Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.851.2022.1.SG

Czy otrzymane przez Spółkę Oprocentowanie zwrotu Nadpłaty z tytułu zaległości podatkowych w podatku dochodowym od osób prawnych za lata 2015 i 2016 jest objęte zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 grudnia 2022 r. za pośrednictwem platformy ePUAP wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czyotrzymane przez Spółkę Oprocentowanie zwrotu Nadpłaty z tytułu zaległości podatkowych w podatku dochodowym od osób prawnych za lata 2015 i 2016 jest objęte zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest wiodącym (…) należącym do Grupy, która działa w różnych gałęziach (…).

W wyniku pozytywnych rozstrzygnięć w zakresie postępowań podatkowych prowadzonych wobec Spółki przez Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego (…), Spółka otrzymała z (…) Urzędu Skarbowego zwrot trzech kategorii środków pieniężnych, tj. :

 1. zwrot nienależnie zapłaconych przez Spółkę zaległości podatkowych w podatku dochodowym od osób prawnych za lata 2015 i 2016 wynikających z uchylonych decyzji I instancji („Nadpłata”),

 2. odsetki zapłacone od ww. zaległości podatkowej w CIT („Odsetki”) oraz

 3. oprocentowanie nadpłat w rozumieniu art. 78 Ordynacji podatkowej („Oprocentowanie”).

Wnioskodawca otrzymał zwrot nadpłaty podatku CIT za ww. lata wraz z Oprocentowaniem w dniu 8 czerwca 2022 r. za rok 2015, w kwocie 2 709 238,00 zł, w tym 158 693,00 zł jako Oprocentowanie zwrotu oraz w dniu 9 czerwca 2022 r. za rok 2016 w kwocie 3 871 758,00 zł, w tym 212 204,00 zł jako Oprocentowanie zwrotu.

Spółka powzięła wątpliwość czy otrzymane przez Spółkę Oprocentowanie zwrotu Nadpłaty z tytułu zaległości podatkowych w podatku dochodowym od osób prawnych za lata 2015 i 2016 jest objęte zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT.

Pytanie

Czy otrzymane przez Spółkę Oprocentowanie zwrotu Nadpłaty z tytułu zaległości podatkowych w podatku dochodowym od osób prawnych za lata 2015 i 2016 jest objęte zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, otrzymane przez Spółkę Oprocentowanie zwrotu nadpłaty z tytułu nienależnie uiszczonej zaległości podatkowej w CIT za lata 2015-2016 nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem CIT. Kwota otrzymanego Oprocentowania – zdaniem Wnioskodawcy - została objęta zwolnieniem z opodatkowania zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy CIT, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów.

Należy zauważyć, że ustawodawca nie wprowadził do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ogólnej definicji przychodu. W art. 12 ust. 1 ustawy CIT, wskazane zostały jedynie przykładowe przysporzenia zaliczane do tej kategorii.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Z kolei, w przepisie art. 12 ust. 4 ustawy CIT zawarty został zamknięty katalog przysporzeń neutralnych podatkowo z perspektywy CIT.

Stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 6 ustawy CIT do przychodów nie zalicza się zwróconych, umorzonych lub zaniechanychpodatków i opłat stanowiących dochody budżetu państwa albo budżetów jednostek samorządu terytorialnego, niezaliczonych do kosztów uzyskania przychodów. Przepis ten stanowi więc, że zwrócone, umorzone lub zaniechane podatki i opłaty - co do zasady - nie stanowią przychodu podlegającego opodatkowaniu CIT, a więc nie powinny podlegać opodatkowaniu.

Jednocześnie zaznaczyć należy, że stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT, do przychodów nie zalicza się odsetek otrzymanych w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych i innych należności budżetowych, a także oprocentowania zwrotu różnicy podatku od towarów i usług, w rozumieniu odrębnych przepisów.

W kontekście powyższych regulacji, pojawia się wątpliwość czy dyspozycją ww. przepisu objęte są oprocentowania nadpłat.

Zasady wypłaty oprocentowania od nadpłaconych lub nienależnie wpłaconych podatków reguluje art. 78 ustawy Ordynacji podatkowej.

Zgodnie z art. 78 § 3 pkt 1 Ordynacji Podatkowej oprocentowanie przysługuje w przypadkach przewidzianych w art. 77 § 1 pkt 1 i 3 - od dnia powstania nadpłaty, a jeżeli organ podatkowy nie przyczynił się do powstania przesłanki zmiany lub uchylenia decyzji, a nadpłata nie została zwrócona w terminie - od dnia wydania decyzji o zmianie lub uchyleniu decyzji.

