Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.132.2022.2.SH
1. Czy Dywizja stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu Ustawy o CIT. 2. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Wnioskodawca będzie uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodu odpisów amortyzacyjnych od dodatniej wartości firmy (goodwill), jeśli taka dodatnia różnica powstanie w związku z przeprowadzaną transakcją.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 marca 2022 r. za pośrednictwem platformy e-PUAP wpłynął Państwa wniosek z 3 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia:
·czy Dywizja stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu Ustawy o CIT,
·w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Wnioskodawca będzie uprawniony do zaliczania do kosztów uzyskania przychodu odpisów amortyzacyjnych od dodatniej wartości firmy (goodwill), jeśli taka dodatnia różnica powstanie w związku z przeprowadzaną transakcją.
Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 10 maja 2022 r. (data wpływu tego samego dnia za pośrednictwem platformy e-PUAP. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
A i B
A oraz B należą do międzynarodowych grup kapitałowych działających w branży usług transportowo-logistycznych (odpowiednio „Grupa 1” i „Grupa 2”). W 2021 r. doszło do integracji Grupy 1 i Grupy 2 na poziomie globalnym. B nabyła 100% udziałów w dwóch spółkach z Grupy 1, m.in. w C, będącej pośrednim udziałowcem D („Spółka”). Tym samym, B stała się pośrednim udziałowcem Spółki.
Grupa 2 działa w ramach modelu biznesowego opartego na trzech filarach:
(i) transport lotniczy i morski (dywizja E), (ii) transport drogowy (dywizja F) oraz (iii) rozwiązania logistyczno-magazynowe (dywizja G). Działalność w każdym z ww. obszarów prowadzona jest przez odrębne spółki. W Grupie 2, na poziomie lokalnym (tj. w Polsce), działalność w zakresie transportu lotniczego i morskiego (dywizja E) prowadzi H sp. z o.o. („Wnioskodawca”). Pośrednim udziałowcem Wnioskodawcy jest B.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right