Jak ewidencjonować czas pracy na kierowniczych stanowiskach w urzędzie miasta
PROBLEM
Urząd zatrudnia burmistrza, zastępcę burmistrza, sekretarza miasta i skarbnika (nie ma głównego księgowego). Na stanowisku zastępcy burmistrza i sekretarza miasta jest zatrudniona jedna osoba: - na stanowisku zastępcy burmistrza na 1/8 etatu, a na stanowisku sekretarza miasta na 7/8 etatu. W urzędzie obowiązuje system równoważnego czasu pracy (regulamin pracy). W regulaminie pracy jest zapis „Pracownicy urzędu wykonują pracę od poniedziałku do piątku w godzinach: - poniedziałek od 7.00 do 16.00; - od wtorku do czwartku od 7.00 do 15.00; - piątek do 7.00 do 14.00.” W urzędzie prowadzone są listy obecności, wszyscy pracownicy wpisują godzinę przyjścia i wyjścia z pracy, oprócz stanowisk wymienionych. Osoby na stanowiskach kierowniczych potwierdzają swoją obecność w pracy podpisem na liście. Czy dla tych stanowisk trzeba sporządzać informację o warunkach zatrudnienia, ze wskazaniem od której do której godziny pracują zatrudnione osoby? Jak prawidłowo powinno się zapisać w regulaminie pracy czas pracy dla stanowisk kierowniczych (jeżeli jest on nienormowany)? Przy prowadzeniu ewidencji czasu pracy dla tych stanowisk nie jest wpisywane od której godziny do której pracowały osoby zatrudnione na tych stanowiskach, zaznacza się tylko, że dany dzień był dniem pracy (DP) i wpisuję liczbę godzin dla poniedziałku – 9 godzin, od wtorku do czwartku po 8 godzin, a dla piątku 7 godzin. W ewidencji czasu pracy są wszystkie nieobecności w pracy np. urlopu wypoczynkowe czy chorobowe. Dla stanowiska zastępcy burmistrza w ewidencji czasu pracy jest wpisywane, że pracuje w dni robocze po 1 godzinie dziennie, a na stanowisku sekretarza miasta, że pracuje w poniedziałki po 8 godzin, od wtorku do czwartku po 7 godzin, a w piątek 6 godzin. Czy tak prowadzona ewidencja czasu pracy jest prawidłowa?