Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 2 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.263.2022.1.JM

W zakresie kwalifikacji działalności twórczej.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy kwalifikacji działalności twórczej.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Państwo są spółką kapitałową prawa handlowego, polskim rezydentem podatkowym, podlegającym opodatkowaniu w Polsce od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.

Przedmiotem działalności Spółki jest świadczenie usług z zakresu game developmentu. W ramach świadczonych usług, Spółka tworzy elementy gry komputerowej, do których posiada majątkowe prawa autorskie. Spółka następnie w ramach sprzedaży swoich usług przenosi prawa autorskie na zleceniodawcę (podmiot powiązany). Zleceniodawca zatem posiada prawa do gry komputerowej (rozumianą jako program komputerowy).

Na podstawie poniesionych kosztów powiększonych o marżę Spółka wystawia fakturę zleceniodawcy.

Wydatki ponoszone przez Spółkę, w głównej mierze dotyczą zakupu usług związanych z wytwarzaniem gier komputerowych, jak również kosztów związanych z bieżącą obsługą działalności (m. in. kosztów biura czy kosztów bieżącej obsługi księgowej) i dotyczą świadczenia usług poza terytorium kraju.

Proces tworzenia gry komputerowej jest procesem długoterminowym i kosztownym. Spółka świadcząc usługi z zakresu produkcji gier (w tym dodatków i rozszerzeń do nich) przeznaczonych dalej do dystrybucji na rynkach całego świata na platformy konsolowe, komputery PC, urządzenia mobilne lub inne urządzenia stacjonarne, ponosi wysokie koszty. Czynności wykonywane przez Spółkę obejmują szerokie spektrum prac związanych z rozwojem produktów, procesów oraz technologii wykorzystywanych w procesie świadczenia usług związanych z produkcją gier komputerowych, a także zdobywaniem niezbędnej wiedzy i umiejętności, które prowadzić mogą do stworzenia rozwiązań niewystępujących w praktyce branżowej lub w znaczącym stopniu odróżniających się od tych dotychczas wykorzystywanych przez Spółkę. Gry komputerowe stanowią przejaw twórczej działalności o indywidualnym charakterze, która znajduje wyraz w postaci programu komputerowego składającego się z określonego kodu źródłowego (zestawu instrukcji przeznaczonych do osiągnięcia określonego rezultatu), elementów audio (muzyka, dźwięki), elementów wideo (grafika i animacje), interfejsu zapewniającego interoperacyjność wspomnianego kodu źródłowego, elementów audiowizualnych oraz interfesju użytkownika końcowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00