Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.237.2022.2
Skutki podatkowe zwróconych przez Bank środków pieniężnych, które zostały Pani skradzione z rachunku bankowego.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 lutego 2022 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych zwróconych przez Bank środków pieniężnych, które zostały Pani skradzione z rachunku bankowego.
Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 19 kwietnia 2022 r. (data wpływu 20 kwietnia 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
28 sierpnia 2020 r. wpłaciła Pani na rachunek depozytowy w Banku Pocztowym na okres 1 roku środki pieniężne w wysokości 140 000, 00 zł stanowiące dorobek Pani 40 lat pracy. Jest Pani osobą starszą, samotną a zaoszczędzone pieniądze chce Pani przeznaczyć na godne życie. Po upływie roku zgłosiła się Pani do Banku w celu likwidacji rachunku bankowego oraz wypłatę wpłaconej gotówki. Okazało się, ze saldo na koncie jest mniejsze niż Pani wpłaciła i wynosiło wówczas 129 536,45 zł . W trakcie wyjaśnień okazało się, że pracownik Banku bez Pani zgody i nie informując Pani, przekazał Pani środki pieniężne na 3 letnie obligacje do Towarzystwa (...).Z tego tytułu utraciła Pani środki pieniężne w wysokości 10 466,55 zł. W związku z powyższym złożyła Pani do Banku reklamację. W listopadzie 2021 r. Bank uznał Pani reklamację wskazując na błąd pracownika. Pismem z 19 grudnia 2021 r. wyprowadzone z Pani rachunku środki pieniężne w kwocie 8992,53 zł zostały Pani przez Bank zwrócone i przelane na rachunek bankowy wskazany przez Panią w innym Banku. Następnie Bank Pocztowy na powyższą kwotęprzesłał Pani informację PIT-11 wskazując jako „nieodpłatne świadczenie”.Wskazuje Pani, że Bank Pocztowy popełnił błąd i przerzuca koszty(podatek) swojej nieudolności na klienta- Panią, która z tą transakcją nie ma nic wspólnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right