Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 4 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. ITPP2/4512-285/15-5/WH
Dla odliczenia podatku naliczonego wynikającego z wydatków związanych z infrastrukturą wodociągową, Gmina powinna zastosować 10-letni okres korekty, w związku z czym Gmina miała prawo odliczać rocznie 1/10 podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związane z budową przedmiotowej infrastruktury (której zmiana przeznaczenia nastąpiła w 2015 r.)
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo:
1)ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 5 marca 2015 r. r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z 27 września 2018 r. sygn. akt I SA/Ol 118/17 i Naczelnego Sądu Administracyjnego z 1 kwietnia 2022 r. sygn. akt I FSK 2463/18;
2)stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 marca 2015 r. wpłynął Państwa wniosek z 5 marca 2015 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na budowie sieci wodociągowej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina prowadziła inwestycję - Budowa sieci wodociągowej (..) (infrastruktura). Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zakończenie inwestycji zostało udokumentowane protokołem odbioru 24 listopada 2008 r. Następnie infrastruktura została przekazana do bezpłatnego użytkowania Zakładowi (...)
W związku z faktem, że po wybudowaniu infrastruktura początkowo nie służyła Gminie do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu VAT, dotychczas Gmina nie dokonywała odliczeń VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki.
Gmina rozważa zawarcie z zakładem budżetowym umowy dzierżawy należącej do niejinfrastruktury. Zakład (...), jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczy i świadczyłby nadal za pomocą infrastruktury usługi dla ludności, w tym usługi dostawy wody. W praktyce miałoby się to odbywać w ten sposób, że Gmina zawarłaby z zakładem umowę dzierżawy. Zakład nie byłby więc już dysponentem infrastruktury na podstawie nieodpłatnego przekazania. Z drugiej strony zakład świadczyłby usługi dostawy wody na rzecz mieszkańców miejscowości na podstawie zawartej z nimi umowy, we własnym imieniu i na własny rachunek.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right