Porada
Jakie zasady umowy o odpowiedzialności materialnej z pracownikiem
PROBLEM
Jak wyglądają kwestie formalne odpowiedzialności materialnej pracowników zatrudnionych na stanowiskach magazynier, kierownik magazynu, specjalista ds. księgowości, prowadzący rozliczenia gotówkowe. Czy pracodawca jest zobowiązany w formie pisemnej poinformować pracownika o odpowiedzialności materialnej? Czy musi zawrzeć z pracownikiem umowę o odpowiedzialności materialnej? Czy w przypadku zawierania takiej umowy z kierownikiem magazynu niezbędnym jest protokół zdawczo-odbiorczy? Czy jeśli taka umowa nie została z pracownikiem zawarta lub nie został on pisemnie powiadomiony o odpowiedzialności materialnej wówczas taką odpowiedzialność egzekwuje się na podstawie Kodeksu pracy? Czy jest określona w przepisach konieczność zawierania takich umów?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right