Jak postąpić z decyzją o udzielonej uldze w podatku od nieruchomości przy spalonej hali, która ma być wykreślona z ewidencji gruntów i budynków
PROBLEM
W czerwcu 2022 r. w zakładzie produkcyjny spłonęła hala o pow. ok. 4000 m2. Podatnik złożył wniosek o odroczenie terminu płatności trzech rat: lipca, sierpnia i września 2022 r., na pierwsze trzy miesiące 2023 r. Podatnik do dnia dzisiejszego nie wykreślił budynku z ewidencji gruntów i budynków, Wykreślenia ma dokonać w dopiero w bieżącym miesiącu tj. w grudniu 2022 r. Podatnik chce złożyć korektę deklaracji na podatek od nieruchomości, zmniejszając podstawę opodatkowania budynków o spaloną halę produkcyjną. Jaką datę należałoby przyjąć do korekty deklaracji: od lipca (podatnik posiada protokoły spalenia hali), czy dopiero od miesiąca następnego po wykreśleniu z ewidencji gruntów i budynków starosty. Jeżeli byłaby to data od lipca, to jak postąpić z decyzją o udzielonej uldze? Czy organ podatkowy powinien zmienić decyzję o odroczonych kwotach podatku (raty byłyby niższe) i czy powinien skorygować zaświadczenie o pomocy de minimis?