Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28 stycznia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.241.2020.1.JS

opodatkowanie akcyzą czynności nabycia i sprzedaży samochodów osobowych poza terytorium kraju na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 grudnia 2020 r. (data wpływu 22 grudnia 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą czynności nabycia i sprzedaży samochodów osobowych poza terytorium kraju na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 grudnia 2020 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą czynności nabycia i sprzedaży samochodów osobowych poza terytorium kraju na rzecz kontrahenta z kraju trzeciego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również: „Spółka”) planuje rozpocząć działalność, która będzie polegać na zakupie samochodów o DMC poniżej 3,5t w celu dalszej odsprzedaży tych samochodów poza Unię Europejską. Pojazdy te nie będą rejestrowane w Polsce. Spółka planuje nabywać przedmiotowe pojazdy na terenie Unii Europejskiej (m.in. z Danii, Holandii. Szwecji, Francji, Niemiec oraz Włoch) od osób prywatnych. Zakupione pojazdy przed przekroczeniem granicy Rzeczpospolitej Polskiej są sprzedawane kontrahentowi z Ukrainy – osobie fizycznej (obywatelstwa Ukrainy) albo osobie prawnej (z siedzibą na Ukrainie).

Pojazdy te zostaną przetransportowane na Ukrainę przez kontrahenta Spółki – samodzielnie albo poprzez firmę transportową (ruch tranzytowy). Możliwym jest, że samochody będą składowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ale w przeciągu 30 dni opuszczą teren kraju – jednak kwestia ta jest poza Spółką. Potwierdzenie dokonania wywozu przedmiotowych samochodów osobowych będzie potwierdzone komunikatem elektronicznym IE 599. Jednak w żadnym przypadku Spółka nie zleca transportu – tym samym, Spółka nie zajmuje się ani przywiezieniem przedmiotowych pojazdów na teren Rzeczypospolitej Polskiej z innego państwa członkowskiego, ani eksportem tych samochodów z obszaru Unii Europejskiej na Ukrainę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00