Porada
Jak udokumentować sprzedaż złomu w VAT
PROBLEM
Spółka jest właścicielem wagonów kolejowych, które oddaje do remontu/naprawy, w wyniku czego powstaje odpad w postaci złomu. Świadczący usługę posiada siedzibę działalności w innym województwie niż siedziba spółki, Zgodnie z art. 3 pkt 32 ustawy o odpadach wytwórca odpadów powstających w wyniku świadczenia usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw jest podmiot, który świadczy usługę chyba, że umowa o świadczeniu usługi stanowi inaczej. W umowach planowany jest zapis, zgodnie z którym odpady wytworzone podczas wykonywania usług naprawy wagonów w tym złom stanowią własność wykonującego usługę. W takim przypadku w cenę za świadczoną usługę będzie wkalkulowana wartość powstałego złomu. Czy takie postępowanie jest prawidłowe z punktu widzenia VAT w związku z tym, że spółka nie dokumentuje sprzedaży złomu fakturą (złom w zał. nr 15 – obowiązkowe MPP), a wartość złomu „pomniejsza” wartość zakupionej usługi. Powyższe rozwiązanie podyktowane jest uniknięciem obowiązku wprowadzania w elektronicznym systemie bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) nowego miejsca działalności spółki, czyli miejsca wytworzenia odpadu co powoduje konieczność sporządzania sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami do określonych marszałków województwa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right