Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.912.2022.5.MAP
Opodatkowanie przychodów z tytułu dzierżawy nieruchomości w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (pytanie Nr 2) jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 listopada 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m. in. opodatkowania przychodów z tytułu dzierżawy nieruchomości w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem, które wpłynęło 3 stycznia 2023 r.) oraz pismem z 17 stycznia 2023 r. (wpływ 17 stycznia 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Jest Pan polskim rezydentem podatkowym prowadzącym jednoosobową, pozarolniczą działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej od kwietnia 2003 r. Przedmiotem Pana działalności zgodnie z CEiDG jest świadczenie usług w zakresie szkoleń, sklasyfikowanych według Polskiej Klasyfikacji Działalności pod kodem 85.59.B. Jest Pan zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Poza prowadzoną pozarolniczą działalnością gospodarczą jest Pan współwłaścicielem gruntu rolnego o numerze księgi wieczystej …, nr działki …, położonej w miejscowości …, gmina …, powiat…, województwo …, o łącznej powierzchni 9,7041 ha. Przedmiotowy grunt stanowi współwłasność łączną małżonków. Przedmiotowe grunty nie zostały zaewidencjonowane w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w Pana działalności gospodarczej.
Wraz z małżonką zawarł Pan umowę dzierżawy ze Spółką z o.o. (dalej zwaną „dzierżawcą”), na podstawie której zobowiązany jest Pan oddać dzierżawcy nieruchomość do używania i pobierania z niej pożytków. Dzierżawca 12 sierpnia 2022 r. otrzymał decyzję Marszałka Województwa, w której orzeczono o udzieleniu koncesji dzierżawcy na wydobywanie złóż ... systemem odkrywkowym do 31 grudnia 2030 r.
Wysokość czynszu dzierżawy wynosi określoną kwotę za każdą wydobytą tonę. W związku z powyższym, wartość czynszu będzie przekraczała kwotę 200 000 zł rocznie. Planuje Pan samodzielnie opodatkować przychody z najmu i jako formę opodatkowania wybrać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
W uzupełnieniu wniosku, które wpłynęło 3 stycznia 2023 r. wskazał Pan, że zalicza przychody z dzierżawy wskazanej we wniosku nieruchomości do źródła przychodów z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze. Umowa dzierżawy została zawarta 9 marca 2020 r., ale zgodnie z jej postanowieniami jej wykonanie było uzależnione od pozyskania koncesji przez dzierżawcę i nastąpiło w drugim półroczu 2022 r. Pana żona nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie wynajmu i zarządzania nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi. Pana żona nie będzie wykorzystywać przedmiotowej nieruchomości w prowadzonej działalności gospodarczej.
Od 2022 r. ustawa o PIT nie przewiduje obowiązku składania oświadczenia o wyborze zryczałtowanej formy opodatkowania dla przychodów z najmu. Z ostrożności procesowej wskazał Pan jednakże, że wybór zryczałtowanej formy opodatkowania zostanie zmaterializowany w składanym zeznaniu rocznym PIT-28 za 2022 r. W terminie złożenia zeznania rocznego PIT-28 za 2022 r. złoży Pan oświadczenie o wyborze opodatkowania ryczałtem najmu całości przychodu z najmu przez Pana. Pana współmałżonka wyraża zgodę, aby przychody z dzierżawy wskazanej we wniosku nieruchomości stanowiącej współwłasność łączną małżonków były opodatkowane wyłącznie przez Pana.
Natomiast w uzupełnieniu wniosku z 17 stycznia 2023 r. doprecyzował Pan, że pierwszy przychód z tytułu dzierżawy wskazanej we wniosku nieruchomości osiągnął Pan za 2022 r. Oświadczenie o opodatkowaniu przez Pana całości przychodów z dzierżawy, o którym mowa w art. 12 ust. 6 ustawy o, nie zostało przez Pana złożone w terminie określonym w art. 12 ust. 7 ww. ustawy.Nie złożył Pan takiego oświadczenia w terminie określonym w art. 12 ust. 7 ustawy. Takie oświadczanie złoży Pan w terminie do 20 lutego 2023 r.
Pytania
1. Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego oddając w dzierżawę przedmiotową nieruchomość może Pan dokonać rozliczenia samodzielnie?
2. Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego oddając w dzierżawę przedmiotową nieruchomość może Pan wybrać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych jako formę opodatkowania?
3. Czy w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego dzierżawa przedmiotowej nieruchomości będzie podlegała VAT?
Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź na pytanie Nr 2 dotyczące zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Dodatkowo odrębne rozstrzygnięcie zostanie również wydane w zakresie pytania Nr 1 dotyczącego zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Natomiast w zakresie pytania Nr 3 dotyczącego podatku od towarów i usług zostało już wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Pana stanowisko w sprawie
Ad. 2.
Stosownie do przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „u.p.d.o.f.”) odrębnymi źródłami przychodów są określone w art. 10 ust. 1 pkt 3 i 6 u.p.d.o.f.:
- pozarolnicza działalność gospodarcza,
- najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.
W myśl art. 14 ust. 2 pkt 11 u.p.d.o.f., przychodem z działalności gospodarczej są przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z innych umów o podobnym charakterze, składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.
Pana zdaniem, w przedmiotowym zdarzeniu przyszłym, usługi dzierżawy pomiędzy Panem a dzierżawcą nie będą świadczone w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej, z uwagi na brak spełnienia łącznie wszystkich przesłanek zawartych w art. 5a pkt 6 u.p.d.o.f.
Pana zdaniem, zastosowanie w przedstawionym zdarzeniu przyszłym znajdzie art. 9a ust. 6 u.p.d.o.f., który stanowi, że dochody osiągane przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 u.p.d.o.f., są opodatkowane na zasadach określonych w ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1993 z późn. zm. - dalej jako „u.z.p.d.”).
W myśl art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) u.z.p.d. dla przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a u.z.p.d., stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%, a dla nadwyżki przychodów ponad 100 000 zł stawka wynosi 12,5%.
W świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego i przytoczonych powyżej przepisów uważa Pan, że przychody z dzierżawy przedmiotowej nieruchomości mogą zostać opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych ze względu na fakt, że umowa ta nie będzie zawarta w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 10 ust. 1 ww. ustawy:
Odrębnymi źródłami przychodów są określone w pkt 3 i pkt 6 tego przepisu:
- pozarolnicza działalność gospodarcza (pkt 3),
- najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą (pkt 6).
Zgodnie natomiast z art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe.
W myśl art. 8 ust. 3 ww. ustawy:
Zasady, o których mowa w ust. 1 i 2, mają również zastosowanie do małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, osiągających ze źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 przychody ze wspólnej własności, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy, chyba że złożą pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości dochodu osiągniętego z tego źródła przez jednego z nich.
Stosownie zaś do art. 8 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wybór zasady opodatkowania całości dochodu przez jednego z małżonków, wyrażony w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 3, obowiązuje przy zapłacie zaliczek przez cały rok podatkowy oraz przy składaniu zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty), chyba że w wyniku rozwodu albo orzeczenia przez sąd separacji nastąpił podział majątku wspólnego małżonków i przedmiot umowy przypadł temu z małżonków, na którym nie ciążył obowiązek zapłaty zaliczek i składania zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) z tego tytułu.
Zgodnie z treścią art. 9a ust. 6 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.:
Dochody osiągane przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 źródła przychodów ust. 1 pkt 6, są opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Zasady opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne uregulowane są w przepisach ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.).
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 2 ust. 1a ww. ustawy:
Osoby fizyczne osiągające przychody, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym, opłacają ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
W myśl art. 6 ust. 1a wskazanej ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułów, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tych tytułów stosuje się przepisy art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do art. 6 ust. 1b powyższej ustawy, do przychodów, o których mowa w ust. 1a, nie ma zastosowania przepis art. 8 ust. 1.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ww. ustawy:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł z tytułu przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym.
Z powyższego wynika, że od 1 stycznia 2022 r., zgodnie z art. 2 ust. 1a cyt. ustawy, przychody z tytułu:
•najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze oraz
•dzierżawy, poddzierżawy działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej
- które nie są uzyskiwane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, opodatkowuje się na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stosownie do art. 71 ust. 1 ustawy z 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw – Dz. U. poz. 2105 ze zm.:
Podatnicy osiągający w 2022 r. przychody ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy zmienianej w art. 1, mogą stosować zasady opodatkowania tych przychodów obowiązujące na dzień 31 grudnia 2021 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
Oznacza to, że od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r. podatnicy, którzy osiągają przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze (czyli z tzw. najmu/dzierżawy prywatnego), mogą stosować formy opodatkowania obowiązujące na 31 grudnia 2021 r.
