Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 5 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.347.2022.4.MS2
Dotyczy przychodów i kosztów podatkowych z tytułu sprzedaży cateringu po promocyjnej cenie.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 marca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 28 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy przychodów i kosztów podatkowych z tytułu sprzedaży cateringu po promocyjnej cenie. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 22 czerwca 2022 r. (data wpływu 22 czerwca 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Ma Pan miejsce zamieszkania w Polsce, posiada Pan w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób fizycznych („podatek PIT”). Jest Pan także czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług („podatek VAT”).
Prowadzi Pan działalność gospodarczą podlegającą wpisowi do CEiDG m.in. w zakresie przygotowywania i dostarczania żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) (PKD 56.21.Z.). W związku z rosnącą konkurencją na rynku, podejmuje Pan liczne działania marketingowe w celu intensyfikacji wolumenu sprzedaży swoich produktów (cateringu dietetycznego lub diet sokowych). Elementem tych działań jest m.in. współpraca z influencerami („Influencer”), w ramach których Influencerzy otrzymują catering dietetyczny lub diety sokowe („Catering”) za 1 zł, a w zamian:
1.Promują Pana w mediach społecznościowych;
3.w przypadku trenerów personalnych rekomendują podopiecznym.
Osoby „z rekomendacji” Influencera kupują od Pana Catering już w cenach regularnych lub zsykantowane na parę procent. Dotychczasowe Pana doświadczenia, poparte przeprowadzonymi analizami biznesowymi wskazują, że promowanie produktów przez Influencerów w mediach społecznościowych stanowią zasadniczy instrument polityki marketingowej, ukierunkowany na pozyskanie nowych klientów, jak też zwiększenie wolumenu sprzedaży Pana produktów wśród osób, które już korzystają z Pana oferty handlowej lub utrzymania określonej pozycji na rynku. Zakłada Pan, że cele sprzedażowe i rezultaty będą możliwe do osiągnięcia w ramach podjętych działań polegających na współpracy z Influencerami, z tego względu takie Pana działania, w Pana ocenie, stanowią element strategii marketingowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right