Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.834.2022.2.AK
Dotyczy możliwości zastosowania ulgi na działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 26e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Interpretacja indywidualna - stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowna Pani, stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe w zakresie możliwości uznania za koszty kwalifikowane w latach 2016 -2017 wynagrodzeń z tytułu umów o dzieło/zlecenia oraz prawidłowe w pozostałym zakresie.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 sierpnia wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania ulgi na działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 26e ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 8 listopada 2022 r. (wpływ ePUAP). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Jest Pani wspólnikiem w (…) sp. j. (dalej: Spółka), prowadzącej działalność gospodarczą przede wszystkim w zakresie produkcji artykułów gumowych i metalowo-gumowych.
Jest Pani rezydentem dla celów podatkowych w Rzeczypospolitej Polskiej i jako wspólnik Spółki, jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, rozliczającym przychody oraz koszty uzyskania przychodów proporcjonalnie do swojego udziału w zysku Spółki, traktując je jako przychody ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o PIT.
Główna działalność Spółki skupia się na dostarczaniu swoim klientom uszczelnień technicznych, w szczególności na potrzeby przemysłu łożyskowego, motoryzacyjnego, AGD oraz innych na podstawie indywidualnych warunków technicznych klienta.
W ramach prowadzonej działalności, Spółka realizuje m.in. prace (dalej: Projekty), w ramach
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right