Tym samym, „oprocentowanie nadpłaty” to forma zrekompensowania podatnikowi i innym podmiotom uprawnionym do otrzymania zwrotu nadpłaty dysponowania przez wierzyciela podatkowego nieprzysługującymi mu środkami finansowymi. Z kolei, w myśl art. 53 § 1 Ordynacji podatkowej, od zaległości podatkowych zasadniczo naliczane są odsetki za zwłokę.

Z kolei, - „odsetki od zaległości podatkowych” służą natomiast rekompensowaniu Skarbowi Państwa lub jednostce samorządu terytorialnego ubytku dochodów, które nie trafiły do budżetu w ustawowym terminie.

Podsumowując powyższe, choć przedstawione powyżej instytucje są do siebie zbliżone (stawka oprocentowania jest taka sama jak stawka odsetek za zwłokę w sumie określonej na podstawie art. 56 § 1 Ordynacji podatkowej), istotną różnicą jest fakt, iż instytucja „oprocentowania nadpłaty” jest skierowana do podatników, natomiast „odsetek za zaległości podatkowe” - do Skarbu Państwa lub JST.

Przechodząc do wykładni przepisu art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o CIT i odpowiedzi na pytanie czy „oprocentowanie nadpłaty podatku” w świetle omawianej regulacji nie będzie stanowiło przychodu podatkowego, zaznaczyć trzeba, iż z pewnością istnieją argumenty za powyższym, w tym m.in.:

 - zawarcie tożsamego stanowiska w interpretacjach prawa podatkowego, np. w:

- interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 25 listopada 2009 r., Znak: ILPB3/423-738/09-2/MC, w której uznano, iż „(...) na podstawie wyżej cytowanego przepisu art. 12 ust. 4 pkt 6a i 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odsetki za zwłokę zwrócone w związku ze stwierdzoną nadpłatą oraz otrzymane od tej nadpłaty oprocentowanie - nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu. Zatem, zdaniem Spółki, oprocentowanie wyliczone od dnia przelania środków finansowych (na podstawie Decyzji) na konto Urzędu do dnia ich zwrotu na konto Spółki (po uchyleniu Decyzji przez SKO) nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe. Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy”;

- interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 21 kwietnia 2008 r., Znak: ITPB3/423-35/08/MK, w której wskazano, że „(...) Odnosząc się do możliwości uzyskania ewentualnej kwoty odsetek w związku ze zwrotem nadpłaty, wskazać należy, że zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do przychodów nie zalicza się odsetek otrzymanych w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych i innych należności budżetowych, a także oprocentowania zwrotu różnicy podatku od towarów i usług, w rozumieniu odrębnych przepisów. Zatem, ewentualnie otrzymane odsetki (użyto stwierdzenia „odsetki”, jednak stan faktyczny dotyczył „oprocentowania nadpłaty w rozumieniu art. 78 Ordynacji podatkowej - dopisek własny) w związku ze zwrotem nadpłaty z tytułu uiszczonego podatku od nieruchomości nie będą stanowić przychodu”;

- interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 21 grudnia 2007 r., Znak: IBPB3/423-160/07/JD, w ramach której uznano, że „(...) zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do przychodów nie zalicza się odsetek otrzymanych w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych i innych należności budżetowych, a także oprocentowania zwroturóżnicy podatku od towarów i usług, w rozumieniu odrębnych przepisów. Zwrócona nadpłata podatku od nieruchomości w części nie stanowiącej przychodu w myśl art. 12 ust. 4 pkt 6 ustawy (ad. 1), podobnie jak odsetki za zwłokę zapłacone wraz z należną zaległością podatkową, a także oprocentowanie nadpłaty nie stanowią przychodu (art. 12 ust. 4 pkt 7 ww. ustawy)”;

- interpretacji indywidualnej Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z 3 marca 2006 r., Znak: 1471/DPD2/423/161/05/JB, w której uznano, iż „(...) z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka otrzymała oprocentowanie od nadpłaty podatku dochodowego od osób prawnych za 1998 rok. W świetle powyższego, na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych kwota otrzymanych odsetek od nadpłaconych zobowiązań podatkowych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu”;

