Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.1193.2022.2.MR

Wydatki poniesione przez spółkę jawną na roboty budowlane będą uprawniały Państwa do odliczenia w 2022 r. od podstawy opodatkowania 50% wydatków poniesionych w roku podatkowym na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkowym dworku w (…) zgodnie z art. 26hb ustawy o PIT proporcjonalnie do Państwa udziału w zyskach tej spółki.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wspólny wniosek z 16 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości skorzystania z ulgi na zabytki. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 3 lutego 2023 r. (wpływ 7 lutego 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem

1)Zainteresowany będący stroną postępowania:

Pan S.P.

2)Zainteresowana niebędąca stroną postępowania:

Pani A.P.

Opis stanu faktycznego

Aktem notarialnym w dniu 25 czerwca 2020 r. zakupili Państwo jako małżeństwo A.P. i S.P. na zasadzie majątkowej wspólności małżeńskiej nieruchomości położone w (…) o pow. (…) ha. Na nieruchomości tej znajduje się zrujnowany dwór wraz z okalającym go starodrzewiem, który decyzją Wojewódzkiego Konserwatora (…) w dniu 6 maja 1976 r. wpisano do rejestru zabytków.

W dniu 30 października 2020 r. S.P. (mąż), A.P. (żona) i K.P. (syn) zawiązali Spółkę Jawną pod firmą „(…).”. Udziały w zyskach spółki wynoszą: S.P. -45%, A.P. -45 %, K.P. - 10%. Spółka została wpisana do KRS i prowadzi działalność gospodarczą, będąc podatnikiem VAT. Państwo jako wspólnicy rozliczają zyski uzyskane w spółce na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów prowadzonej dla Spółki.

W dniu 1 czerwca 2021 r. Państwo - właściciele nieruchomości z zespołem parkowo-dworskim jako wynajmujący - zawarli umowę dzierżawy ww. nieruchomości na 10 lat ze Spółką Jawną „(…)" (dzierżawcą).

W dniu 24 czerwca 2021 r. Starosta Powiatu (…) zatwierdził projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany i udzielił pozwolenia na budowę (przebudowę, remont) dla „(…)" Spółka Jawna obiektu hotelowo-restauracyjnego na przedmiotowej nieruchomości, w oparciu o pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac restauratorskich przy zabytkowym dworku.

W 2022 r. Spółka Jawna „(…)" ponosi nakłady inwestycyjne dokumentowane fakturami VAT na zabytkowy dworek. Nakłady te w kosztach rozliczane będą po oddaniu obiektu do użytkowania poprzez odpisy amortyzacyjne.

Uzupełnienie opisu stanu faktycznego

Wskazane w opisie sprawy „nakłady inwestycyjne” nie są pracami konserwatorskimi czy też restauratorskimi w rozumieniu art. 3 pkt 6 i 7 ustawy. Te nakłady inwestycyjne obejmują swoim zakresem roboty budowlane podejmowane przy zabytku i w jego otoczeniu - art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Zgodnie z decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zabytkiem nieruchomym nie jest cała zakupiona nieruchomość. Taki zabytek, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1 lit. c) ustawy, stanowi natomiast budynek dawnego (zrujnowanego obecnie) dworu wraz ze starodrzewiem. Konserwator zabytków zezwolił na realizację zadania przy budynku dawnego dworu oraz w jego otoczeniu.

Wydatki objęte wnioskiem:

nie zostaną odliczone przez Państwa od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym,

nie zostaną odliczone w ramach innych ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej,

nie zostaną sfinansowane, dofinansowane lub zwrócone Państwu w jakiejkolwiek formie,

nie wykraczają poza zakres prac i robót określonych w pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora zabytków.

W momencie ponoszenia tych wydatków w 2022 r. Spółka posiadała na piśmie pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie robót budowlanych na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków. Pozwolenie to zostało wydane w dniu 5 maja 2021 r.

