Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 8 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.310.2022.2.JŁ
Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową (opodatkowanie IP-BOX).
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 marca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 23 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 28 czerwca 2022 r. (wpływ 4 lipca 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest osobą fizyczną posiadającą nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium kraju. Prowadzi on działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej od 15 sierpnia 2019 r. Od tego też dnia (15 sierpnia 2019 r.) prowadzi działalność badawczo-rozwojową. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest;
a)wytwarzanie Oprogramowania, przykładowo w postaci tworzenia kodu źródłowego;
b)wytwarzanie części Oprogramowania, w wyniku rozwijania lub ulepszania określonego programu komputerowego,
a więc tworzenie oprogramowania z wykorzystaniem m.in języków programowania w ramach działalności badawczo-rozwojowej, w szczególności: tworzenie oprogramowania, modyfikowanie i ulepszanie istniejącego oprogramowania, bieżąca obsługa oraz testowanie oprogramowania. W ramach tych działań powstała gra komputerowa, z której Wnioskodawca jako twórca osiąga dochody.
Opis gry stworzonej przez Wnioskodawcę: (...).
Wnioskodawca posiada nawiązane umowy licencyjne i sublicencyjne, uprawniające kontrahenta do dystrybucji gry oraz osiągania przychodu z tego tytułu. Wnioskodawca jako twórca osiąga dochód z kwalifikowanego prawa intelektualnego na podstawie tych umów, a dokładniej przysługuje mu określony % przychodu ze sprzedaży gry w wersji pudełkowej oraz w wersji elektronicznej na wszystkich platformach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right