Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 23-11-2024
Porada aktualna na dzień 23-11-2024
Data publikacji: 2023-01-11

Jakie zasady umowy o odpowiedzialności materialnej z pracownikiem

PROBLEM

Jak wyglądają kwestie formalne odpowiedzialności materialnej pracowników zatrudnionych na stanowiskach magazynier, kierownik magazynu, specjalista ds. księgowości, prowadzący rozliczenia gotówkowe. Czy pracodawca jest zobowiązany w formie pisemnej poinformować pracownika o odpowiedzialności materialnej? Czy musi zawrzeć z pracownikiem umowę o odpowiedzialności materialnej? Czy w przypadku zawierania takiej umowy z kierownikiem magazynu niezbędnym jest protokół zdawczo-odbiorczy? Czy jeśli taka umowa nie została z pracownikiem zawarta lub nie został on pisemnie powiadomiony o odpowiedzialności materialnej wówczas taką odpowiedzialność egzekwuje się na podstawie Kodeksu pracy? Czy jest określona w przepisach konieczność zawierania takich umów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00