Zatem zarówno przychody/dochody z najmu/dzierżawy prywatnego podatnika, który takie przychody/dochody osiągał do 31 grudnia 2021 r., jak i podatnika, który pierwszy taki przychód/dochód osiągnie od 1 stycznia 2022 r., mogą podlegać opodatkowaniu w 2022 r.: a) na zasadach ogólnych według skali podatkowej albo b) ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
Z opisu sprawy wynika, że przychody z dzierżawy wskazanej we wniosku nieruchomości zalicza Pan do źródła przychodów z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze. Planuje Pan samodzielnie opodatkować przychody z najmu i jako formę opodatkowania wybrać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Dodać należy, że zgodnie z art. 12 ust. 5 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Przychody z udziału w spółce w odniesieniu do każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku. W razie braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku są równe.
Z przepisu art. 12 ust. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Zasada, o której mowa w ust. 5, ma również zastosowanie do małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, osiągających przychody, o których mowa w art. 6 ust. 1a, chyba że złożą pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości przychodu przez jednego z nich.
Zgodnie z ust. 7 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 6, składa się właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym otrzymany został pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnięty został w grudniu roku podatkowego.
W myśl art. 693 § 1 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.):
Przez umowę dzierżawy wydzierżawiający zobowiązuje się oddać dzierżawcy rzecz do używania i pobierania pożytków przez czas oznaczony lub nieoznaczony, a dzierżawca zobowiązuje się płacić wydzierżawiającemu umówiony czynsz.
Podstawą generowania przychodów z tytułu dzierżawy po stronie wydzierżawiającego jest zatem zawarcie pomiędzy stronami stosownej umowy. Strony umowy określają w niej wysokość czynszu, przy czym – jak wynika z art. 693 § 2 Kodeksu cywilnego – czynsz można określić w pieniądzu lub świadczeniach innego rodzaju, a także w ułamkowej części pożytków.
Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika ponadto, że:
1.jest Pan współwłaścicielem gruntu rolnego objętego współwłasnością łączną małżonków;
2.przychody z dzierżawy wskazanej we wniosku nieruchomości zalicza Pan do źródła przychodów z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz innych umów o podobnym charakterze
3.przedmiotowe grunty nie zostały zaewidencjonowane w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w Pana działalności gospodarczej;
4.Pana żona nie będzie wykorzystywać przedmiotowej nieruchomości w prowadzonej działalności gospodarczej.
Mając na uwadze treść powyższych przepisów stwierdzić należy, że przychody osiągnięte przez Pana z tytułu dzierżawy nieruchomości rolnej, zakwalifikowane przez Pana do źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mogą zostać opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na zasadach określonych w art. 2 ust. 1a w zw. art. 6 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zatem, Pana stanowisko w kwestii, której dotyczy pytanie Nr 2 jest prawidłowe.
Jeżeli przychód (tj. czynsz dzierżawny) nie przekroczy kwoty 100 000 zł, wówczas ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wyniesie 8,5%. Natomiast po przekroczeniu tego limitu, odprowadzi Pan od nadwyżki ponad tę kwotę ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 12,5% przychodów, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zauważyć należy, że przychody małżonków, pomiędzy którymi istnieje wspólność majątkowa, z umowy dzierżawy, stanowią u każdego z nich przychód w wysokości równej połowie uzyskanego przez oboje małżonków przychodu z tego źródła, chyba że złożone zostanie oświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Niniejsza interpretacja indywidualna stanowi rozstrzygnięcie tylko i wyłącznie w zakresie sprawy objętej pytaniem Nr 2. A zatem, nie odnosi się do innych kwestii zawartych w opisie sprawy oraz we własnym stanowisku, które nie były przedmiotem tego pytania.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonaliśmy wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzamy postępowania dowodowego, lecz opieramy się jedynie na zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyzłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako: „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right