Interpretacja indywidualna z dnia 23 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.331.2022.1.AA
Usługi realizowane w ramach umów dotyczących akcji informacyjnych i akcji społecznych korzystają/będą korzystały ze zwolnienia od podatku VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 4 lipca 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku VAT usług wykonywanych w zakresie akcji informacyjnych i akcji społecznych. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
(…) S.A. jest spółką (...), działającą na podstawie art. (…) ustawy (…). Spółka wykonuje obowiązki (…). Podstawowa działalność Spółki obejmuje tworzenie i rozpowszechnianie regionalnych audycji radiowych.
Spółka wykonuje działalność gospodarczą, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonuje sprzedaż opodatkowaną podatkiem od towarów i usług oraz sprzedaż zwolnioną z tego podatku.
Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zawiera i będzie zawierać w przyszłości umowy, których przedmiotem jest odpłatne zlecenie Spółce przeprowadzenia (współuczestnictwa w prowadzeniu) kampanii informacyjnych/społecznych. Zleceniodawcami Spółki są w głównej mierze podmioty ze sfery publicznej, tj. urzędy, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury, stowarzyszenia, fundacje i tym podobne jednostki organizacyjne.
Cechą charakterystyczną ww. kampanii informacyjnych/społecznych jest emisja przez Spółkę w określonym czasie i określoną liczbę razy spotu lub serii spotów informacyjnych we wcześniej ustalonej formie i o wcześniej ustalonych treściach o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Ich celem jest propagowanie wiedzy dotyczącej różnych sfer życia społecznego, w tym tych z zakresu ochrony i promocji zdrowia, nauki, kultury i sztuki, ekonomii i gospodarki, historii, działalności organizacji międzynarodowych, np. Unii Europejskiej itp. Cechą emitowanych spotów jest rozpowszechnianie zarówno ogólnych informacji społecznie użytecznych, jak i rozpowszechnianie informacji szczególnych, tj. takich, które dotyczą wyłącznie działalności prowadzonej przez Zamawiającego, a polegającej np. na popularyzacji akcji prowadzonych przez poszczególne urzędy lub rozpowszechnianiu programów edukacyjnych. Zamawiający jest podmiotem finansującym kampanię (na którą składa się emisja spotów informacyjnych) w całości lub w części.