Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 9 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.442.2022.1.AP
Czy zaewidencjonowane ubytki paliw powstałe podczas przewozu, przyjmowania, sprzedaży i magazynowania paliwa w wyniku zmian temperaturowych mogą zostać zaliczone przez Spółkę w koszty uzyskania przychodów, Czy zaewidencjonowane nadwyżki paliw powstałe podczas przewozu, przyjmowania, sprzedaży i magazynowania paliwa, w wyniku zmian temperaturowych powinny zostać rozpoznane przez Spółkę jako przychód podatkowy.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 10 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia:
- czy zewidencjonowane ubytki paliw powstałe podczas przewozu, przyjmowania, sprzedaży i magazynowania paliwa w wyniku zmian temperaturowych mogą zostać zaliczone przez Spółkę w koszty uzyskania przychodów,
- czy zaewidencjonowane nadwyżki paliw powstałe podczas przewozu, przyjmowania, sprzedaży i magazynowania paliwa, w wyniku zmian temperaturowych powinny zostać rozpoznane przez Spółkę jako przychód podatkowy.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawcą jest Spółka z o.o. z siedzibą w S. (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca”). Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej paliw i w tym zakresie zarejestrowana jest jako podatnik VAT. Sprzedaż prowadzona jest na podstawie koncesji w zakresie obrotu paliwami ciekłymi poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku akcyzowego, a od paliw zakupionych od przedsiębiorstw zajmujących się hurtową sprzedażą tych towarów, podatek akcyzowy jest w całości opłacony. Sprzedaż Spółki odbywa się na stacjach paliw przy użyciu odmierzaczy. Wnioskodawca posiada odpowiednie procedury związane przyjmowaniem na stan magazynowy, magazynowaniem i zabezpieczeniem paliwa w trakcie transportu. Jednakże z uwagi na specyfikę towaru, właściwości fizyczne paliw, w wyniku różnic temperaturowych powstają niekiedy ubytki paliw, jak i nadwyżki paliw.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right