Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.310.2021.1.MK
Obowiązek deklaracyjny i obowiązek posiadania decyzji ustalającej dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny prawnej skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym, dotyczącego obowiązków deklaracyjnych i obowiązku posiadania decyzji ustalającej dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
23 listopada 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący obowiązków deklaracyjnych i obowiązku posiadania decyzji ustalającej dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
[…] (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) posiada status zarejestrowanego podmiotu akcyzowego - Spółka dokonała wpisu do Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych, o którym mowa w art. 18 ust. ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 722 ze zm.; dalej: „ustawa” lub „ustawa o podatku akcyzowym”).
Zgodnie z wpisem Spółki do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, przeważającą działalność Spółki stanowi naprawa i konserwacja statków i łodzi, która jest kwalifikowana do kodu PKD 33.15.Z. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zasadniczo dokonuje napraw i przebudowy różnego rodzaju jednostek pływających. Przedmiotem realizowanych przez Spółkę świadczeń są zatem, co do zasady, czynności kwalifikowane jako świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j.: Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.; dalej: „ustawa o VAT”); nie zaś odpłatna dostawa towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT – w wyniku realizowanych przez Spółkę działań zasadniczo nie dochodzi bowiem do przeniesienia praw do rozporządzania jednostkami pływającymi jak właściciel.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right