Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.108.2022.2.KO

w zakresie: - odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług w celu realizacji inwestycji drogowej, - opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania Miastu inwestycji drogowej, - braku obowiązku korekty podatku naliczonego w związku z przekazaniem inwestycji drogowej Miastu.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zaistniałego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 lutego 2022 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

    - odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług w celu realizacji inwestycji drogowej,

    - opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania Miastu inwestycji drogowej,

    - braku obowiązku korekty podatku naliczonego w związku z przekazaniem inwestycji drogowej Miastu.

Treść wniosku jest następująca:

opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa (dalej „Wnioskodawca”) ma siedzibę i miejsce działalności gospodarczej w Polsce oraz jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT prowadzącym działalność gospodarczą w Polsce. Wnioskodawca prowadzi działalność deweloperską. Sprzedaż Wnioskodawcy opodatkowana jest 8 proc. stawką VAT lub 23 proc. stawką VAT.

Na podstawie art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.) Wnioskodawca w 2019 r. zawarł z Miastem (dalej „Miasto”) umowę określającą szczegółowe warunki realizacji inwestycji drogowej (dalej odpowiednio „Umowa” oraz „Inwestycja drogowa”). Umowa została zawarta w związku z realizacją przez Wnioskodawcę projektu deweloperskiego polegającego na budowie budynków wielorodzinnych wraz z halami garażowymi podziemnymi, zagospodarowaniem terenu oraz infrastrukturą techniczną. Realizację inwestycji zaplanowano w trzech etapach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00