Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.54.2022.2.RM
Uznanie, że sprzedaż realizowana na rzecz klientów nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce.
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
2 lutego 2022 r. wpłynął Pana wniosek, nadany za pośrednictwem platformy ePUAP, o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy uznania, że sprzedaż realizowana przez Pana na rzecz klientów nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 27 marca 2022 r. (wpływ za pośrednictwem platformy ePUAP 27 marca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zamierza Pan w I kwartale 2022 r. odwiesić działalność gospodarczą, funkcjonować jako czynny podatnik VAT i podjąć działalność polegającą na zajmowaniu się pośrednictwem w sprzedaży za pośrednictwem stron internetowych, aukcji internetowych i ofert handlowych w Internecie. Działalność skupi się na świadczeniu usług pośrednictwa (na gruncie prawa cywilnego) w zamawianiu towarów oferowanych przez sprzedawców z krajów trzecich (przeważnie krajów azjatyckich; dalej: sprzedawcy) w zagranicznych serwisach sprzedażowych (dalej określanych także jako platformy sprzedażowe) osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej (dalej: klienci).
Schemat działania będzie wyglądał następująco:
Wyszukuje Pan towary oferowane przez sprzedawców w serwisach sprzedażowych, kierując się m.in. jakością oferowanych towarów oraz oceną ogólną sprzedawcy (bazującą na opiniach kupujących);
Informacje dotyczące towarów oferowanych w serwisie sprzedażowym (inaczej: treść ofert sprzedawców) są pobierane, modyfikowane i prezentowane na prowadzonych przez Pana stronach internetowych (dalej: strona internetowa bądź: strony internetowe). Strony internetowe nie funkcjonują jako sklepy internetowe, lecz jako portale pośrednictwa zakupowego. Modyfikacja ofert sprzedawców polega m.in. na ich tłumaczeniu na język polski, dodawaniu spersonalizowanych opisów, edycji graficznej zdjęć produktowych - celem dostosowania do potrzeb odbiorcy. Pan nie zawiera żadnych umów ze sprzedawcami - jest to autonomiczne działanie. Ponadto towary są reklamowane w mediach społecznościowych: (...), (...) itp.;