Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.597.2022.2.MK

Możliwość skorzystania z ulgi na zabytki.

Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe w części dotyczącej zaliczenia wydatków na materiały i usługi budowlane poniesionych przed nabyciem prawa własności lokali i udziału w zabytku nieruchomym wpisanym do gminnej ewidencji zabytków oraz prawidłowe w pozostałej części.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 czerwca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 29 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi na zabytki. Uzupełnił go Pan pismem z 19 września 2022 r. (data wpływu 19 września 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca z małżonką (małżeństwo będące we wspólności majątkowej) zamierzali kupić od wspólnoty mieszkaniowej strych znajdujący się w kamienicy objętej gminną ewidencją zabytków, a następnie zaadaptować go na cele mieszkalne. Okazało się, że nie ma możliwości prawnej zakupu strychu od wspólnoty mieszkaniowej, gdyż niezagospodarowany strych jest właściwie lokalem nieistniejącym i stanowi tzw. nieruchomość wspólną. Za zgodą całej wspólnoty, na podstawie przedwstępnej umowy sprzedaży zawartej 14 czerwca 2021 r. w formie aktu notarialnego, Wnioskodawca otrzymał do swojej dyspozycji strych, celem wykonania na własny koszt wszystkich prac adaptacyjnych zmieniających jego przeznaczenie na 2 lokale mieszkalne.

Wnioskodawca występując we własnym imieniu, na podstawie projektu budowlanego „...” w dniu 1 października 2021 r. otrzymał pozwolenie na wykonanie powyższych prac od ..... Konserwatora Zabytków. Z kolei Starosta … 26 października 2021 r. zatwierdził Wnioskodawcy projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę. Na podstawie powyższych pozwoleń Wnioskodawca w latach 2021 i 2022 ponosił koszty adaptacji strychu na cele mieszkalne, m.in. wydatki na: projekt budowlany i architektoniczny, wymianę przegnitych i spróchniałych legarów stropowych, wzmocnienie konstrukcji dachu, docieplenie ścian zewnętrznych i dachu, przebudowę i rozbudowę instalacji elektrycznej, przebudowę i rozbudowę instalacji wodnej i kanalizacyjnej, budowę instalacji c.o. i wentylacji, zakup piecy gazowych, wykonanie stolarki okiennej połaciowej, uszczelnienie pokrycia dachowego, zabudowę nadproży, wykonanie otworów drzwiowych, budowę ścian, montaż okładzin ściennych oraz wszelkie inne wydatki adaptacyjne, dokumentowane fakturami wystawionymi przez czynnych podatników VAT. Po zakończeniu prac adaptacyjnych, Wnioskodawca 15 kwietnia 2022 r. otrzymał od Starosty zaświadczenie o samodzielności 2 przekształconych lokali mieszkalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00