Interpretacja indywidualna z dnia 22 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.592.2022.2.DM
Dotyczy uznania korekt dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu i prawidłowości udokumentowania korekty dochodowości notą księgową.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku wspólnego o wydanie interpretacji indywidualnej
5 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy uznania Korekt dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu i prawidłowości udokumentowania Korekty dochodowości notą księgową. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 25 listopada 2022 r. (wpływ 25 listopada 2022 r.).
Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem
1)Zainteresowany będący stroną postępowania:
‒A. S.A.
2)Zainteresowany niebędący stroną postępowania:
‒B. Spółka Akcyjna
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Spółka A oraz Spółka B należą do jednej grupy kapitałowej operującej w sektorze paliwowym w Polsce, a zatem są to podmioty powiązane w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dla celów niniejszego wniosku Spółka A oraz Spółka B będą dalej łącznie określani jako „Zainteresowani”.
Spółka A jest krajowym operatorem sieci stacji paliw, hurtowym sprzedawcą oraz dystrybutorem paliw ciekłych (m.in. gaz płynny LPG, benzyny silnikowe, oleje napędowe), posiadającym własne stacje paliw i współpracującym ze stacjami franczyzowymi, zarejestrowanym jako czynny podatnik VAT. W ramach prowadzonej przez siebie działalności Spółka A dokonuje obrotu paliwami ciekłymi w Polsce i obrotu paliwami ciekłymi z zagranicą, w oparciu o posiadane koncesje OPC i OPZ. Zgodnie z podziałem funkcji w grupie Spółka A dokonuje importu paliw ciekłych (w przypadku przywozu z krajów trzecich) bądź wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw ciekłych (w przypadku przywozu z państw UE) w oparciu o koncesję OPZ.