Roboty budowlane, o których mowa w art. 3 pkt 8 cyt. ustawy w 2023 roku prowadzone będą w oparciu o ww. pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, a po poniesieniu tych wydatków Spółka uzyska stosowne zaświadczenie tego organu.

Prace budowlane nie zakończą się w 2022 r. Przewidywany termin zakończenia robót – rok 2024.

Wszystkie wydatki wyżej opisane udokumentowane zostały i będą dokumentowane fakturami wystawionymi przez podatników podatku od towarów i usług niekorzystających ze zwolnienia od tego podatku. Faktury wystawione są i będą na spółkę osobową pod Firmą (…) - wspólnicy S.P. (45% udziału w zyskach), A.P. (45%) i K.P. (10%).

Pytanie

Czy będąc podatnikiem podatku dochodowego „liniowego” (art. 30c ustawy z dnia 26 lipca 1991 r.) z tytułu osiągania dochodów (zysków) z prowadzenia działalności gospodarczej w ramach Spółki Jawnej, mają Państwo prawo do odliczenia od podstawy obliczenia podatku w zeznaniu podatkowym za 2022 rok 50% wydatków poniesionych na prace konserwatorskie, restauracyjne i budowlane przy zabytkowym dworku w (…) (art. 26hb ustawy z dnia 26 lipca 1991 r.)?

Państwa stanowisko w sprawie

Spółka jawna osób fizycznych nie jest podatnikiem podatku dochodowego. Podatnikami podatku dochodowego są wyłącznie poszczególni wspólnicy spółki, płacąc podatek dochodowy od osób fizycznych. Dochody te zalicza się do dochodów z działalności gospodarczej wspólników. Każdy ze wspólników zeznaje dochody w spółce jawnej w proporcji do przysługującego mu udziału w zysku.

Państwo jako wspólnicy Spółki Jawnej - osoby fizyczne - ustalają zobowiązania podatkowe w oparciu o przychody, koszty i zyski uzyskane w Spółce Jawnej. Na podstawie ustawy ustalającej od 2022 r. „prawo do ulgi na zabytki"- art. 26hb - i mając 45% udział w zysku Spółki Jawnej „(…)” mają Państwo prawo do zastosowania 50% ulgi (w proporcji do udziału) w związku z wydatkami ponoszonymi na renowację i rozbudowę dworku w (…) w stanie faktycznym przedstawionym powyżej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy wskazać, że na gruncie przepisów podatkowych spółka jawna może być podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (art. 1 ust. 3 pkt 1a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587) bądź też podmiotem transparentnym podatkowo. Wówczas opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają dochody poszczególnych wspólników tej spółki.

Z opisu sprawy wynika, że spółka jawna, której są Państwo wspólnikami jest spółką niebędąca osobą prawną (art. 5a pkt 26 w zw. z art. 5a pkt 28 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.). Nie jest zatem podatnikiem podatków dochodowych, a dochody tej spółki nie stanowią odrębnego przedmiotu opodatkowania. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają zatem Państwa dochody, jako wspólników tej spółki na zasadach wynikających z art. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:

Przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe.

Z art. 8 ust. 2 ww. ustawy wynika, że:

Zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do:

1)rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów i strat;

2)ulg podatkowych związanych z prowadzoną działalnością w formie spółki niebędącej osobą prawną.

W konsekwencji ulgi podatkowe związane z prowadzoną działalnością w formie spółki niebędącej osobą prawną powinni Państwo rozliczać proporcjonalnie do Państwa udziału w zysku spółki jawnej.

Zgodnie z art. 26hb ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Podatnik może odliczyć od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1 lub art. 30c ust. 2, wydatki:

1)poniesione w roku podatkowym na wpłaty na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni mieszkaniowej utworzony, zgodnie z odrębnymi przepisami, dla zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków lub znajdującego się w ewidencji zabytków;

2)poniesione w roku podatkowym na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane w zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w ewidencji zabytków;

3)na odpłatne nabycie zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków lub udziału w takim zabytku, pod warunkiem że podatnik na nabytą nieruchomość poniósł wydatek, o którym mowa w pkt 2.

