Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 7 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.111.2021.1.WR

Stawka akcyzy dla mieszanki paliw, dla której nie można ustalić kodu CN.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 kwietnia 2021 r. (data wpływu 16 kwietnia 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatku akcyzowego właściwej dla mieszaniny paliw, dla której nie można ustalić kodu CN – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 kwietnia 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie stawki podatku akcyzowego właściwej dla mieszaniny paliw, dla której nie można ustalić kodu CN.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest właścicielem Stacji Benzynowej w […], która prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na obrocie paliwami płynnymi. Sprzedaż ta obejmuje zarówno sprzedaż hurtową jak i detaliczną, przy czym sprzedaż detaliczna realizowana jest za pośrednictwem sieci stacji paliw własnych. Paliwa tam sprzedawane są transportowane bezpośrednio z terenu Zakładu Produkcyjnego bądź ze zlokalizowanych w różnych miejscach Polski terminali. Paliwa są dowożone na stacje w miarę zapotrzebowania za pomocą specjalnych autocystern, magazynowane w zbiornikach podziemnych i sprzedawane z użyciem odmierzaczy paliw (dystrybutorów). Na tak skonstruowany łańcuch logistyczny składa się zatem szereg czynności fizycznych podejmowanych podczas obrotu paliwami tj. wydanie paliw z terminali poprzez urządzenia nalewcze, ich przewóz, zlanie do zbiorników na stacjach paliw, następnie magazynowanie, finalnie wydanie paliwa końcowemu nabywcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00