Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.285.2022.2.AM

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 maja 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(...)”.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 11 lipca 2022 r. (wpływ 11 lipca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina (...) (zwana dalej jako: Gmina) jest czynnym i zarejestrowanym płatnikiem (podatnikiem) podatku od towarów i usług (zwanym dalej jako: VAT). Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego realizująca zadania nałożone na nią ustawą o samorządzie gminnym nie jest uznawana za podatnika (art. 15 ust. 6 ustawy VAT), z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

10 marca 2021 r. została podpisana umowa (...) pn. „(...)” z Regionalnego Programu operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020. Wysokość przyznanej pomocy ze środków EFRR wynosi: (...) zł, co stanowi 65% poniesionych kosztów kwalifikowalnych (...) zł.

Przedmiotowa inwestycja polega na udzieleniu grantów mieszkańcom (Grantobiorcom), osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej lub rolniczej. Gmina zawarła z mieszkańcami umowy, których celem jest ustalenie wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych stron związanych z montażem i eksploatają Instalacji. Gmina jako Beneficjent Projektu nie wnosi wkładu własnego do wykonania instalacji u mieszkańca, kosztem Gminy są koszty inspektora nadzoru i w tym zakresie podpisano umowę cywilnoprawną na świadczenie usług nadzoru. Wymagany wkład finansowy na instalacje w projekcie ponoszony jest wyłącznie przez Grantobiorców, którzy jako osoby fizyczne, nieprowadzące działalności gospodarczej nie mają możliwości odzyskania podatku VAT z Urzędu Skarbowego. Po wykonaniu instalacji OZE składają do Bebeficjenta (Gminy) wnioski o płatność, dzięki czemu otrzymają refundację poniesionych kosztów kwalifikowanych (65%) w Projekcie. Zadaniem Gminy jest przeprowadzenie naboru Grantobiorców, pozyskanie dofinansowania oraz przekazanie określonej części kwoty tego dofinansowania poszczególnym Grantobiorcom w ramach refundacji poniesionych przez nich kosztów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00