W myśl ust. 2 pkt 2:

Odliczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, przysługuje podatnikowi, jeżeli w momencie poniesienia wydatku podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem zabytku nieruchomego, o którym mowa w tym przepisie, oraz posiada sporządzone na piśmie:

a)pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich, prac restauratorskich lub robót budowlanych – w przypadku zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków,

b)zalecenia konserwatorskie – w przypadku zabytku nieruchomego znajdującego się w wojewódzkiej lub gminnej ewidencji zabytków.

Zgodnie z ust. 2 tego artykułu:

Odliczenie, o którym mowa w:

1) ust. 1 pkt 1, przysługuje podatnikowi, jeżeli w momencie poniesienia wydatku jest właścicielem lub współwłaścicielem zabytku nieruchomego;

2) ust. 1 pkt 2, przysługuje podatnikowi, jeżeli w momencie poniesienia wydatku podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem zabytku nieruchomego, o którym mowa w tym przepisie, oraz posiada sporządzone na piśmie:

a) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich, prac restauratorskich lub robót budowlanych – w przypadku zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków,

b) zalecenia konserwatorskie – w przypadku zabytku nieruchomego znajdującego się w wojewódzkiej lub gminnej ewidencji zabytków;

3) ust. 1 pkt 3, przysługuje podatnikowi, jeżeli w momencie dokonywania odliczenia podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem nieruchomości, o której mowa w tym przepisie.

Stosownie do ust. 3:

Za datę poniesienia wydatków z tytułów określonych w:

1) ust. 1 pkt 1 uznaje się dzień zapłaty należności;

2) ust. 1 pkt 2 uznaje się dzień wystawienia faktury;

3) ust. 1 pkt 3 uznaje się dzień nabycia własności.

Jak stanowi ust. 4:

Odliczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, nie mogą przekroczyć 50% wydatków udokumentowanych:

1) dowodem wpłaty na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni mieszkaniowej lub zaświadczeniem o wysokości wpłat w roku podatkowym wystawionym przez wspólnotę mieszkaniową lub spółdzielnię mieszkaniową;

2) fakturą wystawioną przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku, powiększonych o kwotę podatku od towarów i usług, o ile podatek ten nie został odliczony na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z ust. 7 pkt 1:

Odliczenia wydatków, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono te wydatki.

Stosownie do ust. 8:

Kwota odliczenia nieznajdująca pokrycia w rocznym dochodzie podatnika podlega odliczeniu w kolejnych latach, nie dłużej jednak niż przez sześć lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym dokonano odliczenia.

W myśl ust. 9:

Odliczeniu nie podlegają wydatki w części, w jakiej:

1)zostały odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym;

2)zostały uwzględnione przez podatnika w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej;

3)wykraczają poza zakres prac i robót określonych w pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora zabytków lub zaleceniach konserwatorskich;

4)zostały sfinansowane, dofinansowane lub zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

Jak stanowi ust. 10:

Podatnik, który po roku, w którym dokonał odliczeń, otrzymał zwrot odliczonych wydatków, jest obowiązany doliczyć odpowiednio kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym otrzymał ten zwrot.

Zgodnie z art. 26hb ust. 12 przedmiotowej ustawy:

Ilekroć w ust. 1-11 jest mowa o:

1) powierzchni użytkowej – oznacza to powierzchnię, o której mowa w art. 16 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz.U. z 2021 r. poz. 1043);

2) pracach konserwatorskich – oznacza to prace konserwatorskie w rozumieniu art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

3) pracach restauratorskich – oznacza to prace restauratorskie w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

4) robotach budowlanych – oznacza to roboty budowlane w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

5) zabytku nieruchomym – oznacza to zabytek nieruchomy, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1 lit. c-e ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

Uwzględniając powyższe stwierdzić należy, że ulga jest skierowana do podatników, którzy płacą podatek według skali podatkowej, podatek liniowy lub ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Mogą z niej skorzystać podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych będący właścicielami lub współwłaścicielami zabytków nieruchomych, którzy ponieśli wydatki na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane w zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w ewidencji zabytków.

