Interpretacja indywidualna z dnia 16 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.588.2022.2.ID
Możliwości rozliczenia sprzedaży nabytych wirtualnie przedmiotów w grach komputerowych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 lipca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 29 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości rozliczenia sprzedaży nabytych wirtualnie przedmiotów w grach komputerowych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 3%. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca zamierza rozpocząć z dniem 1 września 2022 r. prowadzenie działalności gospodarczej na własny rachunek pod symbolem klasyfikacyjnym 47.91.Z w zakresie handlu wirtualnymi rzeczami w grach komputerowych (dalej jako „towar”), w ramach której zajmie się sprzedażą wirtualnych rzeczy w grach komputerowych. Wnioskodawca nie będzie rejestrował się jako płatnik VAT. Towar będzie pochodził bezpośrednio od Wnioskodawcy (sprzedającego). Wnioskodawca będzie jego źródłem, a towar w momencie sprzedaży, będzie tworzony przez Niego i przekazywany automatycznie klientowi, który go kupi. Sprzedaż towaru odbywa się za pośrednictwem strony internetowej zewnętrznego podmiotu. Zakupione przez klientów towary będą przesyłane bez żadnych przekształceń - dokładnie w takiej formie, w jakiej zostały zakupione. Zapłata za sprzedane towary odbywać się będzie za pośrednictwem przelewów bankowych. Towar jest przesyłany elektronicznie bezpośrednio do klienta, chwilę po zaksięgowaniu płatności - nie ma miejsca fizyczna wysyłka towaru. Klient, kupując towar, nie musi instalować żadnego oprogramowania. Zakupiony towar jest od razu gotowy do użycia i zarządzania nim przez kupującego. Zarządzanie towarem jest dostępne z poziomu strony internetowej klienta zewnętrznego oraz w miejscu występowania kupionego towaru, na przykład w serwerze do gry (w trybie wieloosobowym), do którego można połączyć się przykładowo grą komputerową. Działalność jest bardzo prosta w swojej istocie i ciężko ją dokładniej opisać. W skrócie będzie polegała ona na sprzedawaniu wirtualnych rzeczy do gier komputerowych przez Internet, które Wnioskodawca sprzedaje klientom (graczom) przez zewnętrzną stronę internetową.