2.przychodem opodatkowanym stawką „ZWʺ (prezentowanie wyników projektu na odpłatnych zajęciach dydaktycznych w ramach studiów niestacjonarnych i studiów podyplomowych oraz konferencjach naukowych).
Reasumując, podatnikowi nie przysługuje prawo do obniżenia kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego, wykazanego w dokumentach zakupu towarów i usług, dokonanych w związku z realizacją tego projektu zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wyłącznie w zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które Państwa Uniwersytet przedstawił we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że:
W przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z opisu sprawy wynika, że w okresie ... – ... Państwa Uniwersytet będzie realizował projekt pn. „...ʺ.Głównym celem zaplanowanego do realizacji projektu jest stworzenie warunków do wdrożenia Priorytetowych Ram Działań dla sieci Natura 2000 w Polsce na 100% siedlisk przyrodniczych objętych projektem w obszarach siedliskowych Natura 2000 i wyznaczonych obszarach Zielonej Infrastruktury. Wydatki związane z projektem udokumentowane będą fakturami VAT wystawionymi na Uniwersytet ... im. ... w ..., będący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ jak Państwo wskazali, projekt nie zakłada komercjalizacji opodatkowanej podatkiem VAT, a towary i usługi nabyte do realizacji zadań będą służyły do czynności niepodlegających opodatkowaniu oraz czynności zwolnionych od podatku. Zatem, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z realizacją ww. projektu. Z tego tytułu nie będzie Państwu przysługiwało również prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
Reasumując, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „...”, ponieważ towary i usługi nabyte do realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwa Uniwersytet przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie wydania interpretacji.
Tutejszy Organ zauważa, że publikator ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług wskazany przez Państwa Uniwersytet, tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 710 z późn. zm., jest nieaktualny. Obecnie tekst jednolity ww. ustawy opublikowany został w Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: sytuacja Państwa Uniwersytetu będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right