Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.363.2022.1.WN
Spółka powinna rozliczyć podatek należny VAT (rozpoznać obowiązek podatkowy) z tytułu płatności (udokumentowanych FPZ i FZ) w momencie ich otrzymania. FPZ zostały wystawione zgodnie z regulacjami Ustawy VAT jako faktury wystawione na 30 dni przed otrzymaniem zapłaty zgodnie z art. 106f ust. 1 i 106i ust. 7 pkt 2 ustawy VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 maja 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 9 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym:
- Spółka powinna rozliczyć podatek należny VAT (rozpoznać obowiązek podatkowy) z tytułu płatności (udokumentowanych FPZ i FZ) w momencie ich otrzymania
- FPZ zostały wystawione zgodnie z regulacjami Ustawy VAT jako faktury wystawione na 30 dni przed otrzymaniem zapłaty zgodnie z art. 106f ust. 1 i 106i ust. 7 pkt 2 ustawy VAT.
Treść wniosku jest następująca:
Spółka zajmuje się produkcją oraz sprzedażą produktów do placówek oświatowych. W roku 2021 Ministerstwo Edukacji ogłosiło program dla Szkół „X”.
„X” to inicjatywa skierowana do szkół podstawowych w całej Polsce. Dzięki programowi szkoły otrzymają środki finansowe na zakup nowoczesnych narzędzi wspierających odkrywanie talentów i rozwijanie kompetencji przyszłości, takich jak współpraca, interdyscyplinarność, kreatywność i rozwiązywanie problemów.
Założeniem programu jest zakup przez szkoły produktów na wyposażenie X w szkołach. Program zakłada wydatkowanie 60% środków przypadających na daną szkołę do końca roku 2021 z dostawą produktów do 1 września 2022 r.
Spółka jako dostawca produktów objętych programem, złożyła oferty ich sprzedaży szkołom. Nawiązywanie współpracy przez Spółkę ze szkołami odbywało się zasadniczo w dwóch modelach współpracy:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right