Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 6 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.375.2022.2.AW

Zwolnienie od podatku dostawy nieruchomości zabudowanej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 lipca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 21 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania sprzedaży nieruchomości. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 30 sierpnia 2022 r. (wpływ 5 września 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji artykułów motoryzacyjnych, handlu artykułami motoryzacyjnymi i wod-kan. Zainteresowany jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W roku 2004 nabył od Spółdzielni (…) , dla potrzeb swojej działalności gospodarczej, budynek produkcyjno-magazynowy wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu. Transakcja ta nie była obciążona podatkiem od towarów i usług. Wnioskodawca budynek ten przerobił i zaadaptował dla swoich potrzeb – obecnie w części budynku znajduje się część produkcyjna i magazynowa – dot. artykułów motoryzacyjnych, biura oraz hurtownia artykułów wod-kan. Budynek został wprowadzony do ewidencji środków trwałych firmy w dniu 31 grudnia 2004 r. i od tego dnia należy liczyć bieg pierwszego zasiedlenia.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego

1.Całość przedmiotowego budynku była przez Wnioskodawcę wykorzystywana w prowadzonej działalności gospodarczej, jako: pomieszczenia sklepu z artykułami elektrycznymi i instalacyjnymi, hala produkcyjno-montażowa do kompletowania zbiorników paliwa (produkt Wnioskodawcy), magazyn materiałów i towarów, pomieszczenia biurowe, pomieszczenia socjalne.

2.Po nabyciu budynku Zainteresowany poniósł nakłady na budynek polegające na ogólnym remoncie (malowanie, wymiana odpadających tynków, naprawa posadzek, remont dachu, remont instalacji elektrycznej, wodnej, kanalizacyjnej – budynek był oddany przez poprzedniego właściciela do użytku w latach 70-tych ubiegłego wieku i wymagał remontu) oraz na zmianie układu przestrzennego budynku – wydzielenie przy pomocy ścianek działowych powierzchni na sklep, biura, pomieszczenia socjalne. Nakłady te nie przekroczyły 30% wartości początkowej budynku. Zmieniły one częściowo sposób wykorzystania budynku – poprzedni właściciel wykorzystywał go jako obiekt produkcyjno-magazynowy. Wnioskodawca wydatki te finansował ze środków własnych, były ponoszone w latach 2004-2006. Dokonane ulepszenia nie wymagały, w myśl ówczesnych przepisów, zgłoszenia do organów nadzoru budowlanego tak więc nie było formalnego oddania budynku do użytku – po dokonaniu remontów i zmian wewnętrznych Zainteresowany rozpoczął prowadzenie w całości budynku działalności gospodarczej. W momencie ewentualnej dostawy przedmiotowego budynku minie kilkanaście lat od tego momentu. Poniesione wydatki w większości dokumentowane były fakturami VAT (ówczesne nazewnictwo) i przysługiwało Wnioskodawcy prawo do odliczenia podatku naliczonego od tych wydatków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00