Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 2 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.153.2022.1.MBD

W zakresie ustalenia, czy Opłaty za Przejazd pobierane przez Spółkę w imieniu Skarbu Państwa stanowią (i będą stanowić) dla niej przychód podlegający opodatkowaniu na gruncie ustawy o CIT oraz czy po przekazaniu Opłat za Przejazd do Ministra (po wcześniejszym potrąceniu Opłaty za Dostępność), Spółka jest (będzie) uprawniona do rozpoznania przekazywanej kwoty jako kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy CIT.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 8 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy Opłaty za Przejazd pobierane przez Spółkę w imieniu Skarbu Państwa stanowią (i będą stanowić) dla niej przychód podlegający opodatkowaniu na gruncie ustawy o CIT oraz czy po przekazaniu Opłat za Przejazd do Ministra (po wcześniejszym potrąceniu Opłaty za Dostępność), Spółka jest (będzie) uprawniona do rozpoznania przekazywanej kwoty jako kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy CIT.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym i podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej również: „CIT”). Spółka aktualnie odpowiada za eksploatację odcinka (…) będącego jednym z największych polskich przedsięwzięć infrastrukturalnych realizowanych w systemie koncesyjnym oraz w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego.

W dniu 10 marca 1997 r. Minister Infrastruktury Rzeczypospolitej Polskiej, działający w imieniu Skarbu Państwa (dalej: „Minister”) udzielił spółce X Spółka Akcyjna (dalej: „Koncesjonariusz”) koncesji na budowę i eksploatację poszczególnych odcinków (…). W tym zakresie, 12 września 1997 r. pomiędzy Ministrem a Koncesjonariuszem została zawarta umowa koncesyjna (dalej: „Umowa Koncesyjna”), która dotyczyła między innymi odcinka X (dalej: „Odcinek II”).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00