Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.866.2021.2.AS
ulga na złe długi
Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe w części dotyczącej prawa do skorzystania z ulgi na złe długi w odniesieniu do Faktur 1 (pytanie nr 1 i 2), ustalenia obowiązujących przepisów w odniesieniu do Faktur 2 (pytanie nr 3) oraz nieprawidłowe w części dotyczącej wpływu zmiany terminów płatności Faktur 2 na terminy skorzystania z ulgi na złe długi oraz braku konieczności dokonania korekty zastosowanej ulgi (pytanie nr 4) i dotyczącej obliczania upływu 90-dniowego terminu uprawdopodabniającego nieściągalność wierzytelności dla celów skorzystania z ulgi na złe długi (pytanie nr 5).
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zasad korzystania z ulgi na złe długi. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 10 marca 2022 r. (wpływ 10 marca 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
(sformułowany ostatecznie w uzupełnieniu wniosku)
A. Sp. z o.o. (dawniej B. Sp. z o.o.) (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest polską spółką kapitałową, podlegającą opodatkowaniu od całości swoich dochodów w Polsce, czynnym podatnikiem VAT, rozliczającym VAT w miesięcznych okresach rozliczeniowych. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest dzierżawa oraz wynajem lokomotyw (dalej: „dzierżawa”) przewoźnikom kolejowym. Umowy dzierżawy zawierane przez Spółkę z jej kontrahentami to zazwyczaj umowy kilkuletnie, w ramach których w ustalonych okresach rozliczeniowych Spółka wystawia faktury za dzierżawę lokomotyw. Zdarza się, że Spółka wystawia również faktury za inne świadczenia, przykładowo za naprawy wydzierżawianych lokomotyw wykonane przez podmioty trzecie, których koszty zgodnie z zawartymi umowami winni ponosić kontrahenci wydzierżawiający daną lokomotywę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right