Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.638.2022.1.MN
Uznanie przychodu wypłacanego z tytułu przeniesienia autorskich praw majątkowych do utworów jako przychodu z tytułu działalności twórczej w zakresie programów komputerowych.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie uznania przychodu wypłacanego z tytułu przeniesienia autorskich praw majątkowych do utworów jako przychodu z tytułu działalności twórczej w zakresie programów komputerowych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
6 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca prowadzi na terytorium Polski (posiada nieograniczony obowiązek podatkowy) usługową działalność gospodarczą, w szczególności w zakresie doradztwa w zakresie informatyki (PKD 62.02.Z), w zakresie oprogramowania (PKD 62.01.Z), w zakresie zarządzania urządzeniami informatycznymi (PKD 62.03.Z).
Osoby zatrudnione przez Wnioskodawcę na podstawie umów o pracę zajmują się nie tylko tworzeniem oprogramowania (pisaniem kodu źródłowego), ale również zaangażowane są w szereg innych czynności, np. tworzenie specyfikacji, projektowanie architektury programu (prototypowanie), implementację, integrację, testowanie, czy czynności wdrożeniowe.
Ww. czynności są niezbędnymi elementami do powstania programu komputerowego, przy czym prototypowanie/projektowanie jest kluczowym etapem tworzenia programu komputerowego, ponieważ w jego wyniku powstaje kształt nowego programu komputerowego.
Do obowiązków osób zatrudnionych na stanowisku „UX/UI Designer" (projektant) należy m.in.:
–prototypowanie i raportowanie,
–analizowanie opinii i aktywności użytkowników,
–iterowanie w celu poprawy doświadczeń użytkownika, współpraca z zespołem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right