Czy telepracownikom biura rachunkowego wystarczą dla przetwarzania danych osobowych klientów pisemne upoważnienia
PYTANIE
Biuro rachunkowe zatrudnia do obsługi swoich klientów pracowników zatrudnionych na umowy o pracę oraz podwykonawców na umowy cywilnoprawne (B2B). Pracownicy mają podpisane umowy na tzw. telepracę (pracują zdalnie). Korzystają z własnego sprzętu komputerowego i własnego internetu, za co zgodnie z kodeksem pracy otrzymują ekwiwalent pieniężny. Podwykonawcy również pracują we własnych mieszkaniach, korzystają z własnych komputerów i drukarek, z własnego internetu. Zarówno pracownicy, jak i osoby zatrudnione na podstawie B2B otrzymali pisemne upoważnienia od zarządu biura rachunkowego do przetwarzania danych osobowych klientów i ich pracowników. Czy takie upoważnienia wystarczą? Czy biuro rachunkowe powinno podpisać z każdym pracownikiem i podwykonawcą umowy o przetwarzanie danych osobowych z pełnymi tego konsekwencjami (tzn. koniecznością robienia audytów u podwykonawców i pracowników w zakresie ochrony danych)?