Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.70.2020.12.S/RK
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych w wersji elektronicznej
Szanowni Państwo,
1)ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 26 lutego 2020 r. (data wpływu 2 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 27 stycznia 2021 r., sygn. akt III SA/Wa 1700/20,
2)stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie:
- możliwości przechowywania dokumentów zakupowych i sprzedażowych wyłącznie w formie elektronicznej (pytanie nr 1, w części dotyczącej przepisów ustawy o CIT, Ordynacji podatkowej) – jest prawidłowe;
- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych w wersji elektronicznej (pytanie nr 3) – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 marca 2020 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 lutego 2020 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości przechowywania dokumentów zakupowych i sprzedażowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków udokumentowanych w wersji elektronicznej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się m.in. produkcją piwa i napojów bezalkoholowych oraz sprzedażą hurtową tych produktów. Wnioskodawca, w ramach prowadzonej działalności, wykonuje szereg transakcji dokumentowanych fakturami, a w szczególności sprzedaje oraz nabywa towary i usługi. Obecnie Wnioskodawca wysyła do swoich kontrahentów i otrzymuje od nich faktury oraz pozostałe zewnętrzne dokumenty księgowe stwierdzające dokonanie sprzedaży lub zakupu towarów lub usług jak np.: rachunki, paragony, noty korygujące, dowody wykonania i weryfikacji wykonania przedmiotu transakcji, dowody dostaw towarów, protokoły, zamówienia, faktury proforma, żądania wpłaty zaliczki (zwane dalej łącznie „zewnętrzne dokumenty źródłowe”) w formie papierowej i/lub elektronicznej, a następnie przechowuje część z nich zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej, a część z nich wyłącznie w formie papierowej. Poza zewnętrznymi dokumentami źródłowymi, Wnioskodawca w toku działalności gospodarczej wystawia również różnego rodzaju wewnętrzne dokumenty źródłowe (które nie są przekazywane kontrahentom), dokumentujące dokonanie sprzedaży lub zakupu towarów lub usług (np. dokumenty związane z operacjami magazynowymi, produkcyjnymi, dokumenty rozliczeniowe, polecenia księgowania, dokumenty związane z budową i tworzeniem aktywów trwałych np. OT, OT+).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right