Interpretacja indywidualna z dnia 27 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.54.2022.1.AP
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami Wydatków Okołotransakcyjnych związanych z nabyciem akcji oraz alokowania tych kosztów do źródeł przychodów stanowiących zyski kapitałowe oraz pozostałe przychody.
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych:
-w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami Wydatków Okołotransakcyjnych związanych z nabyciem akcji – jest prawidłowe;
- w zakresie możliwości alokowania tych kosztów do źródeł przychodów stanowiących zyski kapitałowe oraz pozostałe przychody – jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów innych niż koszty bezpośrednio związane z przychodami Wydatków Okołotransakcyjnych związanych z nabyciem akcji oraz alokowania tych kosztów do źródeł przychodów stanowiących zyski kapitałowe oraz pozostałe przychody.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca, spółka A. sp. z o.o. (dalej jako: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką kapitałową, będącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „CIT”), podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiada status rezydenta podatkowego w Polsce).
Spółka należy do międzynarodowego koncernu medialno-technologicznego. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność wydawnicza (wydawanie czasopism i pozostałych periodyków, a także książek) oraz działalność dystrybucyjna. Ponadto Spółka prowadzi działalność w zakresie reklamy w wydawanych czasopismach, a także działalność w zakresie reklamy w Internecie na prowadzonych portalach internetowych.