- uznanie, iż ze zwrotem nadpłaty wiąże się zasadniczo naliczenie oprocentowania nadpłaty, a nie odsetek, co wynika z przedstawionej wcześniej różnicy między tymi instytucjami, przez co omawiany przepis można rozumieć w ten sposób, że nie chodzi w nim o odsetki za zwłokę, zapłacone wcześniej przez podatnika, które są „zwracane”, bo okazały się nienależne, tylko właśnie o oprocentowanie nadpłaty, które powiązane jest ze zwrotem nadpłaty (takie odsetki za zwłokę także nie będą stanowiły przychodu podatkowego, tyle tylko, że na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o CIT, tj. jako „inne wydatki” niezaliczone do kosztów podatkowych, a nie stanowią one kosztów podatkowych na mocy art. 16 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT);

- używanie przez organy podatkowe pojęcia „odsetek od nadpłaty” zamiennie z pojęciem „oprocentowania nadpłaty”, tak jak w przypadku dwóch z przytoczonych powyżej interpretacji indywidualnych, co mogłoby świadczyć o tym, że przepis ten odnosi się do „oprocentowania nadpłaty” („odsetek od nadpłaty”), a nie „odsetek za zwłokę”;

- akceptacja omawianego poglądu w doktrynie prawa podatkowego, gdzie podnosi się przykładowo, iż:

- „(...) w komentowanym przepisie chodzi jednak o dodatkowe odsetki, które otrzymuje podatnik z tytułu niezwróconej w terminie nadpłaty podatku. W piśmie Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego na ten temat czytamy: „Otrzymane przez podatnika odsetki z tytułu oprocentowania nadpłaty podatku nie stanowią przychodu do opodatkowania podatkiem CIT” (por. P. Małecki, M. Mazurkiewicz (w:) P. Małecki, M. Mazurkiewicz, CIT. Podatki i rachunkowość. Komentarz. Tom I. Art. 1-14a, wyd. XIII, Warszawa 2022, art. 12);

- „Odsetki z tytułu oprocentowania nadpłaconych zobowiązań podatkowych nie są zaliczane do przychodów podatnika otrzymującego zwrot takiej nadpłaty” (por. A. Mariański (w:) A. Krajewska, A. Nowak-Piechota, M. Wilk, J. Żurawiński, A. Mariański, Podatek dochodowy od osób prawnych. Komentarz, wyd. IV, Warszawa 2016, art. 12);

- „w przepisie tym chodzi nie o „zwrócone” odsetki za zwłokę zapłacone wcześniej przez podatnika, a które okazały się nienależne, ale o odsetki otrzymane przez podatnika w związku ze zwrotem nadpłaty przez organ podatkowy w przypadkach określonych w art. 78 o.p. (a także oprocentowanie zwrotu różnicy podatku od towarów i usług). Nie oznacza to jednak, że ewentualne odsetki za zwłokę, zapłacone przez podatnika na rzecz organów podatkowych w związku z nieuiszczeniem w terminie zobowiązania podatkowego, które to odsetki zostaną mu zwrócone jako zapłacone niesłusznie, będą stanowić przychód podatkowy. Takie odsetki także nie będą stanowiły przychodu podatkowego, tyle tylko, że na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 6a (jako „inne wydatki” niezaliczone do kosztów podatkowych, a nie stanowią one kosztów podatkowych na mocy art. 16 ust. 1 pkt 21)” (por. M. Pogoński (w:) Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych. Komentarz, Warszawa 2014, art. 12);

- „Artykuł 12 ust. 4 pkt 7 PDOPrU wyłącza z przychodów odsetki otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaconych należności budżetowych - w tym od zobowiązań podatkowych. W przepisie tym chodzi przede wszystkim o oprocentowanie nadpłat, o którym mowa w art. 78 OrdPU. Przepis dotyczy niewątpliwie odsetek od nadpłaconych zobowiązań podatkowych, opłat oraz niepodatkowych należności budżetu państwa oraz budżetu jednostek samorządu terytorialnego” (por. A. Obońska, Podatek dochodowy od osób prawnych. Komentarz, C.H. Beck, Warszawa 2014, art. 12);

- zawarcie w ustawie o PIT analogicznej regulacji (w formie zwolnienia), w której sprecyzowano, iż odnosi się ona również do „oprocentowania nadpłaty”, a konkretnie przepisu o następującej treści wolne od podatku dochodowego jest oprocentowanie otrzymane w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych i innych należności budżetowych, a także oprocentowanie zwrotu różnicy podatku od towarów i usług, w rozumieniu odrębnych przepisów (por. art. 21 ust. 1 pkt 111 ustawy o PIT) - powyższe świadczy o tym, iż w dyspozycjiprzedmiotowego przepisu zawartego w ustawie o PIT zawarto również „oprocentowanie nadpłaty podatku”, co przez analogię można by próbować odnieść również do niemalże takiej samej regulacji z ustawy o CIT.

