Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.767.2022.1.KF

Uznanie przychodu wypłacanego Pracownikom działu marketingowego z tytułu przeniesienia autorskich praw majątkowych do utworów jako przychodu z tytułu działalności w zakresie twórczości audialnej i audiowizualnej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie uznania przychodu wypłacanego Pracownikom działu marketingowego z tytułu przeniesienia autorskich praw majątkowych do utworów jako przychodu z tytułu działalności w zakresie twórczości audialnej i audiowizualnej, jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 28 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Zatrudniają Państwo na podstawie umowy o pracę pracowników działu marketingowego (dalej jako: „Pracownicy”). Pracownicy są zatrudnieni na następujących stanowiskach:

(...).

Do obowiązków ww. Pracowników należy m.in.:

1)tworzenie scenariuszy reklam sponsorskich TV (billboard),

2)tworzenie scenariuszy reklam sponsorskich radiowej (billboard),

3)tworzenie scenariuszy reklam TV,

4)tworzenie scenariuszy reklam radiowych,

5)tworzenie scenariuszy reklam internetowych,

6)tworzenie scenariuszy animacji do reklam TV,

7)stworzenie autorskiego hasła reklamowego jako element scenariusza reklamy,

8)praca nad postprodukcyjną wersją scenariusza (czas poświęcony po zaakceptowanym offline na autorskie uwagi do spotu telewizyjnego, mające wpływ na finalny wygląd reklamy, tj. postprodukcyjnej wersji scenariusza).

Pracownicy Państwa działu marketingowego, o których mowa wyżej, zajmują się przygotowywaniem kampanii reklamowych. Działania podejmowane przez Pracowników w celu wykonania ww. obowiązków służbowych mają charakter twórczy. Czynności wykonywane przez Pracowników prowadzą do powstania scenariusza reklamy sponsorskiej radiowej lub telewizyjnej (billboardu sponsorskiego), reklamy radiowej, telewizyjnej lub internetowej bądź animacji do reklamy TV.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00