Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 8 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.750.2022.1.MKA
Nie będą Państwo mieli prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania pn.: „Przebudowa drogi gminnej w (...)”. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (...) (zwana dalej Gminą) jest to gmina miejsko-wiejska, zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.
Gmina zamierza złożyć wniosek o przyznanie pomocy na realizację zadania pod nazwą „Przebudowa drogi gminnej w (...)” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Celem niniejszej inwestycji jest przede wszystkim poprawa jakości dróg na obszarach wiejskich. Zostanie wykonana jezdnia dwukierunkowa wraz z dojazdami do posesji zlokalizowanymi bezpośrednio przy pasie drogowym. Realizacja zadania zlikwiduje bariery komunikacyjne i umożliwi dostęp do obiektów użyteczności publicznej, tj. m.in. do placówek oświatowych, placówek służby zdrowia, instytucji kultury dla ludności zamieszkującej obszar wiejski.
W ramach planowanej inwestycji zostanie:
‒przebudowana nawierzchnia drogi,
‒przebudowana sieć wodociągowa,
‒przebudowana sieć telekomunikacyjna oraz
‒wybudowana kanalizacja deszczowa.
W ramach przebudowy drogi, w miejscu istniejącej jezdni z brukowca, zostanie wykonana nowa nawierzchnia z kostki betonowej. Ponadto zostaną przebudowane zjazdy i dojścia do posesji oraz zostaną wybudowane miejsca postojowe dla samochodów osobowych.
Wody opadowe i roztopowe z projektowanych nawierzchni będą odprowadzane do projektowanej sieci kanalizacji deszczowej powierzchniowo za pomocą odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych w tereny zielone zlokalizowanych po obu stronach jezdni. W ramach sieci kanalizacji deszczowej zostaną wykonane przykanaliki wpustów deszczowych, studnie betonowe oraz wpusty uliczne betonowe z kratką żeliwną.
Sieć wodociągowa z uwagi na jej zły stan techniczny i kolizję z przebudowywaną drogą zostanie przebudowana. Sieć wodociągowa będzie dostarczać wodę do celów bytowo-gospodarczych oraz przeciwpożarowych dla działek zlokalizowanych w jej obrębie. Sieć wodociągową uzbrojono w nadziemne hydranty przeciwpożarowe oraz węzły wodociągowe. W kolizji z projektowaną przebudową drogi znajdują się kable ziemne sieci rozdzielczej i abonenckiej, będące własnością firmy telekomunikacyjnej. W celu usunięcia kolizji zostaną wybudowane nowe odcinki kabli na kolizyjnych odcinkach. Pod projektowanymi zjazdami kable zostaną zabezpieczone rurą RHDPEp110/6,3 mm, a istniejące kable pod drogą i zjazdami zostaną zabezpieczone rurami dwudzielnymi. Przebudowana infrastruktura telekomunikacyjna po zakończeniu prac i odbiorze technicznym zostanie przekazana wraz z kompletną dokumentacją dla firmy telekomunikacyjnej. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie działki drogi gminnej numer 1 oraz działki drogi powiatowej numer 2. Przedmiotowy teren znajduje się zatem w obrębie dróg publicznych. Wszystkie prace wykonywane w ramach danej inwestycji udokumentowane zostaną fakturami wystawionymi na Gminę (…).
Powstała w ramach inwestycji infrastruktura drogowa oraz sieć kanalizacji deszczowej grawitacyjnej będzie miała ogólnodostępny i niekomercyjny charakter. Dostęp do nich będzie bezpłatny i ogólnodostępny.
Sieć wodociągowa będzie przekazana przez Gminę do (…) Sp. z o.o. na podstawie nieodpłatnej umowy administrowania, bieżącego utrzymania i eksploatacji. W wyniku dokonanych inwestycji nastąpi poprawienie parametrów użytkowych sieci wodociągowej. Wykorzystane zostaną bowiem rury o większych średnicach wykonanych z materiałów nowszej generacji, dzięki czemu nastąpi poprawa jakości dostarczanej wody, przepływ wody będzie szybszy i bezawaryjny. Realizacja zadań z zakresu zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków należy do zadań własnych gminy wynikających z ustawy o samorządzie gminnym (art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym), z których gmina nie może zrezygnować. Spółka komunalna jest jedynym podmiotem świadczącym usługi wodnokanalizacyjne na terenie gminy. Gmina nie może świadczyć usług wodnokanalizacyjnych we własnym zakresie, gdyż nie jest na to przygotowana. Gmina nie ma odpowiednich środków, sprzętu i pracowników.
Gmina nie będzie wykorzystywała powstałej infrastruktury do celów zarobkowych, których efektem będzie dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Gmina nie będzie generowała podatku VAT należnego z wykorzystaniem powstałej infrastruktury i jednocześnie nie będzie dokonywała odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur kosztowych związanych z realizacją wymienionego zadania.
Pytanie
Czy Gminie (...) przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w wysokości wynikającej z wystawionych faktur dokumentujących poniesione nakłady na realizację zadania pn.: „Przebudowa drogi gminnej w (...)”, obejmującego swym zakresem prace branży drogowej (przebudowa nawierzchni drogi), branży sanitarnej (przebudowa sieci wodociągowej i budowa kanalizacji deszczowej) oraz branży telekomunikacyjnej (przebudowa kabli ziemnych sieci telekomunikacyjnej)?
