Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.29.2022.1.MS

Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania Organizatorowi Degustacji produktów i ich przekazania uczestnikom eventów.

Szanowna Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania Organizatorowi Degustacji produktów i ich przekazania uczestnikom eventów.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Jesteście Państwo polską spółką kapitałową, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzicie działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji i sprzedaży produktów spożywczych.

W związku z prowadzoną działalnością, Spółka podejmuje działania promocyjne, mające na celu:

a)pogłębienie wśród konsumentów świadomości o obecności jej produktów na rynku,

b)zwiększenie wolumenu sprzedaży oraz

c)zachowanie ciągłości sprzedaży i utrzymanie sprzedaży na odpowiednim poziomie.

Jednym z rodzajów realizowanych działań promocyjnych jest udział w zbiorowych wydarzeniach (eventach) o charakterze kulturalnym, artystycznym, rozrywkowym lub sportowym (takich jak: festiwale, koncerty, zawody, mecze, festyny, itp., dalej: Wydarzenia), w trakcie których uczestnicy wydarzenia mogą zapoznać się z produktami Wnioskodawcy (dalej: Degustacje). Degustacje są jednym ze sposobów prowadzących do zwiększenia sprzedaży towaru, który jest często stosowany w branży, w której działa Spółka ((...)), ale także w całej branży produktów szybko-rotujących (ang. FMCG).

Dokumentacją towarzyszącą prowadzeniu Degustacji są zazwyczaj umowy (dalej: Umowy) zawierane przez Państwo z organizatorem Wydarzenia lub podmiotem trzecim, który na Państwa zlecenie przeprowadza Degustację na Wydarzeniu (dalej łącznie: Organizatorzy) lub regulaminy akcji promocyjnych (dalej: Regulaminy), które Organizatorzy zobowiązani są przestrzegać (Organizatorzy muszą zapoznać się z Regulaminem i wynikającymi z niego zasadami).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00