Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.457.2022.2.KO
W zakresie uznania przekazanych Składników Majątku Powiatu na rzecz Spółki za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, braku skutków podatkowych w związku z zawartą umową nieodpłatnego użyczenia mienia ruchomego pomiędzy Powiatem i Spółką oraz Powiatem i CZ, momentu powstania obowiązku podatkowego i podstawy opodatkowania usług świadczonych przez powiat na podstawie umowy użyczenia.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest:
-prawidłowe – w zakresie uznania przekazanych Składników Majątku Powiatu na rzecz Spółkiza zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, (pytanie nr 1)
-prawidłowe – w zakresie braku skutków podatkowych w związku z zawartą umową pomiędzy Powiatem i Spółką nieodpłatnego użyczenia mienia ruchomego, (pytanie nr 2)
-prawidłowe – w zakresie braku skutków podatkowych w związku z zawartą umową pomiędzy Powiatem i CZ nieodpłatnego użyczenia mienia ruchomego, (pytanie nr 5).
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 czerwca 2022 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przekazanych Składników Majątku Powiatu na rzecz Spółki za zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, braku skutków podatkowych w związku z zawartą umową nieodpłatnego użyczenia mienia ruchomego pomiędzy Powiatem i Spółką oraz Powiatem i CZ, momentu powstania obowiązku podatkowego i podstawy opodatkowania usług świadczonych przez powiat na podstawie umowy użyczenia.
Pismem z 2 sierpnia 2022 r. uzupełniono wniosek.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca Powiat (dalej „Powiat” lub „Wnioskodawca”) od dnia 1 lipca 2016 r. jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym z siedzibą w …, NIP … i począwszy od lipca 2016 r. składa deklaracje VAT we własnym imieniu. Z dniem 1 stycznia 2017 r. zgodnie z wymogami art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. (Dz.U. z 2016 r., poz. 1454) o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: ustawa o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług) Powiat podjął rozliczenie podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną i sporządza scentralizowaną deklarację podatku od towarów i usług VAT-7. W imieniu Powiatu jako „Sprzedawcy i podatnika podatku VAT” faktury VAT wystawiają poszczególne jednostki organizacyjne jako „Wystawca faktury” z NIP-em Powiatu. Obsługę scentralizowanych rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług VAT prowadzi Starostwo Powiatowe w ….
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right