W konsekwencji, Spółka stoi na stanowisku, że otrzymane Oprocentowanie, czyli odsetki z tytułu oprocentowania nadpłaty nie stanowią przychodu w rozumieniu art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Z powyższych względów Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości stanowiska przedstawionego we wniosku.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa CIT”):

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Należy zauważyć, że ustawodawca nie wprowadził do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ogólnej definicji przychodu. W art. 12 ust. 1 ustawy CIT, wskazane zostały jedynie przykładowe przysporzenia zaliczane do tej kategorii.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy CIT:

Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Przychodem jest więc każda wartość wchodząca do majątku podatnika, powiększająca jego aktywa, o ile nie została wyłączona z przychodów podatkowych, na podstawie art. 12 ust. 4 ustawy CIT. W przepisie tym wskazany został enumeratywny katalog przychodów wyłączonych spod opodatkowania.

Stosownie do art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT:

Do przychodów nie zalicza się odsetek otrzymanych w związku ze zwrotem nadpłaconych zobowiązań podatkowych i innych należności budżetowych, a także oprocentowania zwrotu różnicy podatku od towarów i usług, w rozumieniu odrębnych przepisów.

Zasady wypłaty oprocentowania od nadpłaconych lub nienależnie wpłaconych podatków reguluje art. 78 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Zgodnie z ogólną zasadą wyrażoną w art. 78 § 1 Ordynacji podatkowej:

Nadpłaty podlegają oprocentowaniu w wysokości równej wysokości odsetek za zwłokę, o których mowa w art. 56 § 1, pobieranych od zaległości podatkowych.

Natomiast zgodnie z art. 78 § § 3 pkt 1 Ordynacji podatkowej:

Oprocentowanie przysługuje w przypadkach przewidzianych w art. 77 § 1 pkt 1 i 3 - od dnia powstania nadpłaty, a jeżeli organ podatkowy nie przyczynił się do powstania przesłanki zmiany lub uchylenia decyzji, a nadpłata nie została zwrócona w terminie - od dnia wydania decyzji o zmianie lub uchyleniu decyzji.

Z kolei w myśl art. 77 § 1 pkt 1 i 3 Ordynacji podatkowej:

Nadpłata podlega zwrotowi w terminie:

1) 30 dni od dnia wydania nowej decyzji - jeżeli nadpłata powstała w związku z uchyleniem albo stwierdzeniem nieważności decyzji;

3) 30 dni od dnia wydania decyzji o zmianie, uchyleniu albo stwierdzeniu nieważności decyzji - jeżeli w związku z uchyleniem albo stwierdzeniem nieważności decyzji nie wystąpi obowiązek wydania nowej decyzji.

W doktrynie i orzecznictwie wskazuje się, że instytucja oprocentowania jest formą zrekompensowania podatnikowi i innym podmiotom uprawnionym do otrzymania zwrotu nadpłaty dysponowania przez wierzyciela podatkowego nieprzysługującymi mu środkami finansowymi. Oprocentowanie nadpłaty naliczane jest z mocy prawa.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka otrzymała oprocentowanie od nadpłaty podatku dochodowego od osób prawnych za lata 2015 i 2016.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii ustalenia, czy otrzymane przez Spółkę Oprocentowanie zwrotu Nadpłaty z tytułu zaległości podatkowych w podatku dochodowym od osób prawnych za lata 2015 i 2016 jest objęte zwolnieniem z opodatkowania CIT na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy CIT.

W świetle powyższego, otrzymane Oprocentowanie, czyli odsetki z tytułu oprocentowania nadpłaty, na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy sprowadzające się do twierdzenia, że otrzymane przez Spółkę Oprocentowanie zwrotu nadpłaty z tytułu nienależnie uiszczonej zaległości podatkowej w CIT za lata 2015-2016 nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem CIT należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych stwierdzić należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach innych podmiotów i nie wiążą tut. Organu w sprawie będącej przedmiotem wniosku.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).

Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00