Interpretacja indywidualna z dnia 11 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.535.2022.4.IZ
Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione z tytułu Opłaty operatorskiej? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący m.in. ustalenia, czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione z tytułu Opłaty operatorskiej.
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
X Sp. z o.o. (dalej jako: „Spółka”, „Wnioskodawca”) prowadzi działalność
gospodarczą na terenie Polski w zakresie produkowanych na zamówienie rozwiązań hydraulicznych. Od kilkudziesięciu lat produkuje wysokiej jakości cylindry, bloki sterownicze, systemy kierownicze i systemy zawieszenia, zawory i agregaty dla mobilnych maszyn roboczych, pojazdów użytkowych i obrabiarek oraz narzędzi ratowniczych.
Spółka podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w kraju oraz jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka zdecydowała się na utworzenie stołówki zakładowej, którą prowadzi zewnętrzny podmiot (dalej jako: „Wykonawca”).
Decyzja o utworzeniu stołówki zakładowej była podyktowana faktem, że w bezpośrednim sąsiedztwie występują trudności w zakresie zaspokajania potrzeb żywieniowych. Stąd, pracownicy - w razie nieistnienia stołówki zakładowej - nie mieliby możliwości nabywania gotowych posiłków oraz napojów zimnych i gorących. Pozwala to na zwiększenie zarówno komfortu, zadowolenia jak i efektywności pracowników, co wiąże się ze wzrostem jakości pracy pracowników.
Z drugiej strony, utworzenie stołówki zakładowej pozwala również na nabycie posiłków, napojów lub artykułów spożywczych przez kontrahentów czy klientów Spółki w trakcie długotrwałych spotkań, negocjacji czy szkoleń.