Ulga polega na odliczeniu od podstawy opodatkowania 50% kwoty poniesionych wydatków na wpłaty na fundusz remontowy oraz na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane dotyczące zabytku (wpisanego do rejestru zabytków lub znajdującego się w ewidencji zabytków).

W przypadku wydatków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane podatnik musi:

być właścicielem lub współwłaścicielem zabytku nieruchomego w momencie ponoszenia wydatku,

posiadać sporządzone na piśmie pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie tych prac, w przypadku zabytku nieruchomego wpisanego do rejestru zabytków,

posiadać sporządzone na piśmie zalecenia konserwatorskie, w przypadku zabytku nieruchomego znajdującego się w wojewódzkiej lub gminnej ewidencji zabytków,

posiadać fakturę wystawioną przez podatnika podatku VAT niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.

Podatnik nie może skorzystać z ulgi, jeżeli:

dokonał już odliczenia w ramach ulgi tych samych wydatków w innym zeznaniu podatkowym składanym za rok, w którym poniósł wydatek na zabytek,

odliczył poniesione wydatki w ramach innej ulgi,

wydatki zostały mu w jakikolwiek sposób zwrócone,

wydatki wykraczają poza zakres prac i robót określonych w pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora zabytków lub zaleceniach konserwatorskich.

Podmiot, który poniesie wydatki na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane w zabytku nieruchomym, może odliczyć 50% tych wydatków od podstawy opodatkowania, z tytułu ulgi na zabytki. Musi jednak spełnić wszystkie warunki przedstawione powyżej dające możliwość skorzystania z tej ulgi. W tym musi posiadać fakturę wystawioną przez podatnika podatku VAT niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.

Z treści wniosku wynika, że jesteście Państwo wspólnikami Spółki Jawnej pod firmą „(…)”. W dniu 25 czerwca 2020 r. zakupili Państwo nieruchomość na której znajduje się zrujnowany dwór wraz ze starodrzewiem, wpisany do rejestru zabytków. W dniu 1 czerwca 2021 r. zawarli Państwo umowę dzierżawy ww. nieruchomości na 10 lat ze Spółką Jawną „(…)" (dzierżawcą). Spółka posiadała w 2022 roku pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie robót budowlanych. Poniesione wydatki zostały udokumentowane fakturami wystawionymi przez podatników podatku od towarów i usług niekorzystających ze zwolnienia od tego podatku. Faktury wystawione są i będą na spółkę osobową pod firmą (…).

Zatem, wydatki poniesione przez spółkę jawną na roboty budowlane będą uprawniały Państwa do odliczenia w 2022 r. od podstawy opodatkowania 50% wydatków poniesionych w roku podatkowym na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkowym dworku w (…) zgodnie z art. 26hb ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych proporcjonalnie do Państwa udziału w zyskach tej spółki.

Nadmienić należy, że kwota odliczenia nie może przekroczyć 50% wydatków udokumentowanych fakturami wystawionymi przez podatnika podatku VAT niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.

Ponadto, w świetle art. 26hb ust. 8, gdy kwota odliczenia nie znajdzie pokrycia w Państwa rocznym dochodzie za 2022 r., będą ją Państwo mogli odliczyć w kolejnych latach, jednak nie dłużej niż przez 6 lat licząc od końca roku podatkowego, w którym dokonano odliczenia po raz pierwszy.

Stanowisko Państwa jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przez Państwa przedstawionego i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Zainteresowany będący stroną postępowania – art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej ma prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00