Państwa stanowisko w sprawie
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a powołanej ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Zatem, aby skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego należy spełnić następujące warunki, a mianowicie:
‒odliczenie dokonywane jest przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku od towarów i usług oraz
‒towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, wykorzystywane są do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Zatem, nie ma możliwości dokonania odliczenia podatku od towarów i usług z faktur dokumentujących ponoszone wydatki na zakup towarów i usług, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych czyli w sytuacji, gdy służą czynnościom zwolnionym od podatku od towarów i usług lub czynnościom niepodlegającym podatkowi od towarów i usług.
Jak stanowi art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
W świetle powołanego wyżej przepisu, organ władzy publicznej uznawany jest za podatnika podatku od towarów i usług w przypadku wykonywania czynności innych niż te, które należą do jego zadań oraz w przypadku wykonywania czynności należących do jego zadań, ale mających charakter cywilnoprawny, tzn. realizowanych na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych. Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875) do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W szczególności Gmina realizuje zadania własne mające na celu zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Do zadań własnych Gminy należą m.in. sprawy utrzymania gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego oraz wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym).
Realizując planowaną inwestycję Gmina (…) wykonuje zatem zadania własne, polegające na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców. Wybudowana infrastruktura będzie udostępniana nieodpłatnie, zatem nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych. Nie będą zawierane odpłatne umowy cywilnoprawne, których następstwem będzie powstanie w Gminie zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług.
Realizując inwestycję, Gmina nie będzie zatem działała jako podatnik VAT, a efekty tej inwestycji nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.
Gminie nie przysługuje prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w wysokości wynikającej z faktur dokumentujących poniesione wydatki na realizację inwestycji pn.: „Przebudowa drogi gminnej w (…)”, ponieważ nie zostaną spełnione przesłanki (wynikające z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług) warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Wskazać należy również, że aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Według art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Na mocy art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
W świetle art. 6 ust. 1 tej ustawy:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Jak stanowi art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 cyt. ustawy:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego i wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.
Z opisu sprawy wynika, że planują Państwo realizację inwestycji pn.: „Przebudowa drogi gminnej w (...)”. Celem inwestycji jest poprawa jakości dróg na obszarach wiejskich. Realizacja zadania zlikwiduje bariery komunikacyjne i umożliwi dostęp do obiektów użyteczności publicznej dla ludności zamieszkującej teren wiejski. W ramach planowanej inwestycji zostanie przebudowana nawierzchnia drogi, sieć wodociągowa, sieć telekomunikacyjna oraz wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa.
W ramach przebudowy drogi, w miejscu istniejącej jezdni z brukowca, zostanie wykonana nowa nawierzchnia z kostki betonowej. Ponadto, zostaną przebudowane zjazdy i dojścia do posesji oraz zostaną wybudowane miejsca postojowe dla samochodów osobowych. W ramach sieci kanalizacji deszczowej zostaną wykonane przykanaliki wpustów deszczowych, studnie betonowe oraz wpusty uliczne betonowe z kratką żeliwną. Przebudowaną sieć wodociągową uzbrojono w nadziemne hydranty przeciwpożarowe oraz węzły wodociągowe. Będzie ona dostarczać wodę do celów bytowo-gospodarczych oraz przeciwpożarowych dla działek zlokalizowanych w jej obrębie. Sieć wodociągowa będzie przekazana przez Państwa do (...) Sp. z o.o. na podstawie nieodpłatnej umowy administrowania, bieżącego utrzymania i eksploatacji. W kolizji z projektowaną przebudową drogi znajdują się kable ziemne sieci rozdzielczej i abonenckiej, będące własnością firmy telekomunikacyjnej. Zostaną wybudowane nowe odcinki kabli na kolizyjnych częściach przebudowy. Kable, znajdujące się pod drogą i projektowanymi zjazdami zostaną odpowiednio zabezpieczone. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie działki drogi gminnej numer 1 oraz działki drogi powiatowej numer 2. Przedmiotowy teren znajduje się zatem w obrębie dróg publicznych.
We wniosku wskazali Państwo, że są zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Wszystkie prace wykonywane w ramach danej inwestycji udokumentowane zostaną fakturami wystawionymi na Państwa. Nie będą Państwo wykorzystywali powstałej infrastruktury do celów zarobkowych, których efektem będzie dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii ustalenia, czy Gminie będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych przez Państwa w związku z realizacją opisanego zadania.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku od towarów i usług w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. W analizowanej sprawie związek taki nie wystąpi. Powstała w ramach inwestycji cała infrastruktura drogowa oraz sieć kanalizacji deszczowej - jak wskazali Państwo we wniosku - będzie miała ogólnodostępny i niekomercyjny charakter, a dostęp do niej będzie bezpłatny. Nie będą Państwo wykorzystywali powstałej infrastruktury, tj. przebudowanej nawierzchni drogi, sieci wodociągowej, sieci telekomunikacyjnej oraz kanalizacji deszczowej do celów zarobkowych, których efektem będzie dochód podlegający opodatkowaniu podatkiem VAT.
Podsumowując, nie będą Państwo mieli prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją zadania pn.: „Przebudowa drogi gminnej w (...)”, obejmującego swym zakresem prace branży drogowej, branży sanitarnej oraz branży telekomunikacyjnej, gdyż nie zostanie spełniony jeden z warunków określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, jakim jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
Państwa stanowisko jest zatem prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji indywidualnej.
Należy podkreślić, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku zdarzeniem przyszłym. Ponoszą Państwo ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywiste zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji pokrywało się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Państwa w złożonym wniosku.
W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
‒Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
‒Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right